Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snelheidsbeperking fietsers in A'dam.
#14
(23-Mar-2023, 05:06 PM)datakneder schreef: Dat dacht ik vroeger ook. Maar mijn auto is ook niet uitgerust met een verplichte kalender. Hoe moet ik dan weten of het zondag is of een werkdag. Om nog maar even te zwijgen van "Op koopavonden". Hoe moet je dat weten als vreemdeling.
Er wordt vanuit gegaan dat een volwassene op de hoogte is van de dag, en zichzelf bekend maakt met de tijd als die volwassene te hard wil rijden. Misschien raar, maar wel waar. Enige afwijking daarin is voor je eigen verantwoording - als je zeker wil zijn dat je geen boete krijgt op de snelweg, rijd je gewoon altijd maximaal 100.

Je eigen snelheid op ieder moment nauwkeurig meten zonder de nodige apparatuur is op z'n zachtst gezegd complex, zelfs als er hectometerpaaltjes staan.

(23-Mar-2023, 05:06 PM)datakneder schreef: Wat oom agent allemaal vind, is voor mij persoonlijk niet zo belangrijk. Hij is slechts handhaver en bepaald niet wat wel of niet mag.
Da's helaas tot op zekere hoogte incorrect:
  • Als een agent vindt dat jij gevaar veroorzaakt in het verkeer, schrijft die agent zijn interpretatie van de feiten op en geeft je een boete op basis van bovengenoemd wetsartikel. Tenzij de agent in kwestie een vlaag van verstandsverbijstering heeft en/of jij heel erg duidelijk bewijs kan aandragen (bv. camerabeelden) ga je bij een rechter niet onder die boete uit komen.
  • Als een agent je een aanwijzing geeft om met je velomobiel in plaats van op de weg op het fietspad te rijden moet je die op dat moment gehoorzamen. Daar moet een (bijzondere) situatie aan ten grondslag liggen, maar als je naar de specifieke omstandigheden vraagt waarom je op het fietspad moet, is hij helaas niet verplicht om antwoord te geven.
Verder is door diverse schandalen in de afgelopen jaren gebleken dat de mening van een agent ook buiten het verkeer een vrij stevige invloed heeft op onze samenleving. 
Dus, slechts handhaver? Was het maar zwart-wit. Pun intended.

(23-Mar-2023, 05:06 PM)Frutsel schreef: Qua handhaving zaten ze al te denken aan verplichte kentekens, want dan is het te automatiseren, nietwaar?
Goed plan. Bepaalde politieke machten in de UK proberen dat daar ook in te voeren. Misschien dat het met fietsen met trapondersteuning te doen is, verder gaat het zeker véél meer kosten dan opleveren en wens ik ze succes.

(23-Mar-2023, 05:10 PM)datakneder schreef: Over het eerste stukje ben ik het eens. Fietsers mogen rechtsaf de brug op, want het bord D6 staat tussen de twee wegen. Het fietspad is hier een eigen weg omdat borden rechts van de weg staan en de fietsers nog verder rechts op een andere weg rijden.

Maar vanaf de brug staat het bord zodanig dat ook fietsers hier niet linksaf mogen slaan. Hier zal in de praktijk niet op gehandhaafd worden, maar het stoort mij zeer als de wegbeheerder hier wel de bedoeling heeft dat fietsers linksaf mogen slaan en desondanks dit bord plaatst, zonder onderbord "uitgezonderd fietsers" omdat ze er van uitgaan dat ze toch niet handhaven.
Infrastructuur en borden... breek me de bek niet open. Als je je ook mateloos wil irriteren kan ik je aanraden om de plekken waar bromfietsen in en uit moeten voegen naar het bromfietspad eens goed te bekijken. Het ontwerp houdt vaak het verkeer op, of het is levensgevaarlijk, of beide.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door datakneder - 23-Mar-2023, 01:52 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 23-Mar-2023, 10:29 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 24-Mar-2023, 12:53 AM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Victor - 23-Mar-2023, 04:58 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 23-Mar-2023, 05:06 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door 365cycle - 23-Mar-2023, 06:49 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Roepers - 23-Mar-2023, 08:06 PM
RE: Snelheidsbeperking fietsers in A'dam. - door Frutsel - 21-Jul-2023, 10:36 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM