Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
To vlaggetje or not to vlaggetje, that's the question.
#1
Ik las in het draadje van de verkeersongevallen onderstaand verhaal van Niels:

(15-May-2023, 09:50 AM)Niels van der Wal schreef:
...Ik kreeg van de politie de tekst dat ze me inderdaad niet gezien kon hebben, omdat ik geen vlaggetje op mijn velomobiel had.

Niels, oehoe, van der Wal


Dit, in combinatie met de meestgestelde vraag wanneer je een praatje maakt als je met de velomobiel op pad bent (namelijk: "Waar is je vlaggetje?") doet me toch afvragen hoe dit nu zit? Ik kon via de zoekfunctie geen eerder draadje hierover vinden, hooguit flarden. Dus dan maar een nieuw onderwerp starten.


De politie zegt dus tegen Niels dat hij een vlaggetje zou moeten hebben (los van het feit dat je een achteruitrijdende auto op het fietspad trof Confused ). Ik merk ook dat mijn standaardreactie op de standaardvraag ("Dus u wilt beweren dat u een knaloranje object van kleine 3 meter lang, een meter hoog en breed, over het hoofd ziet en dat dit niet gebeurt als er een vlaggetje van ter grote van een vaatdoekje op staat?") lang niet door iedereen geaccepteerd wordt. Wij, velomobilisten (of ligfietsen in het algemeen?), zijn kennelijk het gevaar in deze...

Mijn inschatting is denk ik dat zo rond de 10% van de velomobielen met zo'n vlaggetje is uitgerust. Is die 90% dan zo slecht bezig met hun eigen veiligheid? En wat nou als Niels door de achteruitrijdende mevrouw was aangereden met schade als gevolg? Politie zegt: "Mevrouw kon de velomobiel niet zien want geen vlaggetje". Wat zegt een verzekeraar dan? En al helemaal als mevrouw vooruit reed op een gewone weg (want ik kan me heus voorstellen dat een verzekeraar achteruit (=bijzondere verrichting) op het fietspad als voldoende ziet om het ontbrekende vlaggetje over het hoofd te zien  Wink )


Stof tot nadenken. Hoeveel invloed heeft een vlaggetje eigenlijk op je stroomlijn/snelheid? (want dat excuus wil ik nu wel eens aandragen...). Ik zou er bijna eentje overwegen....
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }


Berichten in dit topic
To vlaggetje or not to vlaggetje, that's the question. - door TimSch - 15-May-2023, 11:42 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Wat weegt ie?
Wat zou dit net wege...Bart Verbeek — 08:18 AM
Wat weegt ie?
Terug naar gewicht: ...JanBurp — 08:17 AM
Wat weegt ie?
Ik ben ook opgegroei...LigfietsWilsum — 08:08 AM
Gereedschap onderweg
Hoe toevallig dat ik...ZoefZoef — 02:00 AM
Te koop optima dingo ligfiets
Ik zou nog best ee...365cycle — 11:51 PM
Gereedschap onderweg
Achteraf denk ik dat...Hoekie — 11:02 PM
Leve de ligsport
Hm, had daar dan e...Hoekie — 10:47 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Gemiddelde snelheid ...Merijn — 10:39 PM
Naar welke muziek luister je?
Hier werkt hij d...berth9999 — 10:26 PM
Zonnepaneel
Mooie foto's Bastiaa...Fietsbennie — 10:22 PM
Wat weegt ie?
Let wel een beetje o...Fietsbennie — 10:21 PM
Leve de ligsport
Misschien geen naad,...Bob Hagendijk — 10:20 PM
Naar welke muziek luister je?
Om één of andere...Bob Hagendijk — 10:10 PM
Zonnepaneel
Bastiaan, welkom op...Bob Hagendijk — 10:03 PM
Naar welke muziek luister je?
Rara, wat is m...berth9999 — 10:02 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik ben benieuwd na...Wim -de roetsende — 09:54 PM
Wat weegt ie?
Hierin verschill...Wim -de roetsende — 09:43 PM