Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht: Experts en/of enthousiastelingen voor creatieve sessie
#31
(23-Apr-2021, 09:13 PM)Wim -de roetsende schreef: Kijk op de website Piet.
Ze weten het echt wel.
Waarschijnlijk is de zin ietwat ongelukkig geformuleerd.
Heb grote twijfels over de haalbaarheid van dit project en de mogelijkheid om gebruik te kunnen maken van de voor het openbaar verkeer openstaande weg. Dan ben je overgeleverd aan afgesloten terreinen.

Bryan,

Heb jij of jouw projectgroep zich vooraf duidelijk laten informeren door leden van de Politieacademie in Apeldoorn. Over de eisen aan het te bouwen voertuig en de plaats op de weg.

De WindWheeler valt namelijk niet onder het begrip elektrisch fiets. De fiets met trapondersteuning moet voldoen aan de volgende definitie:
Fietsen die zijn voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW en waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen.

Hieruit volgt dat de WindWheeler een motorrijtuig is volgens artikel 1 lid 1 sub c van de Wegenverkeerswet 1994.
Motorrijtuigen: alle voertuigen, bestemd om anders dan langs spoorstaven te worden voortbewogen uitsluitend of mede door een mechanische kracht, op of aan het voertuig zelf aanwezig dan wel door elektrische tractie met stroomtoevoer van elders, met uitzondering van fietsen met trapondersteuning;

Omdat de WindWheeler ook niet valt onder de omschrijving van voertuigen van de afdelingen 2 tot en met 8 van Hoofdstuk 5, artikel 5.1.1, lid 3 van de Regeling voertuigen, moet de WindWheeler voldoen aan de vermelde eisen voor personenauto's.

Artikel 5.1.1, lid 3 van de Regeling voertuigen
Voor de toepassing van het bepaalde in het eerste lid, onderdeel c, en het tweede lid, zijn op motorvoertuigen welke niet vallen onder een van de in de afdelingen 2 tot en met 8 van dit hoofdstuk vermelde categorieën motorvoertuigen, de in afdeling 2 van dit hoofdstuk vermelde eisen van overeenkomstige toepassing.

Dat houdt tevens in dat bewegende delen moeten worden afgeschermd door een straalbuis rond de propeller met aan beide zijden gaas of een degelijke gaas kooi.

Kort omschreven: De project WindWheeler is uitsluitend geschikt voor gebruik op afgesloten terreinen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Gezocht: Experts en/of enthousiastelingen voor creatieve sessie - door PietV* - 25-Apr-2021, 09:29 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het wordt wel tijd...Bob Hagendijk — 12:42 PM
Quest xs nr 13
Het was een mooi aan...ZoefZoef — 11:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je ze...Boyd Maduro — 11:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Fiets heeft de klap...datakneder — 10:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Boyd! Zie de a...365cycle — 09:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen. Zeker bij gev...Hoekie — 08:52 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar to...Atrike — 08:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je zelf...Wim -de roetsende — 06:21 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaa...Veloquest — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaag ...Boyd Maduro — 10:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fiets schakelt ...Martin van Mourik — 09:50 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag om even voor...GertBr — 09:50 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar toe ...Jeroen S — 08:13 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop h...Veloquest — 08:03 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst ...Atrike — 01:53 PM