Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
De zwager van mijn zwager heeft ook een kleurtje. Hij ziet er wat jonger uit dan ie is, en is financieel succesvol. Donkere jonge vent in een dure auto, die houden we maar even aan. Ben ooit zelf es aangehouden met 2 Marrokaanse collega's. Met een zongebruind kleurtje en bruine ogen donkere haren kon ik ook zo voor Marrokaan doorgaan. Vonden ze heel raar toen ze mijn i.d. kaart en geboorteplaats zagen. Na 20 minuten dolen in eindeloos 1 richtingsverkeer was via 5 meter fietspad de uitweg gevonden. Verder helemaal geen enkel verkeer, geen gevaar. Toch volgende een boete.

Ook de astronomisch stijgende benzineprijs werkte niet om mensen uit de auto te krijgen. Heb een fietsende collega, racefiets, mtb die op 7 km van het werk woont maar iedere dag met de auto komt. Nu ligt er ongeveer een jaar en stuk weg en brug uit, wat tot files in het dorp en omrijden leidt. Na enkele maanden komt ie tot de conclusie dat ie met de fiets net zo snel zou zijn als met de auto.

Als je de uren mee rekent die je moet werken om de auto te betalen, is ie buitengewoon langzaam. Daarnaast vervuildend en anderszins slecht voor het milieu. We zijn hier niet auto loos, maar de fiets kilometers van de familie overtreffen de autokilometers wel.

Ik vrees dat de doorbraak niet gaat komen, met de e bike is het voordeel van de snelheid weg, comfort kun je wel over praten, maar dat is lastig over te brengen. Ik prijs me gelukkig met het feit dat ik zelf Ligfietsen kan knutselen en niet afhankelijk ben van een winkel. Ik zie het voorlopig alleen maar verder teruglopen.
Maar goed, de rechtop fietsen industie kon het ook nog wel es zwaar gaan krijgen, die hebben na de enorme vraag piek in de lockdown fors ingeslagen, wat ze nu aan de straatstenen niet meer kwijtraken. Ook de cyclus van iedere zomer de nieuwe modelen voor volgend jaar aankondigen lijkt wel wat doorbroken.

Heb op het werk een E bike die buitenstaat, in de schuur. Schijnt slecht voor de accu. Hij is nu een aantal jaar oud, zo'n 3500 km en de accu redt het bij 0 graden en 100% net die 14 km heen en weer naar het volgende dorp. Restwaarde? Heb nog nooit een fiets gezien waar je zo snel zoveel op moet afschrijven als een E bike. En hoe vlot is het ding technisch niet meer te redden, wegens geen accu's meer, of de motorfabrikant failliet? Heb een 30 jaar oude Cadex mtb gekocht die bij ons nog een mooie toekomst tegemoet gaat.

De meest milieubesparende manier om iets te maken, is het niet te maken. Kijk wat je kunt hergebruiken of een tweede leven kunt geven. Met Ligfietsen gaat dat ook prima.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie , gideon


Berichten in dit topic
RE: Promotie van het ligfietsen en de vereniging? - door Jeroen S - 09-Feb-2023, 11:42 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Goeie tips allemaal,...LigZeeuw — 10:46 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
mijn regenbroek va...Frutsel — 10:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb recentelijk b...Willeke_IGKT — 10:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik had gewoon van di...Jeroen S — 09:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben ook lang op z...Victor — 09:37 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik heb de laatste da...GHOOGEN — 08:43 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gaat een strakke r...LigZeeuw — 07:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het mobiele telnr da...ZoefZoef — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
is het niet makkelij...365cycle — 07:24 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gaat een strakke reg...Gideonaut — 07:08 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb een regenbr...365cycle — 06:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
akelig koud door de ...365cycle — 06:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb een regenbroe...LigfietsWilsum — 06:43 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
mijn regenbroek vand...LigZeeuw — 06:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik zat middenin de r...Bob Hagendijk — 04:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik zat middenin een ...365cycle — 03:47 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij omdat ...Raymond — 03:35 PM