Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E achter V: Roze papiertje wel verdiend!
#9
Als eerste: van harte welkom Raymond!
(15-Jul-2022, 12:22 PM)Raymond schreef: Gaaf, en mooie oplossing om je fiets weg te brengen. Ik loop in mijn autoloze leven ook regelmatig aan tegen het probleem dat grotere spullen toch wel moeilijk te transporteren zijn. En dan denk ik iedere keer weer na over een lange aanhanger, of misschien zelfs aanpasbaar in lengte. Maar tot een knutselproject is het nog niet gekomen.
Check ook eens bij de gemeente. In Rotterdam en volgens mij ook Gouda kan je kostenloos een (GROTE!) bakfiets lenen van de gemeente, eigenlijk om spullen naar de stort te brengen maar ik weet dat mensen er ook weleens wat anders mee doen (IKEA Barendrecht bijvoorbeeld). Weet niet of ze een retourtje Dronten ook een goed plan vinden, maar alle beetjes helpen Big Grin  Grootste nadeel is dat je de bakfiets alleen door de week kan gebruiken. Alsof mensen zonder auto niet fulltime kunnen werken...  Rolleyes

(15-Jul-2022, 12:22 PM)Raymond schreef: Ik rij al met kindlief in de Chariot Cougar 1 fietskar sinds ze 4 weken oud is. Nu tweeëneenhalf jaar later begin ik dat toch wel te merken dat de aluminium dissel met rubberen kogelgewricht (Thule koppeling) wat slap is. Zeker als we op vakantie gaan en de fietskar naast kindlief nog allerhande meuk bevat. Ik merk het net als jij bij optrekken en remmen, maar ook op kruissnelheid met ik een regelmatige wiebel op de trapfrequentie, door dat stomme dode punt in de pedaalrotatie...
Ik rijd meestal met redelijk hoge cadans, dan heb je er minder last van. Merkte het dus inderdaad vooral bij optrekken. Als je met relatief lage cadans rijdt, is dat dode punt ook nog deels op te lossen met ovale kettingbladen, bijvoorbeeld van Rotor en SRAM. 

(15-Jul-2022, 12:22 PM)Raymond schreef: Wat dat betreft is zo'n excentrische geplaatste kogelgewricht en een kromming in de dissel niet handig voor de stijfheid van een van zichzelf al slap materiaal. Eigenlijk zou je het aanhangpunt in het verlengde van het achterwiel willen hebben zoals bij de BOB Yak. Maar misschien heeft dat ook weer zijn eigen nadelen... Mogelijk is een stijver materiaal voor de dissel, en in mijn geval geen rubber voor het kogelgewricht al een verbetering.
Dat heeft voordelen, maar ik denk ook wel nadelen voor de stabiliteit; de hefboom is dan veel groter en de aanhanger wordt dus beter "voelbaar".
Antwoord }
Bedankt door: Raymond , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
E achter V: Roze papiertje wel verdiend! - door 365cycle - 03-Jul-2022, 02:39 AM
RE: E achter V: Roze papiertje wel verdiend! - door 365cycle - 15-Jul-2022, 12:33 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM