Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw in de ligfietswereld: even voorstellen en HELP
#29
(10-Sep-2021, 04:47 PM)TimSch schreef:
(10-Sep-2021, 04:28 PM)Frutsel schreef: Ik weet alleen niet of een lage racer nu de beste ligfiets is om je eerste meters op te maken, en dan te bepalen of je hem wilt kopen.
Dat had ik me ook bedacht inderdaad. Is dit een fiets waar ik überhaupt op weg zou kunnen rijden bij de eerste poging? Mezelf kennende heb ik een aardig ontwikkeld evenwicht en voertuiggevoel in het algemeen. Maar dit is wellicht de grenzen wat opzoeken...

En die Optima Stinger dan? Zijn er mensen met gedachten/ervaringen over snelheid, gemak, comfort etc?
De Stinger lijkt mij geen fiets voor snelheid, gemak en comfort. Stug, kort aluminium frame, korte wielbasis, kleine wielen. Leuk fietsje voor in de stad en voor kleine bergingen.
 
Heb zelf een Nazca Fuego L op de kop getikt voor 195 euro. Stalen frame, geveerd met variabele veerdemping, 3 cm dik Comfort Ventisit stoelmat, lange wielbasis van 127 cm met veel ruimte voor bagage, 26" achterwiel, zithoogte 39 cm met klapstuur en een variabele zithoek van 25 tot 32 graden met snelspanners. Relax vlot toeren met grote zithoek of snel comfortabel met kleine zithoek. Ideale snelle comfort ligfiets voor in de Flevopolder.

Mijn evenwichtsgevoel is goed en in het verleden op veel verschillende ligfietsen gereden. Rij ook op mijn M5 Blue Glide, maar ik moest toch even wennen aan de lage Fuego.

Hoe staat het nu met jouw ervaringen op een ligfiets. Hoge en lage zit, korte en lange wielbasis, geveerd (goed  en slecht gedempt) en ongeveerd, kleine en grote wielen? Proefrijden en ervaren doet veel meer dan mijn advies.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Nieuw in de ligfietswereld: even voorstellen en HELP - door PietV* - 11-Sep-2021, 10:12 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM