Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
Hans Schipper (hierboven) heeft het voor elkaar gekregen om in de bijlage van Trouw een reactie geplaatst te krijgen. Waarin hij reageert op de aandacht die het weekend magazine van de Trouw schonk aan het fenomeen nostalgische auto en de opkomst van de elektrische auto. Zijn kopje is: 45 km per uur. Tijdgeest zaterdag 28 januari.
Hij vraagt ook daar om eens een themanummer te wijden aan alternatieven voor persoonlijk vervoer (velomobiel, Drymer, Elf noemt hij). Het zou mooi zijn als we zoiets zouden kunnen realiseren.
@Hans: ben benieuwd of je nog contact hebt gekregen met de Trouw redactie, PM naar mij?
Ik was blij verrast het te lezen, deze reactie van Hans, wat goed gedaan!

De 45 km/u max snelheid vind ik een interessante suggestie. Een idee dat prikkelt en past in het kader van de gedachte dat we als mensen eigenlijk terug zouden moeten naar begrensde CO2 productie per persoon op jaarbasis zodat we werkelijk een globale temperatuurstijging kunnen voorkomen.

Ik kan jullie aanraden de ideeën van een Duitse econoom eens te beluisteren. Hij beweert overigens ook dat we ons huidige Westerse consumptieniveau niet klimaatneutraal kunnen handhaven door middel van meer 'groene techniek'. Omdat iedere vorm van meer techniek ook weer onverwachte milieubelasting oplevert (zoals bijvoorbeeld de accu en e-waste van iedere e-fiets) Hier een leuke intro, hij is een echte fietser: https://youtu.be/47FhgPmaJOk

Ik heb sinds vijf jaar geen auto meer. Maar merk nog steeds dat ik ook wat velomobiel betreft blijf kijken naar modelletjes die wellicht 5 procent sneller kunnen fietsen met dezelfde inspanning. Dat is aan de ene kant een erg leuke hobby. Maar als je het realistisch bekijkt natuurlijk volkomen onzin. De DF XL uit 2016 waarin ik nu fiets is al een wonder op drie wielen. Toch geldt dit volgens mij: als je geen auto meer hebt stap je er ook echt niet meer in.

Ik merk ook dat ik radicaliseer; helpt Radical Design, denken jullie? Een pure terugkeer naar de HPV mét een naafdynamo voor verlichting die je overdag in een vrijloopstand kunt zetten. Ben het opladen van alle gadgets zat ondertussen. Ook de twee Lupine accuutjes van me zijn over 5 jaar e-afval...

Een velomobiel demonstratie op die bewuste snelweg die doodloopt in Den Haag: motto 45 km/u is de maximum snelheid voor iedereen! Wie durft? De velomobiel is de absolute tegenpool van de trekker. En nee: ik zou het niet leuk vinden om door een ME'er met velomobiel en al te worden opgetild en afgevoerd te worden. Maar wellicht zijn de scheurtjes in het carbon en krassen in de lak de actie waard? Ik weet het: het is verboden om met een fiets je op de snelweg te begeven, maar als we het nou eens netjes vragen en dan op een mooie zondagochtend, via de vluchtstrook...?

Ik durf het, wel 40 km/u koerssnelheid aanhouden hè, met zijn allen! En niet zo'n velomobiele file veroorzaken zoals in Utrecht onlangs bij de OBT, dat is geen goede reclame voor alle filerijders. Bietje deurrieden op die A-12! En stoppen doen we pas op het Binnenhof!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , mvdriel , Willeke_IGKT , Roefie , =oNNo=


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Arjen Meurs - 08-Feb-2023, 11:09 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het wordt wel tijd...Bob Hagendijk — 12:42 PM
Quest xs nr 13
Het was een mooi aan...ZoefZoef — 11:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je ze...Boyd Maduro — 11:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Fiets heeft de klap...datakneder — 10:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Boyd! Zie de a...365cycle — 09:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen. Zeker bij gev...Hoekie — 08:52 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar to...Atrike — 08:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je zelf...Wim -de roetsende — 06:21 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaa...Veloquest — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaag ...Boyd Maduro — 10:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fiets schakelt ...Martin van Mourik — 09:50 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag om even voor...GertBr — 09:50 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar toe ...Jeroen S — 08:13 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop h...Veloquest — 08:03 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst ...Atrike — 01:53 PM