Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LigfietsNickster optima dragon...Leren rijden?
#22
(23-Mar-2021, 07:15 PM)Wim -de roetsende schreef: Bijna al mijn banden hebben geen profiel.
Profiel wordt op fietsenbanden aangebracht voor de gemoedsrust van de consument. 
Heeft namelijk geen functie. Uitgezonderd banden voor een mountainbike e.d.
Het compound van het rubber zorgt voor de grip, niet het profiel.
Behalve voor wat grip op modder werkt het inderdaad totaal niet. Sterker nog: Ik heb het liever niet, want als het wat dieper is blijven er steentjes in hangen. 
Het contactoppervlak is zo klein dat regenwater dat opzij gedrukt wordt meteen naast het contactoppervlak is ipv in het profiel. 

(23-Mar-2021, 07:15 PM)Wim -de roetsende schreef: Een Lage Racer heeft een heel laag zwaartepunt en is niet erg vergevingsgezind als het op foutjes aan komt. Oftewel, je ligt zo op je snufferd of je zij.
Heeft ook een voordeel; die ene keer dat ik op m'n plaat ging met de M5 low racer, viel ik niet zo ver  Tongue

(23-Mar-2021, 07:15 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat lage zwaartepunt verhaal is relevant bij drie- en vierwielers, dan is het fijn om een laag zwartepunt te hebben om het omslaan van het voertuig te voorkomen.
Daar heeft het ook een nadeel; Een Quest heeft een vrij hoog zwaartepunt, zeker op GoCycles/F-Lites. Zelfs in niet hele scherpe bochten kan een stevige zijwind genoeg zijn om 'm op twee wielen te drukken. Ik moest daar destijds echt even aan wennen, en heb daardoor dus die reflex om het stuur weer recht te zetten aangeleerd. 
De DF had van al m'n velomobielen denk ik het laagste zwaartepunt, daarmee kon ik dus ook echt sportief door de bocht. Maar áls die eenmaal ging kiepen ging het zoveel sneller dat ik heel blij was dat ik de "stuur recht reflex" al had. De QV was de enige die in bochten niet ging kiepen terwijl er nog op alle wielen grip was, daarvoor was ie te stabiel.

(24-Mar-2021, 07:21 AM)Wim -de roetsende schreef: ik hoor juist bij die groep ligfietsers die zeggen dat het ligfietsen echt niet bij iedereen zomaar vanzelf gaat. Ik heb jarenlang als vrijwilliger op CycleVision geholpen bij het probeerparcours. Veel mensen fietsen na enige oefening redelijk weg. Een klein groepje doet het direct heel goed, maar er is ook een klein groepje dat het heel moeilijk vindt om overeind te blijven.
Ik ben er al te laat mee want m'n zoon kan al heel goed fietsen, maar zou dit niet ook gewoon komen doordat mensen éérst gewoon leren fietsen?

(24-Mar-2021, 11:08 AM)Frutsel schreef: Het is net alsof niet ieder mens hetzelfde is...
Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: LigfietsNickster optima dragon...Leren rijden? - door 365cycle - 24-Mar-2021, 12:03 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
De Alleweder zal waa...Hardloper — 04:21 PM
Quest "opbokken"
Ik verbaas me er eig...ZoefZoef — 04:01 PM
Quest "opbokken"
...dat duurde langer...=oNNo= — 03:50 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Ik zou nog best ...metro2005 — 03:43 PM
Gereedschap onderweg
Dit is wat ik aan ge...Joop99 — 02:06 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Dan adviseer ik ...Wim -de roetsende — 01:50 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Mijn A2 was heel fan...Gideonaut — 01:01 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Nou nou, dat is veel...Merijn — 12:39 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Dan adviseer ik al...Hardloper — 12:04 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Volgens mij is er m...datakneder — 12:03 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
 Als ik nu (enkele...Wim -de roetsende — 11:48 AM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Volgens mij is er ma...Hardloper — 11:31 AM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Mijn allereerste vel...quattrovelootje — 09:02 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Yes vandaag is het z...Veloquest — 08:57 AM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Maar gebeurd dat d...365cycle — 11:12 PM
Wat weegt ie?
Voor of na de period...Coen__ — 11:03 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Wel blij om na een...Coen__ — 11:00 PM