Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoogteslag bij band lappen of vervangen[split] Vandaag ben ik niet blij omdat.....
#9
(06-Apr-2022, 09:00 AM)ThijsR schreef: Vóór, op de 25-406 velgen, wil het wel aardig. Heb van de 4x (tweemaal de voorbanden) dat ik de banden heb gemonteerd 1x een kleine afwijking gehad en die ging er met een pietsje overdruk ploep - netjes in de schouder.

Maar achter, op de 19-406 velg, wil de Kojak gewoon niet goed centreren. Een gebied van 4-5 spaken lang blijft te diep in de velg zitten en laat zich, zelfs met zeepsop, ook met een barretje extra niet goed ploppen.

Ik kan je uit ervaring met deze Mango vertellen dat dat een wederkerend probleem is. Voor nooit een probleem gehad sinds ik de Ginko wielen met de 25mm velgen er onder gezet heb - daar gaan zo'n beetje alle banden goed op. Achter, met de standaard 19mm velg was het echter altijd gedoe. Kojaks en Marathons waren zo'n beetje het ergst - zeepsop (of zelfs afwasmiddel puur) plus overpompen naar 8bar - soms 10bar - en dan maar hopen op de "plop", die vaak ook maar naar vijf keer oppompen, lucht weer uitlaten, band doorkneden en schuiven en weer oppompen en overpompen kwam. De Continental banden (Contact Speed/Contact Urban) en de Nutraks zijn een heel stuk makkelijker, ook op die velg.
Één ding dat ik wel heel duidelijk gemerkt heb: warme banden zijn ook makkelijker - het heeft echt wel verschil gemaakt of ik de band in de winter "vers uit de schuur" gehaald heb of eerst een tijd in de woonkamer liet opwarmen.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers , ThijsR


Berichten in dit topic
RE: Hoogteslag bij band lappen of vervangen[split] Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door emgaron - 06-Apr-2022, 11:28 AM
RE: Vandaag ben ik niet blij omdat..... - door PietV* - 06-Apr-2022, 07:57 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst...Atrike — 01:53 PM
montage standaard
ik heb houten balken...Veloquest — 01:19 AM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag tussen Goe...LigZeeuw — 10:10 PM
montage standaard
Ik heb twee touwtjes...Merijn — 09:55 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst v...Hardloper — 09:28 PM
montage standaard
Ik zet mijn fiets va...Martin van Mourik — 09:25 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik maak toch wel ger...Atrike — 08:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... het best lekke...Wim -de roetsende — 08:52 PM
Een nieuwe Velonout
Welkom! In het mid...LowJob — 08:44 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik probeer bij echt ...Jeroen S — 08:41 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb 100km terug n...Gideonaut — 06:58 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb gister een mo...Veloquest — 06:56 PM
Een nieuwe Velonout
Ja, klopt. Een bek...365cycle — 06:53 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik vind dit topic zi...365cycle — 06:50 PM
montage standaard
Houten balk via de b...martinus — 05:56 PM