02-Aug-2022, 02:32 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Aug-2022, 02:56 PM door 365cycle.)
(02-Aug-2022, 01:07 PM)Hoekie schreef: En je Bülk ervaring vergeleken met je oude QuattroVelo?Vind ik moeilijk te zeggen. M'n laatste rit in een QV+ was volgens mij op 7 Januari 2021.
Daarom even een mening deels op herinnering, deels op gegevens van wat oudere ritten:
Wat altijd voor de QV spreekt is hoe efficiënt de aandrijflijn is. Ik had klim-PR's met de QV die ik nu pas met de DF weet te verbeteren. Als het tempo een beetje oploopt (45+) zijn de Milan GT, SL, de Bülk en zelfs de DF echter veel efficiënter dan de QV; alleen de DF kan misschien in een situatie komen waarin de open wielen 'm parten spelen terwijl de QV net gunstige wind heeft, maar dat soort situaties lijken me zeldzaam.
In vergelijking met een QV+ liggen de beide Milans en de Bülk denk ik erg dicht bij elkaar. De Bülk gaat wel verreweg de beste "mix" hebben (rigide, goede stroomlijn, ruim, comfortabel). Of ie lekkerder accelereert en klimt dan een DF durf ik nog niet helemaal met zekerheid te zeggen maar ik denk het niet. De houding is vergelijkbaar met de Milan, in een DF zit je rechterop en dat heeft voor- en nadelen.