Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advies voor schakelaanpassing op M5 26/20 Onderstuur
#2
(10-Nov-2022, 10:44 PM)Bacchus schreef: Ad 1 vraag ik me af of ik "gewoon" een 2x9 SRAM Gripshift kan plaatsen. Komt de hoeveelheid getrokken kabel overeen?
Laten we even hiermee beginnen:
Chris Juden@CyclingUK schreef:The rule is: don't mix one make of shifter with another make of mech. But sometimes you need to bend the rules
Lees hier verder.

Korte antwoord: Nee, SRAM mixen met Campy gaat niet werken. Je zou wel een traploze draaishifter kunnen gebruiken, maar daar wordt het rijcomfort niet per se hoger van.

(10-Nov-2022, 10:44 PM)Bacchus schreef: Ad 2 zal ik voor een lichter bereik naast een nieuwe cassette ook de kooi moeten vervangen. Is dat los te vinden? Waarschijnlijk is het ook interessant om de 39/53 door een compact (34/50) te vervangen maar dat betekent een nieuw crankstel en kies ik dan weer voor een vierkante as of vervang ik ineens de bracket voor iets nieuwerwetsch?

En samen misschien: is het überhaupt waard om bij deze originele Campy te blijven of is een volledige overstap naar bv een SRAM (eventueel zelfs 2x11, zoals mijn M-Racer) het waard? Zien jullie dat in stappen gebeuren?

Wat zijn jullie ideeën?
Grappen over "los in de kooi" even achterwege latend (en toch ook weer niet) denk ik dat een losse kooi ook voor Campy niet zomaar te koop is. Gezien je verder ook nog wat aanpassingen wil doen zou ik denk ik eerder kijken naar een complete, frisse set, maar ik ben meestal vrij rigoreus met dat soort dingen.
Je kan dan 2 kanten op: wil je bij 9-speed blijven, dan blijft het allemaal redelijk betaalbaar. Een 11-speed setup wordt al wat duurder, 12- of 13- is helemaal prijzig. Draaishifters vinden is echter wel een uitdaging; ik ken eigenlijk alleen de 10- en 11-speed SRAM shifters, en Microshift maakt voor z'n oudere producten twist shifters (volgens mij t/m 9-speed). Qua prijs is een 9-speed Microshift-setup ook helemaal geen gek idee, en hoewel ik er beperkte ervaring mee heb vind ik het helemaal niet slecht schakelen.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Advies voor schakelaanpassing op M5 26/20 Onderstuur - door 365cycle - 10-Nov-2022, 11:21 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaa...Veloquest — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaag ...Boyd Maduro — 10:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fiets schakelt ...Martin van Mourik — 09:50 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag om even voor...GertBr — 09:50 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar toe ...Jeroen S — 08:13 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop h...Veloquest — 08:03 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst...Atrike — 01:53 PM
montage standaard
ik heb houten balken...Veloquest — 01:19 AM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag tussen Goe...LigZeeuw — 10:10 PM
montage standaard
Ik heb twee touwtjes...Merijn — 09:55 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst v...Hardloper — 09:28 PM
montage standaard
Ik zet mijn fiets va...Martin van Mourik — 09:25 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik maak toch wel ger...Atrike — 08:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... het best lekke...Wim -de roetsende — 08:52 PM
Een nieuwe Velonout
Welkom! In het mid...LowJob — 08:44 PM