Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tijd
#9
(21-Aug-2022, 10:35 AM)PlantageBohémien schreef: Regen in het Boheemse woud, dus even voorbij met tuinieren, tomaten en blauwe bessen kunnen zich zelf wel even redden, en heb ik gisteren de werkplaats weer eens van binnen bekeken.
Daar staat een trike te wachten op een paar oplossingen.

"Het verstellen van de Alfine versnellingsnaaf; voor het verstellen van de naaf had ik van Shimano zo'n model gekocht met 2 handels  waarmee je up en down kunt schakelen, probleem is dat je bij een onderstuur, waarbij dus de stuurbuis bijna recht omhoog staat, die handels niet goed kunt bedienen, je moet hem dermate verdraaien, dat je vanaf de stoel, de display niet kunt aflezen, dan nog zit de display in de weg bij montage v d rem handel, ik heb van alles geprobeerd, maar geen oplossing kunnen vinden.
Nu had ik nog een draai versteller liggen van een Nexus, ook 8 versnellingen, en die heb ik gisteren gemonteerd, ik hoop dat het gaat werken, in ieder geval is draaien een natuurlijke manier om tegelijk het stuur vast te houden.

Dan was daar nog de ketting geleiding met rollen, dat liep nog niet helemaal goed, ik ben er nu wel uit, onder moet , voor de ketting op de naaf naar boven gaat, een rol komen , zodat hij er daar niet af kan lopen.
Bij de Panasonic motor, voor op de buis, loopt de ketting over een groot tandwiel v d trapas, naar een klein tandwiel v d motor, en dan over een kleine ketting rol die tevens de ketting spant.
Als ik daar nu een grotere kettingrol monteer, loopt de ketting mooi tussen de framebuis en het onderstuur terug, dus moet ik nog een kettingrol bestellen, en dan is er weer een probleem opgelost .

Dan ga ik me vandaag nog met de achterwielmotor bezighouden, die is 6 mm te breed voor de achtervork, die schijf waar de remschijf op zit is te dik, heb ik er zelf op gemaakt, het motortje had geen schijfrem adapter, en omdat ik niet met velgremmen wilde prutsen, heb ik er zelf een gemaakt.
Moet ik wel weer band en velg demonteren, en op de draaibank materiaal weg draaien, als het niet lukt moet ik een nieuwe 24 volt motortje kopen met gaten voor een remschijf, dus daar ga ik me vanmiddag mee bezighouden.

Verder verwacht ik niet zoveel problemen meer, ik heb kabels bestelt voor het aansluiten van de solar panelen, moet nog wat alu en rvs buizen bestellen voor het dak,  en dan moet het eigenlijk in een paar maand tot een einde komen,       groet uit het Boheemse woud.
Even een update, dat afdraaien van de schijf op het motortje ging niet goed, ik heb een klein draaibankje, en dat opspannen is een probleem, bovendien zitten er al gaten in de schijf, wat het afdraaien niet eenvoudiger maakt.
Dus opzoek naar een andere 24 v motor met schijfrem opname, dat is nog niet zo eenvoudig, die raken een beetje uit de mode, maar ik wil daar aan vasthouden, anders wordt het systeem almaar ingewikkelder, want zo kan ik de de zonnepanelen rechtstreeks, via een laadregelaar op de 24 v lifpo 4 accu aansluiten, anders moet er weer een omvormer tussen, met de nodige kabels, verliezen van rendement.
Uit China zijn nog wel 24 volt motors leverbaar, maar levertijd is een probleem, dan had in Litauwen een webshop nog 2 8fun Bafang motoren liggen, nieuw, om informatie gevraagd, nooit antwoord, sommige webshops willen dat je snel betaald en verder niet zeurt, een soort bind aankopen, is als met een blind date, valt het tegen. pech gehad.
Dan vond ik bij R A T Holland nog een 8fun motortje, nieuw maar had lang op het schap gelegen, 100 €, dus die maar gekocht.
Nu is daar bij Bafang een probleem dat hun motors een passende controller nodig hebben,  er zijn zoveel verschillende controllers en nummers, motornummers, moeilijk een weg in te vinden.
Nu zit in Wijchen een vestiging van Bafang Europa, dus daar maar eens gevraagd bij de service dienst, totaal geen interesse, ik moest informeren bij de leverancier v d fiets, toen ik vertelde dat het om een trike ging, kwam als reactie dat ik maar moest vragen bij een dealer van hun, Fiets Unie in Emmen, die ken ik één keer wat gekocht, kreeg een controller die totaal afweek van de foto op de website, hun reactie "maakt niets uit" dus van zo'n bedrijf valt weinig te verwachten, deze bedrijven willen alleen maar veel te dure ombouwsets verkopen, in service hebben ze geen interesse.
Nu heb ik in Duitsland nog een adres van een Mevrouw, die verkoopt veel onderdelen van Aldi fietsen, daar zitten ook 8fun Bafang motoren in, ga ik daar maar eens kijken.
Ondertussen, de achtervork verbetert, een achterspatbord gemonteerd, een koffertje voor de accu aan de linkerkant, snelheid sensor voor de Panasonic motor, langzaam gaat het vooraan,  groet uit het Boheemse woud.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Tijd - door PlantageBohémien - 04-Jun-2022, 07:21 PM
RE: Tijd - door Bacchus - 13-Jun-2022, 09:21 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 29-Jun-2022, 03:11 PM
RE: Tijd - door Jeroen S - 30-Jun-2022, 11:00 PM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 03-Jul-2022, 11:03 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 21-Jul-2022, 09:28 PM
RE: Tijd - door Jeroen S - 22-Jul-2022, 12:09 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 21-Aug-2022, 10:35 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 31-Aug-2022, 08:53 AM
RE: Tijd - door sjefke - 31-Aug-2022, 05:33 PM
RE: Tijd - door gideon - 31-Aug-2022, 09:41 AM
RE: Tijd - door PlantageBohémien - 18-Sep-2022, 10:32 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Denk dat de NS hie...Willeke_IGKT — 06:21 AM
montage standaard
Ik kan ook de versne...LigZeeuw — 05:59 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM