11-Apr-2020, 10:38 AM
Ik zie duidelijk een remschijf op het achterwiel en dat staat ook in de productomschrijving. Net als op mijn fietsen heb ik een vóórrem en een achterrem. Gebruik ze allebei. Niks mis mee. https://www.catrike.com/700
Diverse vrachtautocombinaties hebben een sleeprem of strekrem, wel elektronisch aangestuurd in combinatie met het trekkend voertuig. Ter voorkoming van scharen bij glad wegdek.
Ook diverse tandems (fietsen) hebben zowel velgremmen op beide wielen als mede een extra sleeprem in het achterwiel. Remmen is beweging omzetten in warmte. In lange afdalingen kunnen drie remmen meer beweging omzetten in warmte zonder fading. Wel zo veilig.
Voor alles geldt: Gebruik waarvoor het is bedoeld. Remmen doe je met je remmen en niet met je banden. Slippen is geen remmen.
Je hebt gelijk dat je stuurt met je achterwiel en corrigeert met je voorwielen. Ook met je dynamische zwaartepunt verplaatsing moet je rekening houden. Bij een noodstop rem je voor meer dan 80% op je voorwielen.
Maar in lange snelle en rechte afdalingen je achterrem als sleeprem gebruiken is zo gek nog niet. Hou je de maximale remkracht op je koele remschijven in je voorwielen te beschikking als dat nodig is. Als sleeprem in een rechte afdaling blokkeert het achterwiel nooit en blijft de trike gestrekt in het spoor.
Piet, zonder remangst, Vis.
Diverse vrachtautocombinaties hebben een sleeprem of strekrem, wel elektronisch aangestuurd in combinatie met het trekkend voertuig. Ter voorkoming van scharen bij glad wegdek.
Ook diverse tandems (fietsen) hebben zowel velgremmen op beide wielen als mede een extra sleeprem in het achterwiel. Remmen is beweging omzetten in warmte. In lange afdalingen kunnen drie remmen meer beweging omzetten in warmte zonder fading. Wel zo veilig.
Voor alles geldt: Gebruik waarvoor het is bedoeld. Remmen doe je met je remmen en niet met je banden. Slippen is geen remmen.
Je hebt gelijk dat je stuurt met je achterwiel en corrigeert met je voorwielen. Ook met je dynamische zwaartepunt verplaatsing moet je rekening houden. Bij een noodstop rem je voor meer dan 80% op je voorwielen.
Maar in lange snelle en rechte afdalingen je achterrem als sleeprem gebruiken is zo gek nog niet. Hou je de maximale remkracht op je koele remschijven in je voorwielen te beschikking als dat nodig is. Als sleeprem in een rechte afdaling blokkeert het achterwiel nooit en blijft de trike gestrekt in het spoor.
Piet, zonder remangst, Vis.