Dat heeft alles te maken met slingeren en zwabberen. De Jouta VX heeft een kniksysteem met verkanting, waarbij de rijder op het voorste deel zit en het voorste deel, lees het voorwiel geen naloop heeft. De "knik" zat midden onder de rijder. Dat versterkt de kracht op het stuur bij snel genomen bochten.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jouta_VX.jpg
De opvolger, bij de verbeterde Jouta XX, werd het knikpunt verder naar de achterwielen verplaatst.
https://www.ligfiets.net/product/bike/524/jouta-xx.html
Achterwielbesturing kent meer nadelen dan voordelen. Zowel bij tweewielers als bij driewielers.
http://wannee.nl/hpv/abt/
http://wannee.nl/hpv/abt/abd.htm
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jouta_VX.jpg
De opvolger, bij de verbeterde Jouta XX, werd het knikpunt verder naar de achterwielen verplaatst.
https://www.ligfiets.net/product/bike/524/jouta-xx.html
Achterwielbesturing kent meer nadelen dan voordelen. Zowel bij tweewielers als bij driewielers.
http://wannee.nl/hpv/abt/
http://wannee.nl/hpv/abt/abd.htm