Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fraaie jonge Carbon Quest (882!) op Marktplaats
#20
An sich is er op internet voldoende informatie te vinden. Een gebrekkige, oubollige website zal niet snel iemand onthouden een ligfiets of velomobiel te bestellen. Een product als een velomobiel of ligfiets verkoopt zichzelf in principe. Je ziet het bij M5. Ook die website is achterhaald, maar nog altijd een succesvolle onderneming volgens mij. Nouja, volgens mij verkoopt Bram nog genoeg M5'jes wereldwijd om zn boterham belegd te houden. Vooral de m-racer en chr's verkopen nog wel


Het grootste nadeel van ligfietsen: de kennismaking ermee is ietwat lastig door de kleinschaligheid aan dealers en verkopers. Het grote publiek zal dan ook nauwelijks in contact
komen met ligfietsen en velomobielen. De ebike en normale fiets koop je praktisch op de hoek van de straat.

Ik ben ervan overtuigd dat de velomobiel- en ligfiets markt veel groter kan zijn dan zij nu is. In de toekomst zie jk de velomobielmarkt gewoon blijven en niet krimpen, denk ik. Krijg alleen wel het idee dat er doordat er meer en meer modellen zijn, te zijner tijd wellicht weer wat zullen verdwijnen en dat nkeuwe modellen ontwikkelen noodzakelijk zal blijven. Je ziet het aan de quest. Die lijkt inmiddels niet populair meer te zijn om nieuw aan te schaffen.

De ligfietsgeneratie is idd niet de allerjongste maar de huidige jongere generatie is straks de oudere generatie die ik rustig in een velomobiel zie stappen straks en helemaal als bijv rekeningrijden ingevoerd wordt. Hoe duurder autorijden wordt, hoe interessanter de velomobiel wordt.

Als de huidige velomobielbouwers met pensioen gaan, zal er een wjnstgevend bedrijf op de markt komen dat ongetwijfeld verkocht kan worden om de continuïteit te garanderen. Onderhoud zal blijven. Reparatie van schade idem dito.

Wat dat betreft zie ik de toekomst van velomobielen minder somber in dan die van de ligfiets, die terrein verliest aan de snelle ebike.

Grootste nadeel van velomobielen: de hoge aanschafprijs. Het blijft uiteindelijk voor veel mensen een berg geld. Dat de lease auto of auto op afbetaling 10x meer kost dan je in een jaar afschrijft aan een velomobiel beseffen ze niet.

Al heeft luiheid er ook een hoop mee te maken. Ik kan me bwst voorstellen dat je lekker in de auto stapt met de radio aan als je lekker kan doorkachelen ermee en lekker warm en drlog zit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Fraaie jonge Carbon Quest (882!) op Marktplaats - door ZoefZoef - 21-Jan-2023, 04:45 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker c...LigZeeuw — 10:40 AM
licht in het donker
Op de SPEZI Busch &a...Hoekie — 10:39 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nodige aanpassingen?...Hardloper — 10:24 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ben zeer benieuwd na...John70 — 10:23 AM
Medeliggers onderweg
Op een plein hier in...Hardloper — 10:17 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Als ik hem heb, zal ...Peter de Rond — 09:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nul10 Reclame (je ...Gideonaut — 02:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker cal...365cycle — 11:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat ...LigZeeuw — 08:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat sp...Gideonaut — 08:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben heel erg blij...Lig-hen — 08:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met de Snoek-L van m...Hoekie — 07:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkst...LigZeeuw — 07:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat ...Gideonaut — 07:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Bel (volgende we...Veloquest — 07:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat vo...Hardloper — 07:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoek...365cycle — 07:06 PM