23-Feb-2022, 10:31 AM
(23-Feb-2022, 12:00 AM)Roepers schreef: Opvallend zijn de lage prijzen van een aantal van voertuigen. Ver beneden die van velomobiel. Ik denk dat de podbike Fricar niet duurder gaat uitvallen dan een velomobiel en dat is toch opmerkelijk.Ik vind dat wel meevallen. Een elektromotor is namelijk een heel stuk goedkoper dan een zelfdragende koolstofvezel carrosserie.
https://trisled.com.au/hpv/rotovelo-2/
De Rotovelo is 6500 AU$, da's nog geen 4000 euro. Volgens de specsheet zelfs maar 5990 AU$.
Die fiets kan veel beter tegen een stootje dan de producten van Velomobile World, maar is ook zwaarder. De simpelste uitvoering weegt 33 kg.
Ik vraag me weleens af wanneer je zou gaan proberen bijvoorbeeld een DF4, QuattroVelo of zelfs Milan te maken met veel simpeler productietechnieken (bijvoorbeeld rotatiegieten - vandaar ook de naam "RotoVelo"). Het gewicht stijgt dan, maar voor ons vlakke landje maakt dat niet zoveel uit. Zeker niet als er ook nog een kleine E-assist in zit voor de heuveltjes.