Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gemiddelde snelheid woon werk verkeer
#21
Afhankelijk van waar je fietst, kan de verkeersituatie ook veel invloed hebben op de snelheid. Fiets je door druk bevolkt gebied, heb je veel kruisingen, oversteek situaties e.d. gaat de snelheid duidelijk omlaag.

Ik heb 10km reisafstand enkele reis, en fietste daar met de ligger ongeveer een half uurtje over. inclusief het fiets uit de schuur halen, op slot zetten, om het gebouw heen lopen e.d. Met de Velomobiel heb ik de route wat veranderd en zit ik aan bijna 11 km. Dat doe ik in ongeveer 25 minuten. Dan fiets ik redelijk rustig aan, in de no sweat modus. Het kan ook in 20 minuten, maar dan moet ik wel 5 minuten douchen.

Op de ligger zat ik meestal ergens tussen de 25 en 30 km op de teller, op de open stukken. Met de Velomobiel baal ik als ik onder de 30 zit, maar dat is soms met kou en veel tegen wind echt wel wat werken. Bij heel goede omstandigheden haal ik in de afdaling van de es bij Varsselder (een met de auto nauwelijks merkbaar hobbeltje) in de zomer wel eens de 40.

Fiets ik hetzelfde stuk recreatief, dan ga ik iets harder.

Een zeer wijze les qua fiets forens snelheid leerde ik in Utrecht, langs de gracht rond het centrum, bij iedere brug een nieuw stoplicht. Het scootertje natuurlijk volgas weg, ik met de lowracer er achteraan. Oma op haar Gazelle was als een pion bij de slalom. Met de tong op de knieen kwam ik iets na de scooter bij het volgende licht. Daar konden we bij rood even uitpuffen, precies lang genoeg voor oma om de achterstand goed te maken, waarop ze zonder iets in te houden vloeiend door het inmiddels groene licht kon, terwijl scooter en ik de sprint weer aan gingen. Enige stoplichten verder was de scooter nog steeds niets opgeschoten, en hadden we oma nog niet afgeschud. Ik trok de conclusie dat het soms weinig effect heeft hoe hard je je best doet, en dat langzaam aan soms best handig kan zijn.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie


Berichten in dit topic
Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door GerDilven - 13-Feb-2022, 11:53 AM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door Frutsel - 13-Feb-2022, 03:07 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door Roepers - 13-Feb-2022, 08:45 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door emgaron - 13-Feb-2022, 11:32 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door PietV* - 13-Feb-2022, 11:58 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door Bacchus - 14-Feb-2022, 10:12 AM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door ThijsR - 14-Feb-2022, 05:48 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door Jeroen S - 17-Feb-2022, 09:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM