Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school?
#28
(25-Jan-2022, 10:25 AM)Frutsel schreef:
(25-Jan-2022, 08:25 AM)Niels van der Wal schreef: De wet is een perspectief op de realiteit; kinderen leer je op de stoep te lopen en goed uit te kijken omdat je anders gedood kan worden door een auto.
In de realiteit is de auto een wapen.



Niels, - , van der Wal


Je leert kinderen ook niet uit het raam te hangen omdat je anders gedood kan worden door een val.
In de realiteit is de zwaartekracht een wapen.

Er zit een verschil tussen iets wat gevaarlijk is/kan zijn, en een wapen. Iets is een wapen als je het als wapen gebruikt. Een baksteen is om mee te bouwen, maar als je iemand zijn hersens ermee inslaat is het een wapen. Dus alle bakstenen zijn wapens volgens de redenatie van velen op dit forum.

Ik ben het erg eens met Roepers dat de discussies op het forum op dit moment weinig met ligfietsen te maken hebben, en alles met automobilist bashen.

Ik vind het niet OK dat er maar met drogredenen gesmeten wordt om een discussie te "winnen". Je kunt niet verwachten dat iemand anders de nuance in je bericht leest als je zelf compleet aan de nuance van diegene voorbijgaat. Het draait niet om het bashen van auto's, of wat de Van Dale zegt over de definitie van een wapen.

Nee, een baksteen "is" geen wapen. Maar kan als wapen gebruikt worden.
Een mes "is" ook geen wapen. Kan wel als wapen gebruikt worden.
Een auto "is" óók geen wapen. Kan eveneens als wapen gebruikt worden.

Het ging om gevaarlijke verkeerssituaties.

Fietsers vs auto's in het verkeer levert gevaarlijke situaties op, zoals in de topicstart heel duidelijk te zien is. De verhouding in veiligheid tussen de twee vervoersmiddelen is dan ook extréém in het voordeel van de auto; de kans dat een automobilist overlijdt door een aanrijding met een fiets is minimaal.

Er zijn een aantal zorgelijke trends in het autoverkeer die de balans nóg verder in het nadeel van de fietser brengt:
- Afleiding door telefoongebruik (inclusief navigatie, touchscreen autoradio)
- Afname van tolerantie (ik heb voorrang dus ik neem het ook, wat jij doet zoek je maar uit)

Wanneer een automobilist zich laat leiden door zo'n trend, gebruikt diegene, daar komt ie, de auto als een wapen.
Ja, ook afleiding. Dat zou je kunnen vergelijken met zonder te kijken een baksteen van een gebouw af gooien. In het wetssysteem zit je dan bij "dood door schuld".

Ik vind het echt een flinke tekortkoming aan de machtsverhouding hier door het af te doen als "autobashen".
Kan me ook geen enkele manier bedenken waarop ik met een fiets zodanig op een auto kan bashen dat ie het echt niet meer doet  Tongue
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school? - door ThijsR - 25-Jan-2022, 12:51 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
berg ak is het gevol...Willeke_IGKT — 08:07 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada w...Wim -de roetsende — 07:49 AM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb dit toevallig...Victor — 06:41 AM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Dan zou je verwachte...Lopopodium — 11:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Milan heeft de ju...365cycle — 11:12 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Ik vermoed dat de ka...365cycle — 11:09 PM
VeloCam in Bülky
….Foto's van de ca...GertBr — 11:06 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik het handv...Jeroen S — 10:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Tja, de voornaamste ...Jeroen S — 10:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, ik zie ...Gideonaut — 10:11 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Het klinkt alsof j...Duncan — 10:10 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik gebruik voor veel...datakneder — 10:07 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik heb de Strada wel...Willeke_IGKT — 10:00 PM
VeloCam in Bülky
Ligt niet aan jou. L...Hoekie — 09:42 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
ik heb die van mij m...Gideonaut — 09:40 PM
kettingbuis uiteinden optrompen
Ik heb een lengte ni...Duncan — 09:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Op het VelomobielFor...Jeroen S — 08:42 PM