Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Ik kan jullie aanraden de ideeën van een Duitse econoom eens te beluisteren. Hij beweert overigens ook dat we ons huidige Westerse consumptieniveau niet klimaatneutraal kunnen handhaven door middel van meer 'groene techniek'. Omdat iedere vorm van meer techniek ook weer onverwachte milieubelasting oplevert (zoals bijvoorbeeld de accu en e-waste van iedere e-fiets)  Hier een leuke intro, hij is een echte fietser: https://youtu.be/47FhgPmaJOk
Ga ik bekijken Arjen, thanks! En sowieso dank voor je bericht. Soms zakt me de moed even in de schoenen. Wat ik doe, doe ik een beetje voor mezelf en een beetje meer voor m'n kind. Het idee dat ik aan alle kanten het allerduurzaamst moet zijn heb ik al losgelaten; in de maatschappij zoals die nu is lukt het me gewoon niet. Verregaand afval scheiden bijvoorbeeld, in een stad die zelfs gestopt is met plastic scheiden, is zo'n voorbeeld dat ik opgegeven heb. Heel regelmatig 2 uur kwijt zijn om van dat plastic af te komen (bij het milieustation) is met de tijd die ik heb gewoon niet haalbaar. Zeker niet omdat ik twijfel of het vanaf dat milieustation niet alsnog op de grote hoop gaat.
Minder plastic verpakkingen kopen is óók een uitdaging, zeker als je geen uren de tijd hebt om je boodschappen te doen.

Wat me wél positief stemt is dat ik eigenlijk iedere dag wel weer iets tegenkom waaruit blijkt dat er nu momentum is, dat steeds meer mensen iets willen veranderen. Als steeds meer mensen hun zelfgekozen strijd aangaan zoals wij dat met vervoer doen, dan plukken we daar in de toekomst allemaal de vruchten van Smile 

(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Ik heb sinds vijf jaar geen auto meer. Maar merk nog steeds dat ik ook wat velomobiel betreft blijf kijken naar modelletjes die wellicht 5 procent sneller kunnen fietsen met dezelfde inspanning. Dat is aan de ene kant een erg leuke hobby. Maar als je het realistisch bekijkt natuurlijk volkomen onzin. De DF XL uit 2016 waarin ik nu fiets is al een wonder op drie wielen. Toch geldt dit volgens mij: als je geen auto meer hebt stap je er ook echt niet meer in.
De drempel om de auto te pakken is zonder auto in ieder geval een stuk hoger. Gisteravond moest ik nog even een kleine 30 km afleggen en als ik er één gehad had had ik 'm waarschijnlijk gepakt; het was rustig op de weg en venijnig koud, ik was later dan afgesproken en moest naar een plek waar ik de velomobiel niet betrouwbaar kan stallen.

Wat betreft het vervangen van een velomobiel, daar heb ik minder moeite mee; zolang er veel meer vraag is dan aanbod en de tweedehands prijzen zo belachelijk hoog zijn dat het aspirant-velonauten op afstand houdt, mogen er van mij veel meer gebouwd worden en voed ik de tweedehandsmarkt met plezier.

(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Ik merk ook dat ik radicaliseer; helpt Radical Design, denken jullie? Een pure terugkeer naar de HPV mét een naafdynamo voor verlichting die je overdag in een vrijloopstand kunt zetten. Ben het opladen van alle gadgets zat ondertussen. Ook de twee Lupine accuutjes van me zijn over 5 jaar e-afval...
Een iets grotere accu gaat waarschijnlijk langer mee dan één die je regelmatig helemaal leeg rijdt. Wat betreft 100% HPV: Besef je wel dat een accu efficiënter is dan onze lichamen, en het dus discutabel is of een snelle volledig elektrische DF in combinatie met minimaal eten en bewegen misschien niet beter voor het milieu is dan zelf trappen. Sporten moeten we ook om onszelf gezond te houden; ik kies er dus voor om de sweetspot van een zo snel mogelijke velomobiel met elektrische verlichting op te zoeken. Daarmee wordt m'n actieradius het grootst, waardoor ik dus minder snel naar een huurauto grijp.

(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Een velomobiel demonstratie op die bewuste snelweg die doodloopt in Den Haag: motto 45 km/u is de maximum snelheid voor iedereen! Wie durft? 
Hoewel ik het idee fantastisch vind, durf en wil ik het niet.

Wil: De velomobiel heeft onder verstokte automobilisten al geen topimago. Zo hier en daar peuter ik er één uit de auto en werk ik ze een velomobiel in, zonder uitzondering vinden ze het veel leuker dan vantevoren verwacht. Ook al kopen ze er daarna geen, de opener houding naar alternatief vervoer is daarmee wel begonnen. 
Durf: Ik heb een kleurtje. Mijn ervaring in situaties waar politie aan te pas komt, is dat ik zonder uitzondering aan het kortste eind trek. Voorbeelden te over. Ik ben ook nog eens groot, fit en kaal; de kans dat er 2 of 3 ME'ers op me springen is groter dan dat iemand het in z'n eentje probeert. hoewel ik 100% achter XR sta is dit één van de redenen dat ik nooit bij een protest verschijn.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , mvdriel , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door 365cycle - 08-Feb-2023, 12:02 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM