Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobiel als substituut voor een Porsche
#21
(14-Jan-2022, 01:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Bovenste opmerking: 
Zou het eventueel nog kunnen dat dit te maken heeft met het feit dat jij een MK4 hebt? 
Nee, want die heb ik niet Big Grin  Heb ervaring met de Mk2, Mk5 en Mk6; er is wel wat verbeterd maar een DF is het zeker nog niet.
De Mk7 is op dit gebied overigens nog wel weer verbeterd, zeker als je ook de staande steun op de boom hebt zitten. Heb nog niet mogen proberen hoeveel dat scheelt.

(14-Jan-2022, 01:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb het met Peter/Ymte besproken en de kettinglijn van de Milan MK7 en de DF is nagenoeg hetzelfde.
Hebben ze al een GT demo? Dan moet ik toch weer eens ff langs nl. Big Grin 

(14-Jan-2022, 01:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Accelereren vind ik bijna hetzelfde. Alleen de cadans ligt hoger, want ik rijd nu met 140mm. De iets meer liggende houding vind ik meer relaxt en daardoor trek ik minder heftig op, maar als ik het wil dan lukt het nog steeds heel gemakkelijk.
De Milan trekt niet alleen minder op dan de DF deed, maar ook minder dan de QV, terwijl die 11 kg zwaarder was. Zegt toch wel wat denk ik. Het is ook niet exemplarisch: Viel me op bij de blauwwitte GT die in Gouda rijdt, bij m'n eigen, bij de groen/witte Mk6 demo die ICB eerder had en bij de Mk2 die ik proefgereden heb helemaal.
 
(14-Jan-2022, 01:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Snelheid behouden gaat inderdaad veel gemakkelijker. Was één van de belangrijkste redenen om voor de Milan SL te kiezen. 
Klopt, maar daarmee zeg je eigenlijk dat de SL gewoon in alle opzichten echt sneller is dan de DF. Er is al vaker aangetoond dat het zo eenvoudig niet ligt.


(14-Jan-2022, 01:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Onderste opmerking:
Vreemd. Mijn SL staat 1cm hoger dan normaal en schraapt op dezelfde drempels als de DF (misschien een fractie minder). Ik had geen XL misschien dat het daardoor komt?
Goeie vraag. De veerringen voelen ten opzichte van mijn eigen fiets (met normale veren) als een goed verlaagde auto; niet stoterig, maar wel stevig, strak gedempt. Hij helt naar mijn indruk ook wat minder over. Zou het kunnen dat een Milan op normale vering verder inveert? Ik zou het eigenlijk eens moeten filmen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Velomobiel als substituut voor een Porsche - door 365cycle - 14-Jan-2022, 02:47 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Bülk 4 more
De Milan GT en Bül...hansBattenberg — 11:02 AM
Schade gereden? Na hoeveel km of tijd?
Ik merk dat ik met z...Jeroen S — 10:29 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Voor mij is dat dage...Jeroen S — 10:17 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Gisteren had ik onve...AndredeBoer — 10:06 AM
M5 M-racer opbouw
Wat betreft de verli...Jeroen S — 10:02 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-wer...Hardloper — 09:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-werel...Wim -de roetsende — 08:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is wel een behoo...365cycle — 01:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al de...Hardloper — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM