Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
To vlaggetje or not to vlaggetje, that's the question.
#72
Ik rijd vrij voorzichtig, ik rem liever een keer te vaak dan een keer te laat. Doordat ik in een dun bevolkte rustige omgeving woon, gaat dat naar mijn idee allemaal prima. Over de grens mijd ik het dicht gegroeide fietspad nogal eens, en wijk uit naar de weg. In Nederland wordt dat niet gewaardeerd. maar daar pas ik wel mijn routes wat aan, er zijn hier veel rustige weggetjes zonder fietspad, hoef je daar ook niet op.

Er zijn een hoop anderen die rijden als een onbenul, maar ga dat zelf niet doen.

Je kunt misschien met 40 rechts langs de langzame auto's, maar je komt een keer bij een kruising, dan schiet ik er niet met die snelheid langs. Moet nu ergens van de weg een fietspad op, wat een heel handige route is. maar die heg ernaast is zo hoog dat ik nog net het koppie van die rechtop fietser zag. Dan toch maar even stilstaan. Verder ligt er ook een basisschool aan dat fietspad, met een Buitenschoolse opvang, dus ook om 17.00 uur nog kans op overstekende kindjes. Jammer dan en langzaam aan, hoewel het daar een pietsje afloopt en je dus lekker vaart zou kunnen maken.

Ik heb een opvallende kleur op mijn velomobiel, maar ik ga niet met een vlaggetje rijden. Je gaat eigenlijk altijd zo hard dat ie recht naar achter waait. Van voren zie je dus alleen het stokje, dat voegt niks toe. Van de zijkant is er een zeer klein bewegend vlekje, ik kan me niet voorstellen dat dat iets wezenlijks toevoegt.

Laatst nog twee E bikers voor me die bijna onder de Combine belanden die van rechts kwam, 3,5 meter hoog en ongeveer zo breed, maar ja, hadden ze niet gezien. Hij was behoorlijk fel groen, maar ja, d'r zat geen vlaggetje op.

Een toeter is een fietsonderdeel wat ik in de Velomobiel niet meer wil missen, maar ook dat werkt niet asl de koptelefoon maar hard genoeg staat.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: To vlaggetje or not to vlaggetje, that's the question. - door Jeroen S - 07-Jun-2023, 10:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik hoop dat de wegwe...Willeke_IGKT — 12:47 PM
velomobileworld.com
Blijkbaar vinden z...Gideonaut — 12:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Stratenmakers zett...datakneder — 12:30 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik kreeg net een b...Niels van der Wal — 11:57 AM
Medeliggers onderweg
Net na 10uur in de m...Lig-hen — 11:06 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik me wederom heb bu...ZoefZoef — 10:41 AM
velomobileworld.com
Ze staan nog wel op ...Hardloper — 10:35 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het gaat hier om het...Willeke_IGKT — 10:21 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Hopelijk een kortdur...qv-tester — 10:07 AM
velomobileworld.com
…of deze modellen zi...Oliver — 09:57 AM
velomobileworld.com
Blijkbaar vinden ze ...quattrovelootje — 09:55 AM
velomobileworld.com
Er staan geen vm-en ...Wim -de roetsende — 09:45 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik kreeg net een ber...Willeke_IGKT — 09:05 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben vandaag nie...Niels van der Wal — 07:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben vandaag niet ...Willeke_IGKT — 07:50 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een specifieke...365cycle — 12:56 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat betreft de bag...Hoekie — 11:15 PM