Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarom je velomobiel rijden het best mét camera doet
#52
(23-Aug-2022, 07:27 PM)PietV* schreef:
(23-Aug-2022, 06:18 PM)Wim -de roetsende schreef: Volgens de wet heb je weer helemaal gelijk Piet, maar er is ook nog een keer zoiets als de praktijk.
Met je eens Wim. De factor mens is de meest onzekere factor. Onder alle weggebruikers. Velen houden hun hoofd niet bij het verkeer. Velen hebben hun dag niet. Anderen gebruiken medicijnen of drugs. Huisdieren over de paden of het gebruik van smartphones. Als fietser moet vaak continue anticiperen om zonder ongemakken van en naar huis te komen.
Veiligheid op de weg heeft ook te maken met de hoeveel voertuigen die er op de weg zijn, op tijden of plaatsen waar weinig verkeer is, heb je zelf meer controle over de risico's, je kunt snel rijden, of rustig aan doen, in het eerste geval heb je grotere kans in de sloot te belanden, en dan is dat eigen schuld.
Vanaf de jaren zeventig, zijn de wegen steeds voller geworden, lange woon / werk ritten, waren nog ongewoon, nu is het eerder normaal, vakantieverkeer, was nog geen probleem, vracht verkeer een fractie van wat we nu zien.
We hebben het tot een gewoonte gemaakt een steeds groter deel van ons leven op asfalt door te brengen, zolang deze gewoonte niet verandert, komt er geen oplossing voor verkeersproblemen.
Door het intensieve verkeer lopen zwakke verkeersdeelnemers een steeds groter risico,  minder ruimte om risico's te overzien.
De overheid had eens een slogan bedacht "de auto kan wel een dag zonder U "  de fiets waarschijnlijk ook,  heeft allemaal niet geholpen, de behoefte de woning te verlaten is groot. deze gewoonte te onderdrukken kan alleen door aan de kosten schroef te draaien.
De Groenen in Duitsland wilden 8 / 9 jaar geleden een benzine prijs van 3 € , omdat pas dan de mensen hun gewoontes gaan veranderen, alleen op een schok reageert de grote massa, nu zie je ook. de benzineprijs is gestegen, maar het verkeer nauwelijks minder.
Daarnaast is er nog het probleem dat de wereldbevolking zich steeds meer concentreert, op plekken waarvan men meent dat het daar beter is,  andere plekken , soms op 4/ 5 honderd kilometer afstand raken ontvolkt,  de reden hiervoor is niet altijd duidelijk.
Dus we kunnen nu hier wel pagina's vullen met thema's als defensief rijden, camera's, autonoom rijden, en wat er zoal bedacht wordt, helpt allemaal niet zolang we gewoontes niet veranderen,   groet uit het Boheemse woud,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PietV* , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Waarom je velomobiel rijden het best mét camera doet - door PlantageBohémien - 28-Aug-2022, 10:39 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM