Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Bülk
#1
Als je veel reist voor je werk, dan heb je soms een nieuwe auto van de zaak nodig. Een regel waarop ik geen uitzondering ben, want hoewel m'n oude fiets het nog perfect deed wil je vervangen ver voordat dat niet meer zo is. En dan komt de keuze! Ontzettend leuk, maar ook zo moeilijk. Er is zoveel fraais op de markt. De shortlist:
  • Bülk. Nieuw, nóg sneller, als het goed is op de juiste plaatsen ruimer dan de Milan GT, maar wat korter/compacter, en met meer verbeteringen (maar mijns inziens niet qua uiterlijk - ik vind het een beetje een Maltesertje, met z'n korte lijf en stompe snuit Shy );
  • Milan GT Mk7. Diens voorganger was m'n fijnste velomobiel, een aantal van de minpunten zijn eruit gehaald. Ik vind de Milan (met name de SL) eigenlijk ook mooier dan de Bülk. Never change a winning team?
  • Snoek L/XL. Behalve heel mooi is het één en al snelheid. Meer snelheid betekent voor mij meer actieradius. Zou even wachten op de nieuwe Snoek de moeite zijn?
  • "Tuna" XL. Een DF met dichte voorwielen zou een aantal van de nadelen van de DF weleens weg kunnen halen. Zouden die kleine voorwieltjes echt een minpunt zijn?
De Snoek viel als eerste af: Hoewel erg snel op vlakke, rechte wegen, hoorde ik veel mensen over de zeer beperkte bodemvrijheid. Het lijkt voor mij teveel een racemobiel. Daarnaast kan je wat er echt nog niet is, gewoon nog niet kopen. Misschien leuk voor al ik eens een zakcentje over heb Tongue 
De "Tuna" sneuvelde als tweede: pescotarisme is blijkbaar toch niet helemaal mijn ding. Zonder gekheid: Ik heb een DF XL tot m'n beschikking, en daarmee ook diens specifieke goede en slechte eigenschappen. Een vergelijkbare fiets met wat detailverschillen kopen leek me geen 1+1=3.
De keus voor een nieuwe "GT" was al bijna gemaakt, maar ik twijfelde toch dusdanig sterk over de Bülk dat ik maar een testritje ben gaan maken in Ottersberg. Hoewel het een niet volledig koolstofvezel preproductiefiets betrof, scheen er een mooi plaatje door: Zelfs in "badkuipmodus" (volledig zonder de klep) bijzonder snel, meer dan ruim genoeg voor mijn forse lijf, eigenlijk gewoon heel overtuigend.
Na nog even twijfelen, DF rijden en overleggen de knoop dan toch maar doorgehakt, en zo kwam het dat ik afgelopen vrijdag de alleereerste Bülk van Nederland in ontvangst nam Big Grin 
Inmiddels staat er 350 km op de teller (sorry lieve toehoordertjes, niet meer - had ik wel gewild, maar het was een druk weekend Tongue ), en dus is het tijd voor een eerste indruk. 
Ik heb even wat punten uit m'n ervaringen met de DF gekopiëerd, zodat er direct te vergelijken valt:

(Positieve) eigenschappen
  • In de Milan reed ik vaak wel een paar honderd meter met m'n handen los, om een fles te wisselen of iets anders niet nuttigs te doen. In een DF kan dat niet, maar de Bülk lijkt op z'n grote broer: De besturing reageert goed, beter dan in de Milan GT, maar hij blijft ook bij stevige wind heel rustig sturen.  

  • De Bülk is zoals ik 'm standaard geleverd kreeg uitzonderlijk comfortabel, maar heeft wel last van "body roll" in bochten. Ondanks dat zijn de voorwielen heel nauwkeurig te plaatsen, al is de DF 'm mijns inziens nog wel de baas. Misschien valt dat met stuggere voorveren nog te verbeteren. Over bochtsnelheden kan ik nog niet alles zeggen, ik moet 'm nog een beetje leren kennen. Hoeken wil ie op zich wel, de achterkant "duwt" daarbij iets meer dan in de Milan GT. 

  • De Bülk is RIGIDE. Hij heeft dezelfde setup als de Milan SL, met de verbinding naar boven in de boom, maar de boom is dikker uitgevoerd waardoor ik verwacht dat de Bülk toch nog net wat meer stijfheid in de pap te brokkelen heeft. Dit wil niet zeggen dat de Bülk ook sneller optrekt dan een DF: Hoewel de (aluminium) boom in mijn DF meer tordeert dan de boom in de Bülk, is de positie daarin beter geschikt voor een krachtsexplosie. De Bülk doet wat ik ook gewend was van de Milan GT, maar dan wat beter: Als je écht flink op de trappers gaat staan, dan gaat ie ook af, maar flink pieken kost wat meer moeite dan met een rechtere zit. Volgens mij komt het verschil nu dus vooral door de houding.

  • Over snelheid kan ik nog niet alles zeggen, maar dankzij de ferme wind tegen van afgelopen vrijdag durf ik wel te beweren dat de Bülk het qua stroomlijn van de GT en de DF wint; de snelheid ging er toen ik uit de luwte in een recht-in-je-bek-situatie stuurde een stuk minder uit dan waar ik op geanticipeerd had. Zeilen doet de Bülk minder goed dan m'n GT deed; vandaag had ik wind waar ik met de GT heel blij mee was geweest, maar ik merkte daar minder van dan verwacht.

  • De stoel van de Bülk is beter dan die van de Milan GT, maar hij zit niet zo lekker als die van de DF. De houding zorgt echter wel voor een interessante situatie: ik leg het verderop uit, maar heb met de Bülk voornamelijk met een hele lage cadans gereden. Vreemd genoeg gaat me dat in de Bülk veel makkelijker af dan in de Milan GT en zéker makkelijker dan in de DF. Is de doorbloeding dankzij de verbeterde lendesteun, de opener heuphouding en de kortere cranks misschien beter? Ik weet het niet, maar normaal gesproken lopen mijn benen bij 250W @ 75-80 rpm heel snel vol. In de Bülk doe ik het probleemloos, en ik ben dus heel benieuwd hoe 100-105 rpm straks gaat zijn als de kinderziektes eruit zijn.

  • Comfort hadden we al gehad, dus we gaan even naar grip. Onze SL heeft zachte elastomeren, de DF heeft harde. De Milan GT had de standaard veersetup van de DF (met een glijdemper achter); de Bülk heeft echter de optionele luchtveer met hydraulische demping. Hoewel het onderhoudsgevoeliger is, is dit een aanrader! Ik reed vrijdag in het donker een brug af, zat even niet helemaal op te letten en knalde met dik 55 km/h een stuk weg op dat bezaaid was met dikke moddervlokken van de lokale asociale aanhang van BBB. Van schrik gingen m'n gedachten al via m'n nieuwe fiets binnen 200 km crashen in de sloot naar "hoe krijg ik de snelheid eruit?!", maar met wat licht kreunende geluiden uit de achterwielophanging werd het achterwiel strak op de grond gehouden en de fiets gaf niet eens de indruk dat de grip ook maar even weg was geweest. Indrukwekkend. 
  • Ik heb inmiddels stevige wind mee en heel stevige wind tegen gehad, en omdat je nooit in een rechte lijn rijdt ook stevige wind op beide zijkanten. Ik had het o.a. door de korte overhang achter anders verwacht, maar de Bülk blijft heel rustig als het waait. Zo rustig dat ik eigenlijk niet weet of de Milan GT het beter of slechter deed.

  • De zoons van m'n vriendin hebben een proefritje in de Bülk gemaakt, en één van de twee probeerde op de weg te keren Tongue . Volgens hem heeft de Bülk "een draaicirkel van 80 meter". In werkelijkheid is het iets minder, en hij doet het beter dan de Milan SL op 28mm, maar de GT wint op dit gebied wel en de DF met z'n open wielen zéker.
  • Met bovenstaand verhaal komt een ander voordeel van de Bülk voorbij: de verstelbare stoel! De stoel kan aan de voorkant in zes stappen verplaatst worden, aan de boven-/achterzijde kan je variëren met het aantal klittenbandschuimpjes dat je ertussen stopt. Gevolg is dat het geen enkel probleem was om m'n "stiefkids" een rondje te laten rijden, ondanks dat ze 10~15cm korter zijn dan ik. Dit maakt het veel eenvoudiger om de Bülk écht in te zetten als "tweede auto" binnen een gezin. 

  • De Bülk lijkt op het gebied van sleutelen sterk op een Milan, al heeft Peter (van ICB) wel de indruk dat er iets meer met de reparateur in gedachten ontworpen is dan bij z'n grote broer. Hij heeft natuurlijk een neuskap en een grote derailleurkap, de electronica is slimmer weggewerkt maar daardoor ook wat moeilijker bereikbaar, de luchtgaten in de achterkant zijn onder andere wel weer handig.

  • De neus van de Bülk is helaas al ontgroend. Bij stevige drempels komen de voetenbulten hardhandig in aanraking met de grond. Puntje voor de Milan GT, ik vermoed dat de DF ongeveer evenveel ruimte heeft.
  • Nu we het toch over die neus hebben: De ventilatie is in een Bülk een stuk beter op orde dan in een Milan of DF. Er komt een behoorlijke stroom lucht uit de opening bovenin de boom; erg prettig, want zeker met een kap erop wordt het vochtig genoeg in een velomobiel.

  • Het instapgat van de Bülk is kleiner, maar de ruimte is met name op schouderhoogte echt enorm. Wie niet in een Milan GT past kan de Bülk zeker eens proberen. Met betrekking tot lengte spant het erom tussen de Bülk en de Milan GT, en dat is knap, want de Bülk is veel kleiner! In badkuipmodus hebben m'n knieën iets meer ruimte naar de rand (5~10mm). Er is wel minder ruimte voor dikke bovenbenen dan in de Milan GT; mijn quadricepsen zijn best stevig, maar m'n bouw is nog redelijk compact, dus past het prima. De SL heeft aan de bovenkant ongeveer evenveel ruimte, aan de onderkant is het echter flink smaller. Als ik m'n been strek in een SL zit ik klem tussen de tillerbesturing en de wielkast - trappen in een SL gaat voor mij dus gepaard met een beetje gekke links-/rechtsbeweging van de tiller. Bij de Bülk is dit ongeveer gelijk tussen boven en beneden. Het zal volledig van je lichaamsverhoudingen afhangen welke fiets je beter past, dus als je de 2.00m aantikt, kan ik de DF XL, de Bülk en de Milan GT aanraden om eens te passen. Met die lengte zal je wel vrij vlak moeten liggen, anders kom je tegen de instaprand aan en dat kan pijnlijk zijn.

  • De vlakke positie in de Bülk: Ik ben eraan gewend, maar het overzicht houden is iets minder makkelijk dan in een DF.
Wat kan er beter?

Mogelijk merk je na dit verhaal dat ik wel blij ben met m'n besluit, maar dat het enthousiasme er nog niet echt bij me vanaf spat. Dat is niet voor niets, want wie mooi wil zijn zal pijn lijden: Ik heb willens en wetens gekozen voor de eerste fiets van een bepaald model in Nederland, ook met de gedachte dat ik een reservefiets heb staan. Helaas zijn er dus wat zaken die nog niet helemaal goed gaan:
  • Gewicht: mijn Bülk is gewogen en zou rond de 26,5 kg moeten zitten. Ik vind het geen probleem, maar er zijn mensen die duizenden euro's extra over hebben voor een 2 kg lichtere fiets. Het zou mij overigens niet verbazen als dit gewicht de komende tijd verder gaat zakken; Dit is een van de eerste producten van de eerste serie van een nieuw model, men zal mogelijk nog een beetje moeten leren waar de sterke en zwakke punten zitten.
  • De afwerking is eigenlijk verrassend goed, maar stickers plakken was blijkbaar moeilijk:
[Afbeelding: signal-2022-10-10-102744-002.jpg]

[Afbeelding: signal-2022-10-10-102744-003.jpg]

Snelheid

Op de ritten (meer lange rechte stukken dan stadswerk) die ik tot nu toe gedaan heb was de Milan GT echt sneller, met de DF spant het erom. Na de proefrit had ik daar zéker niet op gerekend, en ik baal er behoorlijk van. Dusdanig dat ik niet denk dat ik aan LEL ga deelnemen. Op basis van eerder behaalde resultaten ligt het niet aan het ontwerp op zich, maar zijn er een paar vermoedelijke oorzaken;

  • de Bülk had eigenlijk geleverd moeten worden met de "Racehood with motoradvisor high protuberances". In plaats daarvan heb ik de "ying yang hood" geleverd gekregen. Nu vind ik de Ying Yang Twins wel cool (als ze tenminste geremixed worden door Carl Craig, want die teksten zijn niet heel inspirerend), maar de Ying Yang hood is niet m'n ding. De "halve" kap van de GT vind ik fijner, en als het echt fris is rijd ik met een dak. Even goed was ik er de afgelopen 2 ritten wel blij mee, want het wordt al aardig wat frisser.
  • Die ying yang hood zou niet zo'n probleem zijn als ik m'n knieën er goed onder kwijt zou kunnen; dit zou volgens Velomobil.net geen enkel probleem zijn mits ik de hoge kniebulten zou bestellen. Hier is nu onduidelijkheid over: Jan van Velomobile World gaf bij Ymte aan dat m'n huidige kap (die ik dus niet besteld had) voorzien is van hoge bulten, maar ze zijn voor mij duidelijk niet hoog genoeg. Zeker bij wat hogere cadans stoot ik m'n knieën dus, en dat dan 28413x in m'n rit van afgelopen vrijdag. Er zitten nu schuimpjes tussen om wat ruimte te maken, maar met een serieuze cadans rijden gaat niet, tenzij ik de kap een beetje optil. Als Jan het bij het verkeerde eind heeft, wordt dit dus vanzelf opgelost (en bestel ik misschien toch die ying yang hood, want in de praktijk valt ie me mee). Als dit wél de hoge bulten zijn is de Bülk standaard NIET geschikt voor echt lange mensen. Je kan dan vanaf heel binnnenkort een kap met bulten voor lange mensen die zo ver mogelijk naar voren willen zitten bestellen bij ondergetekende, want ik ga deze week beginnen aan wat in ieder geval een tijdelijke oplossing moet zijn.
  • De uitlijning van de voorwielophanging is in ieder geval niet schandalig slecht, maar of die zo optimaal is als bij m'n andere fietsen durf ik niet te zeggen. Ga ik nog nakijken.
  • Aan de voorzijde staat de Bülk op Schwalbe One in 28-406; aan de achterkant zit er een Continental Contact (zonder "Speed", en "Urban" is ie ook al niet) in 28-622 onder. Volgens mij een band die uitblinkt in lekbestendigheid, maar zeker niet in snelheid. Om de voorzijde een klein beetje hoger te krijgen ga ik binnenkort over op de Conti Contact Urban in 32-406; achter komt er een GP5000 onder. Of dat m'n 32-622 wordt, of toch een 30- of zelfs 28-622 is even afhankelijk van het volgende punt;
  • Zoals bekend ben ik behoorlijk van het explosief vermogen, ik weet niet of er al andere Bülk-rijders zijn die daar "last van hebben", maar mijn Bülk vindt het in ieder geval niet leuk. De neus voelt onder fors koppel heel stijf aan, maar de achterband schuurt bij hard optrekken behoorlijk in de wielkast. Ik heb het dan over plotseling accelereren met ~1100W bij 80 rpm (even uit de dikke duim: een kleine 150 Nm?), maar bij een hoger toerental treedt het zelfs eerder op, waardoor ik niet voluit door durfde te beuken (ruim 1300W bij 140-150 rpm, dus minder dan 100 Nm). Ik hoorde al wel dat één van de preproductiemodellen een fout in de achterbrug had, maar dit zou bij de uiteindelijke producten opgelost zijn.
Voor de duidelijkheid: Ik heb over bovenstaande punten nog geen contact gezocht met de dealer, wilde eerst een "ongekleurd" beeld geven. 
Om iets meer in detail te kunnen zeggen heb ik een paar stukjes zo vlak mogelijke weg zonder acceleratie/remmen om te vergelijken:
  • gemiddeld 47 km/h (max 48.3) over 0.9 km op korrelig wegdek (geen regen, en 16 graden celsius), bij 4 bft. wind schuin in de rug: 236W gemiddeld, 261W maximaal
  • gemiddeld 47.4 km/h (max 48.4) over 0.4 km op glad maar nat wegdek (lichte regen, 16 graden celsius), bij 3 bft. rugwind: 239W gemiddeld, 255W maximaal
  • gemiddeld 48.4 km/h (max 49.1) over 0.5 km op glad, droog wegdek (17 graden celsius), bij 5 bft. tegenwind: 302W gemiddeld, 320W maximaal
Met de proefrij-Bülk, zonder de kap (badkuipmodus), en rondom op Schwalbe One:
  • gemiddeld 62.4 km/h (max 62.6) over 0.6 km op glad wegdek (droog, 25 graden celsius) bij 3 bft. wind schuin in de rug: 310W gemiddeld, 329W maximaal
Of de kalibratie van de powermeter in de proefrij-Bülk op orde was weet ik niet; het was hetzelfde merk als dat ik gebruik. Echter zou een foute afstelling/kalibratie vermoedelijk eerder voor een te hoog weergegeven vermogen zorgen, en het verschil tussen 300 en 450W voel ik echt wel. De kalibratie van mijn eigen powermeters heb ik vandaag opnieuw gedaan, daarnaast heb ik met 2 verschillende meters gereden. Het verschil tussen beide meters is verwaarloosbaar; <3%, waarbij de Favero (waar bovenstaande data vandaan komt) bij duurvermogens iets meer lijkt te meten maar bij hogere vermogens wat aan de conservatieve kant zit, en de Garmin onderin iets minder watts laat zien, maar boven de 1000W ineens heel enthousiast wordt. Dat terwijl ze ook nog eens een verschillend been meten; met meting aan beide zijden zit ik meestal op 51/49 of 50/50, ik trap behoorlijk gelijk. 

De data vertelt mij in ieder geval drie dingen:
  • Er zit meer in mijn Bülk dan er op dit moment uit komt;
  • Aan de stroomlijn ligt het niet, het verschil in vermogen tussen 3 bft. wind mee en 5 bft. wind tegen is ontzagwekkend klein.
  • Over een tijdje ben ik er net zo blij mee, als met m'n Milan destijds.
Wordt vervolgd!  Cool
Antwoord }


Berichten in dit topic
Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 10-Oct-2022, 11:50 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 11-Oct-2022, 06:30 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door berth9999 - 11-Oct-2022, 08:24 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 11-Oct-2022, 09:18 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door berth9999 - 11-Oct-2022, 10:47 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 11-Oct-2022, 11:37 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Frutsel - 11-Oct-2022, 11:44 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door mvdriel - 11-Oct-2022, 06:33 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 11-Oct-2022, 07:17 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door berth9999 - 11-Oct-2022, 10:21 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 12-Oct-2022, 06:32 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 12-Oct-2022, 09:13 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door mvdriel - 12-Oct-2022, 11:47 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 12-Oct-2022, 02:05 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door mvdriel - 12-Oct-2022, 02:24 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 12-Oct-2022, 02:50 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door mvdriel - 12-Oct-2022, 05:59 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Bacchus - 12-Oct-2022, 09:32 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 12-Oct-2022, 10:49 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door ZoefZoef - 12-Oct-2022, 04:55 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door PietV* - 12-Oct-2022, 10:41 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 13-Oct-2022, 12:05 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Willeke_IGKT - 13-Oct-2022, 10:06 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 13-Oct-2022, 12:58 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 13-Oct-2022, 09:16 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 19-Oct-2022, 01:44 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Bacchus - 19-Oct-2022, 08:15 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 19-Oct-2022, 08:43 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door John70 - 25-Oct-2022, 10:36 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door berth9999 - 25-Oct-2022, 11:23 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door John70 - 25-Oct-2022, 12:33 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 25-Oct-2022, 01:36 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 25-Oct-2022, 07:58 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 26-Oct-2022, 01:30 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door mvdriel - 30-Oct-2022, 06:22 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 26-Oct-2022, 09:46 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Jeroen S - 26-Oct-2022, 09:56 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 26-Oct-2022, 10:49 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 26-Oct-2022, 11:05 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door berth9999 - 30-Oct-2022, 09:41 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 31-Oct-2022, 12:31 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door berth9999 - 31-Oct-2022, 10:48 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 31-Oct-2022, 11:12 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 31-Oct-2022, 09:04 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 31-Oct-2022, 10:17 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 17-Dec-2022, 12:35 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 17-Dec-2022, 09:03 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 17-Dec-2022, 09:04 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 30-Dec-2022, 01:52 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 30-Dec-2022, 09:38 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door pietandringa - 30-Dec-2022, 09:50 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 30-Dec-2022, 10:45 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Jan van Ochten - 30-Dec-2022, 10:08 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door pietandringa - 30-Dec-2022, 10:28 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door pietandringa - 30-Dec-2022, 10:55 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 30-Dec-2022, 10:59 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 30-Dec-2022, 12:04 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Jeroen S - 30-Dec-2022, 01:11 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 30-Dec-2022, 01:22 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Willeke_IGKT - 30-Dec-2022, 02:12 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Frutsel - 30-Dec-2022, 02:26 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hoekie - 30-Dec-2022, 02:55 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door pietandringa - 30-Dec-2022, 02:59 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 30-Dec-2022, 06:35 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hoekie - 03-Jan-2023, 11:37 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Bacchus - 04-Jan-2023, 09:56 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 04-Jan-2023, 12:32 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hoekie - 04-Jan-2023, 10:16 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 04-Jan-2023, 11:59 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Lig-hen - 04-Jan-2023, 01:28 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 04-Jan-2023, 03:10 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hoekie - 04-Jan-2023, 08:51 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door ZoefZoef - 04-Jan-2023, 10:44 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 13-Feb-2023, 01:59 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door ZoefZoef - 13-Feb-2023, 01:11 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Victor - 13-Feb-2023, 01:33 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 13-Feb-2023, 04:15 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 19-Mar-2023, 10:40 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 20-Mar-2023, 07:26 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 20-Mar-2023, 12:58 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door quattrovelootje - 21-Mar-2023, 09:49 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 22-Mar-2023, 11:37 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door quattrovelootje - 06-Apr-2023, 12:13 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 06-Apr-2023, 01:21 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door ZoefZoef - 06-Apr-2023, 09:28 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 14-Apr-2023, 05:14 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hardloper - 20-Apr-2023, 05:51 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 14-Apr-2023, 06:10 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 14-Apr-2023, 06:13 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 14-Apr-2023, 06:15 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 14-Apr-2023, 06:30 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door datakneder - 14-Apr-2023, 08:34 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 14-Apr-2023, 08:35 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door datakneder - 14-Apr-2023, 09:21 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 14-Apr-2023, 10:18 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door datakneder - 14-Apr-2023, 10:42 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 14-Apr-2023, 08:08 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door quattrovelootje - 14-Apr-2023, 08:26 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 15-Apr-2023, 06:15 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 15-Apr-2023, 07:01 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 15-Apr-2023, 07:04 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 16-Apr-2023, 06:43 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 16-Apr-2023, 05:53 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Frutsel - 16-Apr-2023, 07:14 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 17-Apr-2023, 10:38 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 17-Apr-2023, 10:47 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 20-Apr-2023, 11:23 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 20-Apr-2023, 05:56 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 20-Apr-2023, 06:41 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hardloper - 20-Apr-2023, 06:49 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 20-Apr-2023, 07:06 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hoekie - 29-Apr-2023, 12:39 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 02-May-2023, 09:29 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door pietandringa - 03-May-2023, 09:45 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 03-May-2023, 10:02 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door pietandringa - 03-May-2023, 10:17 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Frutsel - 03-May-2023, 11:22 AM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 03-May-2023, 02:44 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 03-May-2023, 01:10 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 27-Sep-2023, 11:28 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door twilwel - 28-Nov-2023, 12:12 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 28-Nov-2023, 08:33 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hardloper - 15-Jan-2024, 06:59 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 15-Jan-2024, 07:15 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Jeroen S - 15-Jan-2024, 08:23 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hardloper - 15-Jan-2024, 09:09 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 15-Jan-2024, 09:25 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Hardloper - 15-Jan-2024, 09:57 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door Wim -de roetsende - 15-Jan-2024, 10:41 PM
RE: Ervaringen met de Bülk - door 365cycle - 15-Jan-2024, 10:31 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM
aandrijving versitaille
ik ben blij met mijn...MennoBrockhus — 08:45 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Na twee en halve wee...datakneder — 08:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat zou ook zomaar d...ZoefZoef — 08:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de temperatuur w...Wim -de roetsende — 07:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,dat ...martinus — 06:37 PM