Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gestuiter van Jans Velomobiel
#20
(07-Jul-2023, 12:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Jij bent duidelijk nog een stuk jonger, zeer goed getraind en je hebt blijkbaar het geluk dat je een goed lijf hebt.
Alles is relatief. Jouw gezondheid is slechter, maar perfect ben ik zeker niet: mijn bovenrug is belabberd (één keer scheef tillen is genoeg om er voor een heel jaar aan fysiobudget doorheen te jagen, voor zover dat nog niet op was dankzij m'n regelmatige bezoeken Big Grin ), en m'n knieën zijn ook alles behalve top (vandaar de issues met hardlopen).

(07-Jul-2023, 12:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben daarentegen iets minder gunstig 'gezegend' met een lijf dat al 20 jaar medicijnen nodig heeft om te kunnen blijven leven. Die medicijnen zorgen er echter ook voor dat ik iedere dag al zeer vermoeid uit mijn bed stap en dan moet de dag nog beginnen. Ik negeer deze vermoeidheid en werk 4 dagen in de week en fiets er meestal 6.
Een afgescheurde achillespees zorgde ervoor dat ik nu 2 ongelijk gespierde benen heb die tot op zekere hoogte even sterk zijn, maar waardoor mijn ene been soms heel naar en vervelend voelt. Je zou dit ook als 'pijn' kunnen omschrijven.
Begrijp ik ook heel goed. Ik heb zelf weinig dingen die ik een probleem wil noemen, m'n beide ouders zijn er nog een stuk slechter aan toe. Beide zijn doorzetters, net als jij, ik vind het bewonderenswaardig als mensen ondanks een lichaam dat niet meewerkt iets moois van hun leven proberen te maken. Beide zagen echter nog de voordelen van de ligfiets, zolang dat nog ging. Of ik hier mede dankzij m'n vader zit, of toch andersom, is echt een kip of ei verhaal.

(07-Jul-2023, 12:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik begrijp jouw positieve verhalen over de vm heel goed. Ik trek dat idolate van sommige mensen niet zo goed. Dat is alles. Ik ben meer van het relativeren. Het is een super mooi product waar ook duidelijk nadelen aan kleven én die mogen juist op een ligfietsforum ook benoemd worden.
Dat doen we toch ook? Ik pas perfect bij Rotterdam, zeiken kan ik als de beste Big Grin Maar dit is ook een hobbyforum: bij uitstek de plek waar je je blijdschap over een ligfiets kan uitspreken, en de nadelen zonder al teveel kritiek moet kunnen bedekken met de mantel der liefde. De waarheid schijnt hier echt nog wel door.

(07-Jul-2023, 12:12 PM)datakneder schreef: Het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb, maar ik dacht werkelijk dat dat wel is wat hier bedoeld was. Ik heb iig wel moeite met het woord duidelijk in jouw antwoord.
Ik typ het ook maar gauw tussen het werk door. Vaak als de compiler even druk is en dan heb ik hooguit 2 of 3 minuten. Misschien had ik geen octacore met 64GB RAM als werklaptop moeten nemen Tongue 

(07-Jul-2023, 12:12 PM)datakneder schreef: En een goede houding op bijvoorbeeld een TT-fiets is echt oncomfortabel. En je hebt mensen die aanleg hebben om in die houding toch veel vermogen te kunnen leveren. Maar ook die mensen trainen om nog meer vermogen te kunnen trappen bij die houding. Ik ben van mening dat die training niet alleen de spieren betreft, maar ook het uithouden van het gebrek aan comfort. Dus is in mijn ogen zadelpijn weldegelijk te trainen, maar misschien niet zoals dat bij spieren het geval is.
Er is een duidelijk (sorry Big Grin ) verschil tussen door ongemakken heen sporten en gewoon je lichaam maximaal belasten.
Ik kom weleens een TT-rijder tegen als ik op een bepaald tijdstip over de Haringvlietbrug ga, en met zo'n flauwe helling zijn we best wel gewaagd aan elkaar; mijn fiets met bagage en berijder is met ~130 kg dan vermoedelijk zo'n 40 a 50 kg zwaarder, maar zijn stroomlijn is nog altijd slechter dan de mijne. Toen we een keer echt allebei volgas de heuvel op gingen veranderde hij echter z'n houding (rug horizontaal!) en er kwam direct een grimas op z'n gezicht. Bij mij verandert er niets behalve dat ik veel harder ga trappen, die grimas komt pas als m'n hartslag over de 180 gaat Smile
Wat me trouwens ook opviel is dat hij de drempels aan het eind van de brug niet met 60+ durfde te nemen met z'n armen op het TT-stuur, hij kwam 2x overeind.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Raptobrikker


Berichten in dit topic
Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hardloper - 06-Jul-2023, 06:22 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door LigfietsWilsum - 06-Jul-2023, 06:55 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Fietsbennie - 06-Jul-2023, 08:00 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hardloper - 06-Jul-2023, 08:24 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hardloper - 06-Jul-2023, 09:57 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 12:24 AM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hardloper - 07-Jul-2023, 08:34 AM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Willeke_IGKT - 07-Jul-2023, 10:05 AM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 10:43 AM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door datakneder - 07-Jul-2023, 10:59 AM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 11:37 AM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door datakneder - 07-Jul-2023, 12:12 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hoekie - 07-Jul-2023, 12:08 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 12:32 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hardloper - 07-Jul-2023, 12:33 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 12:45 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 03:57 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 06:29 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hardloper - 07-Jul-2023, 06:19 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door Hardloper - 07-Jul-2023, 06:32 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 11:08 PM
RE: Gestuiter van Jans Velomobiel - door 365cycle - 07-Jul-2023, 11:33 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Dit krijgt een ver...Merijn — 09:52 PM
Fietsongeluk uit ''vandaag ben ik niet ...
In de anderhalf jaar...Lig-hen — 09:34 PM
Fietsongeluk uit ''vandaag ben ik niet ...
Eigenlijk is het nog...Hoekie — 09:24 PM
Leasen van een velomobiel
Tja die doen dat voo...Hardloper — 09:14 PM
Leasen van een velomobiel
Dank je wel voor je ...GerDilven — 09:07 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
• niet de bedoel...datakneder — 08:40 PM
Alve's minivizier
Ik rij helemaal niet...quattrovelootje — 08:26 PM
Eitje
@ fietsbennie …. Ki...Lig-hen — 08:14 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Gemiddeld genomen zi...Willeke_IGKT — 08:09 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Een verzekeraar ka...Hoekie — 08:07 PM
Leasen van een velomobiel
Ik ben ook erg benie...Hardloper — 07:47 PM
Eitje
Lig-hen met kippenve...Fietsbennie — 07:44 PM
Leasen van een velomobiel
Hier en daar lees ik...GerDilven — 07:31 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
De uitsluiting gel...Bacchus — 07:19 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
ik wil nou ook niet ...Veloquest — 06:49 PM
Nieuw hier!
De Quest heb ik nu i...bucovaina — 06:06 PM
Alve's minivizier
Onder andere omd...Wim -de roetsende — 05:26 PM