Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Edwin82 Voorstellen
#10
Alsnog welkom Edwin,

In de ligfietswereld heb je twee type zitjes. Type comfort voor een grotere zithoek of meer rechtop en type Sport voor een wat kleinere zithoek en meer liggend.

Over maten heeft Naca ligfietsen geschreven. Voor jou misschien een leidraad.

"Ligfiets zitting type Comfort, materiaal glasvezel / polyester. In vergelijking met het type Sport is de Comfort zitting breder aan de onderkant en het middelste gedeelte, maar smaller aan de top. Het gewicht is ca. 1300 gram voor maat M.

Beschikbare maten zijn M, L en M/L (maat M waarbij de punt van de zitting gewijzigd is voor een langere rug). Incl. randbescherming en montagemateriaal.

De zitschalen worden geleverd zonder gaten voor bevestiging.
De pasvorm van de zitschaal levert een belangrijke bijdrage aan het zitcomfort van de ligfiets, uw rug moet voldoende ondersteund worden. Nazca biedt daarom keuze uit twee ergonomische gevormde modellen kunststof zitschalen, elk verkrijgbaar in verschillende maten.

Deze informatie gaat over model Comfort.
Niet geschikt voor kleine lighoeken kleiner dan 30 graden omdat de onderrand van de stoel dan tegen de benen drukt.
Maat M
Zitschaal met lendesteun, maat Medium. Geschikt voor mensen met een lichaamslengte tot ca. 1.80 m en een normaal postuur.
Grootste breedte 32 cm, lengte 75 cm (rechte lijn tussen onderrand en punt van de stoel)
Maat M/L
Zitschaal met lendesteun, maat Medium echter met aangepaste vorm voor de punt waardoor deze geschikt is voor mensen met een langere rug, lichaamslengte tot ca. 1.85 m en een normaal postuur.
Grootste breedte 32 cm, lengte 77,5 cm (rechte lijn tussen onderrand en punt van de stoel)
Maat L
Zitschaal met lendesteun, maat Large. Geschikt voor mensen met een lichaamslengte vanaf ca. 1.80 m of kortere mensen met een breder postuur.
Grootste breedte 35 cm, lengte 79 cm (rechte lijn tussen onderrand en punt van de stoel)"


Sport 
"Ligfiets zitting type Sport, materiaal glasvezel / polyester. In vergelijking met het type Comfort is de Sport zitting smaller met sterk een afgeronde onderrand (om het gemakkelijker te maken met de voeten de grond te bereiken bij een grote zithoogte). Het bovenste gedeelte is sterker gekromd om de stoel geschikter te maken voor een kleine zithoek. Het gewicht is ca. 1300 gram voor maat M.
Beschikbare maten zijn S, M, L, XL. Incl. randbescherming en montagemateriaal.
De zitschalen worden geleverd zonder gaten voor bevestiging.
De pasvorm van de zitschaal levert een belangrijke bijdrage aan het zitcomfort van de ligfiets, uw rug moet voldoende ondersteund worden. Nazca biedt daarom keuze uit twee ergonomische gevormde modellen kunststof zitschalen, elk verkrijgbaar in verschillende maten. Deze informatie gaat over het model Sport.
Door de omgebogen randen is dit type zitschaal geschikt voor kleine lighoeken, maar ook meer rechtop is geen probleem.
Maat S
Sport zitting maat S, geschikt voor mensen (vooral vrouwen) met een lichaamslengte tot ca. 1.60 m met een tenger postuur.
Grootste breedte 30 cm, lengte 72 cm (rechte lijn tussen onderrand en punt van de stoel)
Maat M
Sport zitting maat M, geschikt voor mensen met een lichaamslengte tot ca. 1.80 m.
Grootste breedte 27 cm, lengte 76 cm (rechte lijn tussen onderrand en punt van de stoel)
Maat L
Sport zitting maat L, geschikt voor mensen met een lichaamslengte tot ca. 1.85-1.90 m.
Grootste breedte 27 cm, lengte 79 cm (rechte lijn tussen onderrand en punt van de stoel)
Maat XL
Sport zitting maat XL, geschikt voor mensen met een lichaamslengte vanaf ca. 1.90 m.
Grootste breedte 29 cm, lengte 82.5 cm (rechte lijn tussen onderrand en punt van de stoel)"
Antwoord }
Bedankt door: Edwin82


Berichten in dit topic
Edwin82 Voorstellen - door Edwin82 - 05-Jul-2021, 08:11 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door gideon - 05-Jul-2021, 09:16 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Fietsbennie - 05-Jul-2021, 10:07 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Edwin82 - 05-Jul-2021, 10:33 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door ErikvanD - 05-Jul-2021, 10:12 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Lopopodium - 05-Jul-2021, 11:22 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Jeroen S - 05-Jul-2021, 08:07 PM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Edwin82 - 05-Jul-2021, 09:24 PM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Edwin82 - 08-Jul-2021, 11:28 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door PietV* - 08-Jul-2021, 01:30 PM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Victor - 08-Jul-2021, 02:28 PM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Edwin82 - 09-Jul-2021, 09:30 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Lopopodium - 09-Jul-2021, 08:44 PM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Jeroen S - 10-Jul-2021, 12:36 PM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Edwin82 - 12-Jul-2021, 07:50 AM
RE: Edwin82 Voorstellen - door 365cycle - 30-Sep-2021, 01:09 PM
RE: Edwin82 Voorstellen - door Roepers - 30-Sep-2021, 06:10 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM