Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op zoek naar mijn perfecte velomobiel
#3
Snelheidsverslaving...ervaringen...bijna 50k velomobiel km verder...is voor mij, 55 plusser, de ideale vorm van woon-werk! een QV + EggRider + 250W assist. Variërend van zin en tijdsverplichting is dat 22 tot 35 km enkele reis. Daarmee bepaalt infrastructuur, tandwielen, reisafstand en conditie wat de max (cruise) snelheid is. Ja, conditie, want bij die snelheden gaat het zeker niet vanzelf. Ter indicatie voor achter rijdend verkeer heb ik een zwart witte 60 sticker achterop geplakt, want met 50-60 rij ik op de rijbaan waar dat veiliger is (niet hoeven oversteken, met snelheid oprijden, weer, enz) Is eerst even wennen maar nu vanzelfsprekend. Ter vergelijking met je SP ervaring: past de infrastructuur, dan is een 'wedstrijd' met een SP geen wedstrijd. Alleen even wat rustiger aan doen bij inhalen. Vanwege infrastructuur, wederom, is het meestal tussen de 35 en 50. Daarmee kan ik "thuiskomen" timen binnen 5 minuten timen. Ideaal voor woon werk verkeer.

Dat gezegd hebbende staat een tweede velomobiel zonder assist op de nominatie. Met als gedachte woon werk verkeer bij wat warmer weer, als reserve en voor de non assist lol. Vanwege een aanstaande verbouwing, waaraan maar niet begonnen wordt, staat die beslissing on hold.

Groot verschil tussen jou en mij is de leeftijd en mijn blessures. Waarvan een grootte blessure waardoor ik super blij ben dat rondtrappen zo goed gaat. Of juist zo goed omdat ik veel rond trap (natuurlijke smering door beweging)

Per saldo:
Als ik jou was, zou ik zonder assist beginnen. Kan je later alsnog zo inbouwen mocht je dat willen. Laat bij voorkeur de velomobiel goed afstellen. Want een slecht afgestelde velomobiel geeft een verkeerd beeld. Dat had ik ooit bij proefrijden met een Alpha 7. Bij de dealers in Duitsland nemen ze nota bene uitgebreid de tijd voor het afstellen voor een proefrit. à 50 euro, die je als korting krijgt bij aanschaf velomobiel. Dan kan je een gevoel krijgen van: dat is hem!

Nota bene: je gaat proefrijden bij relatief koud weer. Dat scheelt bij iedere fiets een slok op een borrel en nog wat meer bij velomobielen.

Succes en bovenal veel plezier!
Antwoord }


Berichten in dit topic
Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door Bastiaan - 01-Dec-2022, 10:46 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door Hoekie - 02-Dec-2022, 01:07 AM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door John70 - 02-Dec-2022, 03:29 AM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door Frutsel - 02-Dec-2022, 11:49 AM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door Piet K - 02-Dec-2022, 12:01 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door =oNNo= - 04-Dec-2022, 07:04 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door Piet K - 06-Dec-2022, 11:24 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door John70 - 04-Dec-2022, 05:51 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door JanBurp - 13-Dec-2022, 01:50 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door John70 - 13-Dec-2022, 08:51 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door melle z - 14-Dec-2022, 10:17 PM
RE: Op zoek naar mijn perfecte velomobiel - door =oNNo= - 28-Dec-2022, 10:43 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
@arend-jan In de ...Tom Fekkes — 09:59 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interess...Hardloper — 09:56 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interessan...Tom Fekkes — 09:53 PM
Quest xs nr 13
Het bod is verwijder...Josligfiets — 08:12 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie t...Willeke_IGKT — 08:09 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie toc...Wim -de roetsende — 07:57 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die par...Hardloper — 07:38 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
10 Mei had ik wel me...Arend-Jan — 07:05 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren...datakneder — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ge...Hardloper — 05:24 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja, inderdaad. Die e...Victor — 05:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heel veel sterkte Bo...Hardloper — 05:21 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren: ...Hardloper — 05:17 PM
Medeliggers onderweg
Een oranje tradpole ...Hardloper — 05:15 PM