Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mango/Quest in Groningen eo gezocht om eens te bekijken
#23
(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Dank voor deze nuance! Ik heb de hele toelichting 2x gelezen en snap dat het verschil tussen 25 en 30 heel anders is dan tussen 55 en 60 (ondanks mijn talent voor talen en iets minder voor natuurkunde ;-) Daarom is het fijn als mensen dat een beetje uittypen :-) )
Ging er dus met name om dat dat verschil dat Theo beschrijft bij de snelheid die hij rijdt vermoedelijk vooral met banden/sporing te maken heeft, niet zozeer met stroomlijn.

(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Ik ben van plan 1 dag in de week een opleidingsdag van 54km enkele reis met de VM te fietsen, naast kortere woon-werk stukken en vrijetijdstochtjes. Die langere route loopt veel door (winderige) polders en weinig door bebouwde kom, dus ik denk daar wel wat snelheid te kunnen maken.
Lange winderige stukken? Ik zou de Quest dan ook eens overwegen. Die is zowel qua stuurgedrag als qua snelheid fijner onder die omstandigheden.

(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: En zonder er al teveel over uit te wijden want dat is persoonlijk, maar 'even' een paar duizend euro bijsparen is voor mij niet zo makkelijk. De versnelde aanschaf zou juist zijn om maandkosten te besparen van OV/auto...
De Quest is niet per se duurder.

(19-Sep-2022, 09:17 AM)TimSch schreef: Deze opmerking versterkt mijn al bestaande overtuiging om deze eerste VM bij een expert als Peter de Rond te kopen, zodat die goed opgeleverd wordt en ik rustig met een goede basis de techniek kan leren kennen.
Met alle respect voor Peter, maar dat zou voor mij juist een reden zijn om te kijken of er misschien een technisch forumlid met je mee wil, en niet bij Peter de Rond te kopen.
Het is een liefhebber, maar zeker ook een handelaar. Er wordt geld verdiend aan het feit dat je bij hem koopt; velomobielen de eerst voor bedrag X op marktplaats staan verschijnen kort daarna voor bedrag Y bij Peter. Dat verschil kan je ook in een paar kleine reparaties kan steken indien nodig. En of hij lekker rijdt of niet, dat voel je al snel Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Mango/Quest in Groningen eo gezocht om eens te bekijken - door 365cycle - 19-Sep-2022, 11:31 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is wel een behoo...365cycle — 01:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al de...Hardloper — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM