Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De snelste/kortste route versus de mooiste/fijnste route[split] Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school?
#21
(01-Feb-2022, 01:07 PM)gideon schreef: ??????
ik neem de route waar ik de minste stop-momenten heb en waar ik hard kan rijden.
BRouter maakt voor mij de beste basisroutes, en heeft standaard een setting voor velomobielen die echt steeds beter wordt. Weinig gare poortjes, om dorpen heen, voorkeur voor rustige wegen boven fietspaden etc. 
Komoot werkt het best samen met m'n Wahoo voor routeplanning; m'n ritten worden automatisch op Komoot en Strava geladen. In Strava kan je het nauwkeurigst kijken hoe hard je bijvoorbeeld tussen 2 punten rijdt (met 2 verschillende routes).
Door op deze manier te analyseren weet ik nu dat ik bij ongunstig weer een andere route moet rijden dan wanneer het allemaal relatief gunstig is, zoals vanochtend. De snelste route naar m'n werk was vandaag 54 km, op dagen met "moeilijk" (nat/glad en/of erg koud) weer is m'n route van 51.5 km beter: Meer stops, maar ook minder bochten. Hoewel m'n gemiddelde snelheid daar lager is dan op de langere route, is de reis onder moeilijke omstandigheden wel sneller dan op die lange route, omdat m'n kruissnelheid dan minder hoog is dan normaal. 

Zo optimaliseer ik een route dan dus, en ben ik er sneller. De reistijd van/naar m'n vriendin is op die manier afgenomen van 2u50 naar 2u15-2u30 (over 100 km). Tegenover een reistijd met de auto van 1u23 (onder ideale omstandigheden) vind ik het dan heerlijk om de fiets te pakken; ik kan gewoon een heel weekend met haar doorbrengen en dan heb ik in dat weekend tóch minimaal 4,5-5u bewogen/gesport.
Antwoord }
Bedankt door: emgaron


Berichten in dit topic
RE: De snelste/kortste route versus de mooiste/fijnste route[split] Fietsen jouw ki... - door 365cycle - 01-Feb-2022, 02:28 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken wil...ZoefZoef — 08:51 PM
Spezi 2024
Eerste dag a...Hardloper — 08:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...Hardloper — 08:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen w...365cycle — 08:19 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Raymond — 07:48 PM
montage standaard
Ik ben afgelopen vri...LigZeeuw — 07:45 PM
Spezi 2024
die kabel steekt wel...Gideonaut — 06:21 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Hoekie — 05:58 PM
montage standaard
Goedkope snelspanner...melle z — 05:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwe...datakneder — 03:59 PM
montage standaard
Bedankt voor de tip,...blokdoorn — 03:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwen ...Atrike — 03:21 PM
montage standaard
Het werkt top! Je ...Duncan — 02:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM