Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school?
#8
(23-Jan-2022, 04:02 PM)Frutsel schreef: Snelheid begrenzen is vragen om problemen. Soms is extra gas geven namelijk de beste oplossing (Niet in het geval van overstekende fietsers overigens) om een ongeluk te voorkomen.
Dat is nooit het geval in de bebouwde kom. Zelden op de snelweg. 
Daarnaast is gas geven om uit een lastige situatie te komen steeds minder een optie, behalve bij EV's. Vrijwel iedere moderne auto met verbrandingsmotor heeft een turbocompressor, en hoewel de motoren nog steeds beter worden hebben die allemaal last van een turbogat. Kom je natuurkundig ook niet onderuit, tenzij je elektrische compressoren gaat toepassen om dat weer op te vangen. De modellen die dat hebben zijn nog steeds op één hand te tellen. 
Houdt dus in dat gasgeven áltijd even wachten is en dán pas reactie. Als je jezelf wil redden met gasgeven ben je dan gewoon al te laat.

En als je dat dan niet hebt... een paar jaar geleden had ik een auto met ongeveer 360 pk. Geen lichte auto (1650 kg geloof ik), maar wel een hele snelle; 0-100 ergens in de 5 seconden, topsnelheid begrensd op 250 km/h. Die auto reageerde wél direct op het gas, heel fel zelfs; het was geen gedoe met turbo's, maar gewoon een atmosferische 4.2 liter V8 met 40 kleppen.

Best leuk hoor. Hoewel ik echt geen petrolhead meer ben zoals ik vroeger was, heb ik nog wel nostalgische gevoelens bij het geluid dat die auto bij hard optrekken maakte, en het enorme geweld waarmee je in je stoel werd geduwd. En het aantal keren dat al die power me in het verkeer uit benarde situaties gered heeft... Nou, dat zijn er exact nul.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school? - door 365cycle - 23-Jan-2022, 11:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
Ook speelt misschi...melle z — 08:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En dat ik niet bli...Hoekie — 08:36 PM
Velion / Code naam: VM45
Wellicht staat ie mo...Hoekie — 08:25 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Hier voorlopig de...GHOOGEN — 08:23 PM
Quest xs nr 13
Dus sommige eigena...Merijn — 02:52 PM
Velion / Code naam: VM45
Dat is toch echt w...JanBurp — 02:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Wim -de roetsende h...Hardloper — 02:26 PM
Medeliggers onderweg
gideonaut ik heb b...Gideonaut — 02:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor...Wim -de roetsende — 02:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor. ...Hardloper — 01:59 PM
Medeliggers onderweg
Ja hardloper wist he...Veloquest — 01:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vorige maandag brak ...qv-tester — 01:32 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgekn...Gideonaut — 01:29 PM
VM45
In heuvelachtige str...qv-tester — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Dat ziet er leuk u...Wim -de roetsende — 01:15 PM
Medeliggers onderweg
Ja ik ben de gene ...Hardloper — 01:11 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknap...Veloquest — 01:08 PM