Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Na 5 keer fietsen
#1
...en een kilometer of 160 totaal ga ik de Challenge gedesillusioneerd weer verkopen! Nee niets is minder waar. Ik ben een echte beginner op de ligfiets en de tips op dit forum hebben me al een eind op weg geholpen. Dank ook aan Bob voor zijn tips. Wat is het lekker fietsen! Maar een leercurve heeft het ook wel. Na de vuurdoop op de VAM berg nu een aantal rondes gemaakt en wat aanpassingen aan de fiets doorgevoerd. Mijn ervaringen bevatten misschien ook wat handige tips voor andere beginners.
  • Bij aanschaf zat de stoel van mijn Hurricane in de laagste stand. Mooi aero denk ik, maar ik heb hem toch naar de middelste stand verplaatst. En fietste meteen wat meer ontspannen, gebalanceerd. Mogelijk omdat het zwaartepunt daarmee wat centraler komt te liggen.
  • Vering iets soepeler gezet (was bij de eerste tocht nauwelijks voelbaar). Ik heb nu volgens mij de afstelling beter, de vering vangt de schokken op maar deint niet. Houd het voorlopig even zo.
  • De eerste twee keer fietsen kwam ik nauwelijks de bochten door en ging soms rechtdoor. Dat gaat nu een stuk beter. Ook haakse bochten op fietspad breedte gaan beter. Ik voel me op een fietspad nu ook ontspannen(er) bij tegenliggers. Beetje hangen in de bocht en de bocht goed doorkijken helpt. En dan is een bocht op een ligfiets trouwens ineens een stuk leuker dan op een gewone fiets.
  • Ik fiets met daglicht. Dwz ik heb een Sigma PowerLed gemonteerd met de bijbehorende accu in een bidon. Werkt uitstekend. De laagste stand is nog altijd 500 lumen dus overdag goed zichtbaar. Geeft me een veilig gevoel. Ik zoek nog een goed achterlicht. Heb het idee gewoon het daarvoor bedoelde frame op de bagagedrager te gebruiken, dus een klassiek achterlicht met 2 bevestigingsbouten. Ik lees dat een Spanninga elips xb hier een goede optie voor is (goed zichtbaar). Heeft iemand een beter idee dan hoor ik het graag. 
  • Grappig trouwens, met of zonder daglicht geven tegemoet komende auto's me echt wat meer ruimte dan op de gewone fiets merk ik. 
  • Auw, die bil -en beenspieren. Ik fietste de laatste maanden echt veel, maar het lijkt alsof ik helemaal opnieuw kracht op moet bouwen. Komt vanzelf. Ik houd een licht verzet aan om de knieën niet teveel te belasten. 
  • De vorige eigenaar had (kruip)olie gebruikt om wat draaiende delen te smeren. met als gevolg dat de hele fiets onder de oliespetters zat na 1 keer fietsen. Ik heb alles zoveel mogelijk verwijderd maar nog steeds niet helemaal weg.
  • Bedoeling is er mee naar Enschede te gaan fietsen; daar zitten de nodige lastige passages met oversteken en haakse korte bochten in het drukke verkeer bij. Daarvoor wil ik eerst nog meer zekerheid opbouwen.
Binnenkort post ik graag een filmpje van mijn fietstochtjes hier in de omgeving Salland / Twente.
Antwoord }


Berichten in dit topic
Na 5 keer fietsen - door ChrisvM - 19-Oct-2022, 07:52 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door Jeroen S - 19-Oct-2022, 11:00 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door vdbeemd - 19-Oct-2022, 11:16 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door PietV* - 20-Oct-2022, 08:45 AM
RE: Na 5 keer fietsen - door Bacchus - 20-Oct-2022, 03:12 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door martinus - 20-Oct-2022, 04:06 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door 365cycle - 20-Oct-2022, 08:45 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door Bob Hagendijk - 20-Oct-2022, 09:35 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door Jeroen S - 21-Oct-2022, 10:03 AM
RE: Na 5 keer fietsen - door 365cycle - 21-Oct-2022, 12:33 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door ChrisvM - 21-Oct-2022, 06:41 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door Willeke_IGKT - 21-Oct-2022, 07:14 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door Roepers - 21-Oct-2022, 07:23 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door Willeke_IGKT - 21-Oct-2022, 07:31 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door Roepers - 21-Oct-2022, 07:43 PM
RE: Na 5 keer fietsen - door gideon - 26-Oct-2022, 10:03 AM
RE: Na 5 keer fietsen - door Bob Hagendijk - 26-Oct-2022, 10:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik kreeg net een ber...Willeke_IGKT — 09:05 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben vandaag nie...Niels van der Wal — 07:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben vandaag niet ...Willeke_IGKT — 07:50 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een specifieke...365cycle — 12:56 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat betreft de bag...Hoekie — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nee op de Giant Cond...Jeroen S — 10:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dan is het tijd voor...Jeroen S — 10:25 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat betreft de bagag...Jeroen S — 10:19 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nu vind ik...Piet K — 10:15 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
11-12-13-14-15-16-...Boyd Maduro — 10:11 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Oh nee! Ik weet nie...LigZeeuw — 07:54 PM
Performer Highracer?
Heeft er hier iemand...Bob Hagendijk — 04:39 PM
licht in het donker
Doet me toch weer ...Hoekie — 03:39 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Gaat deze werken: ...Hardloper — 03:16 PM
licht in het donker
Doet me toch weer ...Hardloper — 03:03 PM
Medeliggers onderweg
.........een rod...Hardloper — 02:59 PM
licht in het donker
Doet me toch weer tw...365cycle — 01:53 PM