Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel kijken, niet voorgesteld…
#20
(12-Sep-2022, 10:06 PM)365cycle schreef: Ken je de regel al Joost? Het correcte aantal fietsen is N+1, waarbij N je huidige aantal fietsen is.
Ben je gehuwd? Dan is het N-1, waarbij N staat voor het aantal fietsen dat je een echtscheiding op zou leveren  Wink

Sssst! Mijn partner is nog niet van haar pijnbankzadel af te slaan, maar met niet 1 maar 2 trikes in de schuur kan ik rustig het juiste moment afwachten en voorstellen: “Probeer dat rare ding eens effe  Smile  … en? Lig je lekker?”

Wij Nederlanders zijn wel heel erg opgegroeid met: “Driewielers zijn voor kleuters” en wie ouder wordt en van de bukfiets dreigt af te lazeren doet zichzelf tekort als dat betekent dat er niet meer gefietst wordt, maar een scootmobiel wordt aangeschaft. Dus ik ga vol voor N+2   Cool  . Overigens niks tegen een scootmobiel, want de klok tikt onvermijdelijk door en ik ontmoet zeker drie keer per week een man in zo’n ding die daar duidelijk blij op rondrijdt en dáár gaat het om! Maar je moet zo lang mogelijk zelf spartelen en dat lukt prima op de ligtrike.

(13-Sep-2022, 08:34 AM)Bacchus schreef: Mooi verhaal Joost, Welkom!

(12-Sep-2022, 01:55 PM)Joostp schreef: Een valkuil van de combinatie handicap/e-trike en lekker doorfietsen is, ontdekte ik, dat het slechte been te weinig arbeid verricht… spierverlies dreigt! Een e-trike rijden met de motor uit kan, maar rijdt wat lomp. Net besloten een nieuw trike-je aan te schaffen, voor ritjes tot zeg maar, 40 km, zonder ondersteuning, zonder vering, zonder Rohloff, met een goed hard belletje en met dunne bandjes om tweewiel-e-bikers voorbij te jakkeren  Shy. Daarover later meer.
Een mooi plaatje om me voor te stellen. Smile Hoe slecht is je "slechte" been? Weleens aan gedacht om dat precies te meten met een paar vermogensmeters in de cranks of pedalen?

Er zijn op trikegebied best wat bedrijven die aangepaste fietsen bouwen. LTE in Breda en ACE in Winterswijk komen zo bij me op. Zou je die zo gek krijgen een roeitrike voor je te bouwen? Zal wel een lieve duit gaan kosten.

Ja… hoe slecht is het, wat kun je nog wel? Dat is de grote vraag van iedereen die ‘minder’ wordt, of dat nou met of zonder 112 situatie gebeurt… Zelf heb ik een deels verlamd been, met spasticiteit en chronische vermoeidheid overgehouden aan een 112’tje, zoals ruim 40.000 landgenoten jaarlijks overkomt. Ik zie het aantal driewielfietsers niet met 40.000/jaar toenemen, dus een hoop lotgenoten fietsen niet en da’s zonde! Dus als we met wat gezellige praatjes op dit forum meer mensen op een idee kunnen brengen zou het mij vrolijk maken.

Hoe slecht het met mij is? Met bovengenoemde klachten haal ik op een e-trike een tocht van 100 km makkelijk. Dus ik prijs me gelukkig. Zonder ondersteuning halen de trike en ik zeker 50 km, vooral dankzij het gemak van humeurverbeterend ligfietsen. Voor mijn handicap ben ik goed geholpen met een stel spd pedalen en éénhandige besturing en schakelen, wat iedere fietsenmaker kan aanpassen. Als arm of been nog slechter zijn, kunnen de trike dealers wonderen verrichten! Op de site van Azub zag ik dat ze een fiets kunnen maken voor iemand zonder armen… https://azub.eu/riding-with-no-arms-yes-it-is-possible/   Dat is blijmakend, toch?

(13-Sep-2022, 12:52 PM)blokdoorn schreef: Heel mooi verhaal. Eigenlijk verbaast het me dat je zo weinig mensen op een trike ziet, het lijkt me voor veel situaties een ideale bewegingsoplossing. Heb me voorgenomen om bij dergelijke fysieke tegenslag niet bij de pakken neer te zetten, maar direct een trike te bestellen.

Mij overkwam de handicap gewoon. Ik had geen idee van driewiel ligfietsen en dat komt ook doordat je die niet vaak tegenkomt. Neemt wel toe trouwens! Met de kennis op dit forum aanwezig, kunnen we best mensen helpen richting lig-trike in plaats van de vaak geadviseerde buk-driewieler  Doh
Antwoord }


Berichten in dit topic
Wel kijken, niet voorgesteld… - door Joostp - 12-Sep-2022, 01:55 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door sjefke - 12-Sep-2022, 02:35 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Joostp - 12-Sep-2022, 03:07 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door sjefke - 12-Sep-2022, 04:00 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door 365cycle - 12-Sep-2022, 04:19 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Lig-hen - 12-Sep-2022, 05:22 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Joostp - 12-Sep-2022, 08:42 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Joostp - 12-Sep-2022, 07:13 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Joostp - 12-Sep-2022, 09:07 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door sjefke - 12-Sep-2022, 08:38 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Bob Hagendijk - 12-Sep-2022, 08:58 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door 365cycle - 12-Sep-2022, 10:06 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Frutsel - 12-Sep-2022, 10:20 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door 365cycle - 13-Sep-2022, 07:08 AM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Joostp - 13-Sep-2022, 11:07 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door Bacchus - 13-Sep-2022, 08:34 AM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door 365cycle - 13-Sep-2022, 01:33 PM
RE: Wel kijken, niet voorgesteld… - door blokdoorn - 13-Sep-2022, 12:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM