17-May-2017, 09:46 PM
Dank voor de tips.
Ik heb de derailleur eerst afgesteld met de kabel los, zodat de uiterste waarden (h- en l-schroef) goed staan, dwz ketting loopt aan beide zijden niet van de cassette af. De b-schroef staat zover teruggedraaid dat de derailleur op het kleinste kransje net niet de swingarm raakt. De derailleur staat dus zo dicht als mogelijk is op de cassette.
Onbelast pakt hij alle versnellingen goed, echter belast is het kiezen tussen 9-speed (dwz de 28 is niet te gebruiken) of 10-speed maar dan de laatste 3 versnellingen niet goed willen schakelen.
Ik denk/hoop dat ik een iets langere buitenkabel nodig heb, dan lopen de bochten bij de versteller en derailleur net wat mooier en zal als het goed is de binnenkabel er makkelijker doorheen gaan en de derailleur makkelijker de laatste 3 kransjes pakken. Heb alleen nog geen tijd gehad daar mee te experimenteren.
Ik heb de derailleur eerst afgesteld met de kabel los, zodat de uiterste waarden (h- en l-schroef) goed staan, dwz ketting loopt aan beide zijden niet van de cassette af. De b-schroef staat zover teruggedraaid dat de derailleur op het kleinste kransje net niet de swingarm raakt. De derailleur staat dus zo dicht als mogelijk is op de cassette.
Onbelast pakt hij alle versnellingen goed, echter belast is het kiezen tussen 9-speed (dwz de 28 is niet te gebruiken) of 10-speed maar dan de laatste 3 versnellingen niet goed willen schakelen.
Ik denk/hoop dat ik een iets langere buitenkabel nodig heb, dan lopen de bochten bij de versteller en derailleur net wat mooier en zal als het goed is de binnenkabel er makkelijker doorheen gaan en de derailleur makkelijker de laatste 3 kransjes pakken. Heb alleen nog geen tijd gehad daar mee te experimenteren.