Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
Hoi Kevin, ik denk dat het blokkeren van de A12 ook geen goed idee is, misschien handiger om een velomobiel-tocht eens te laten pauzeren op het Binnenhof en met de club gewoon als fietsers, dus 100 % legaal én snel naar het Binnenhof te rijden. Misschien dat je zo'n bijeenkomstje van fietsers wel moet melden, maar ja het zijn geen trekker hè. Dus misschien wel op de normale rijbaan in de stad waar we samen zijn met auto's. Dat mag voor de meesten van ons ook, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze mijn DF op breedte gaan meten. Dat moet dan wel een soepele en snelle entree zijn, niet van dat benauwde gekruip en gesluipdoor: deurfietsen dus!
Vervolgens Markie-Mark eens laten plaatsnemen in een tonijntje of bulkie (met die handig verstelbare stoeltjes!) en hem een rondje laten rijden. 

Ik was vandaag bij de kapper met zoonlief en las daar de Bicycling. Ik ga de redactie daarvan eens aanschrijven, volgens mij is dit een erg handig blad voor verstokte racefietsers om eens kennis te maken met de lol van een velomobiel, en dat er écht geen motor in zit als je de Cervélo fietsers weer eens inhaalt... Zo'n Climate Classic die ik vorig jaar reed moet toch wel tot de verbeelding spreken, en dan niet met de auto en fietsen op het dak naar start en finish maar gewoon trappen drie dagen. 

Ook bij ons in Utrecht schijn de burgemeester zelf nu het plastic uit het huisvuil te plukken, geloof jij het? Eerst zien en dan geloven; leuk item voor Het Klokhuis.

Ik moet wel lachen om Herr Professor Niko Paech: hij pleit ervoor om in Duitsland de Autobahn te sluiten en er eventueel windmolens op te bouwen, met fietspaden erlangs. Hij onderbouwt zijn ideeën, ook heel praktisch. Dat moet je durven om zoiets in Duitsland te zeggen, heerlijk! 
Ik vind overigens echt net als hij dat geen weldenkend mens het recht heeft om voor zijn of haar plezier in een vliegtuig te stappen op dit moment. En eerlijk gezegd vind ik de auto van de doorsnee Nederlander vergelijkbaar met een privé-jet voor je deur, vooral omdat er miljoenen van die dozen in NL zijn, en dus qua aantallen een grotere impact op de openbare ruimte hebben dan een handvol privé-jets, hoe verschrikkelijk die per unit ook vervuilen.

Misschien moet het blad de Ligfietser& ook eens wat opgeschud worden, ik kreeg een paar weken terug een telefoontje van Ramses die vroeg om meer fut & verjonging van het blad. Best lang gesprek, hij vindt echt dat het wat sappiger mag. De redactie is inderdaad volledig 60+ (maar wél met één zeer extreem en radicaal lid dan, waar ze nog geen weet van hebben..!).  

Dus: stukje over de Bülk en wat venijn over het autorijden is welkom van jouw kant als dertiger! Wink

Ik rijd mij Lupine accuutjes wel helemaal op, en dan inderdaad maar een wat forsere ervoor in de plaats, of twee. Er staat op Marktplaats al tijdje een bijna nieuwe tweedehands Carbon Quest, in Almere. Misschien leuke tweede fiets erbij, en ook mijn vriendin er eens wat in laten rondrijden. Je hebt helemaal gelijk: na een jaar verkoop je hem bijna voor dezelfde prijs weer door. Ik merk dat ik verknocht raak aan mijn gele geval.


(08-Feb-2023, 12:02 PM)365cycle schreef:
(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Ik kan jullie aanraden de ideeën van een Duitse econoom eens te beluisteren. Hij beweert overigens ook dat we ons huidige Westerse consumptieniveau niet klimaatneutraal kunnen handhaven door middel van meer 'groene techniek'. Omdat iedere vorm van meer techniek ook weer onverwachte milieubelasting oplevert (zoals bijvoorbeeld de accu en e-waste van iedere e-fiets)  Hier een leuke intro, hij is een echte fietser: https://youtu.be/47FhgPmaJOk
Ga ik bekijken Arjen, thanks! En sowieso dank voor je bericht. Soms zakt me de moed even in de schoenen. Wat ik doe, doe ik een beetje voor mezelf en een beetje meer voor m'n kind. Het idee dat ik aan alle kanten het allerduurzaamst moet zijn heb ik al losgelaten; in de maatschappij zoals die nu is lukt het me gewoon niet. Verregaand afval scheiden bijvoorbeeld, in een stad die zelfs gestopt is met plastic scheiden, is zo'n voorbeeld dat ik opgegeven heb. Heel regelmatig 2 uur kwijt zijn om van dat plastic af te komen (bij het milieustation) is met de tijd die ik heb gewoon niet haalbaar. Zeker niet omdat ik twijfel of het vanaf dat milieustation niet alsnog op de grote hoop gaat.
Minder plastic verpakkingen kopen is óók een uitdaging, zeker als je geen uren de tijd hebt om je boodschappen te doen.

Wat me wél positief stemt is dat ik eigenlijk iedere dag wel weer iets tegenkom waaruit blijkt dat er nu momentum is, dat steeds meer mensen iets willen veranderen. Als steeds meer mensen hun zelfgekozen strijd aangaan zoals wij dat met vervoer doen, dan plukken we daar in de toekomst allemaal de vruchten van Smile 

(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Ik heb sinds vijf jaar geen auto meer. Maar merk nog steeds dat ik ook wat velomobiel betreft blijf kijken naar modelletjes die wellicht 5 procent sneller kunnen fietsen met dezelfde inspanning. Dat is aan de ene kant een erg leuke hobby. Maar als je het realistisch bekijkt natuurlijk volkomen onzin. De DF XL uit 2016 waarin ik nu fiets is al een wonder op drie wielen. Toch geldt dit volgens mij: als je geen auto meer hebt stap je er ook echt niet meer in.
De drempel om de auto te pakken is zonder auto in ieder geval een stuk hoger. Gisteravond moest ik nog even een kleine 30 km afleggen en als ik er één gehad had had ik 'm waarschijnlijk gepakt; het was rustig op de weg en venijnig koud, ik was later dan afgesproken en moest naar een plek waar ik de velomobiel niet betrouwbaar kan stallen.

Wat betreft het vervangen van een velomobiel, daar heb ik minder moeite mee; zolang er veel meer vraag is dan aanbod en de tweedehands prijzen zo belachelijk hoog zijn dat het aspirant-velonauten op afstand houdt, mogen er van mij veel meer gebouwd worden en voed ik de tweedehandsmarkt met plezier.

(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Ik merk ook dat ik radicaliseer; helpt Radical Design, denken jullie? Een pure terugkeer naar de HPV mét een naafdynamo voor verlichting die je overdag in een vrijloopstand kunt zetten. Ben het opladen van alle gadgets zat ondertussen. Ook de twee Lupine accuutjes van me zijn over 5 jaar e-afval...
Een iets grotere accu gaat waarschijnlijk langer mee dan één die je regelmatig helemaal leeg rijdt. Wat betreft 100% HPV: Besef je wel dat een accu efficiënter is dan onze lichamen, en het dus discutabel is of een snelle volledig elektrische DF in combinatie met minimaal eten en bewegen misschien niet beter voor het milieu is dan zelf trappen. Sporten moeten we ook om onszelf gezond te houden; ik kies er dus voor om de sweetspot van een zo snel mogelijke velomobiel met elektrische verlichting op te zoeken. Daarmee wordt m'n actieradius het grootst, waardoor ik dus minder snel naar een huurauto grijp.

(08-Feb-2023, 11:09 AM)Arjen Meurs schreef: Een velomobiel demonstratie op die bewuste snelweg die doodloopt in Den Haag: motto 45 km/u is de maximum snelheid voor iedereen! Wie durft? 
Hoewel ik het idee fantastisch vind, durf en wil ik het niet.

Wil: De velomobiel heeft onder verstokte automobilisten al geen topimago. Zo hier en daar peuter ik er één uit de auto en werk ik ze een velomobiel in, zonder uitzondering vinden ze het veel leuker dan vantevoren verwacht. Ook al kopen ze er daarna geen, de opener houding naar alternatief vervoer is daarmee wel begonnen. 
Durf: Ik heb een kleurtje. Mijn ervaring in situaties waar politie aan te pas komt, is dat ik zonder uitzondering aan het kortste eind trek. Voorbeelden te over. Ik ben ook nog eens groot, fit en kaal; de kans dat er 2 of 3 ME'ers op me springen is groter dan dat iemand het in z'n eentje probeert. hoewel ik 100% achter XR sta is dit één van de redenen dat ik nooit bij een protest verschijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Arjen Meurs - 08-Feb-2023, 04:58 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
@arend-jan In de ...Tom Fekkes — 09:59 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interess...Hardloper — 09:56 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interessan...Tom Fekkes — 09:53 PM
Quest xs nr 13
Het bod is verwijder...Josligfiets — 08:12 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie t...Willeke_IGKT — 08:09 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie toc...Wim -de roetsende — 07:57 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die par...Hardloper — 07:38 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
10 Mei had ik wel me...Arend-Jan — 07:05 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren...datakneder — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ge...Hardloper — 05:24 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja, inderdaad. Die e...Victor — 05:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heel veel sterkte Bo...Hardloper — 05:21 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren: ...Hardloper — 05:17 PM
Medeliggers onderweg
Een oranje tradpole ...Hardloper — 05:15 PM