Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo?
#97
(20-Aug-2023, 05:14 PM)Joop99 schreef: Bedankt voor de linkjes, de Busch&Müller op de afbeelding kan ik bij BUMM niet meer vinden. De schakelaar die wordt getoond is volgens mij niet een schakelaar voor aan/uit maar voor schakelen tussen gedimd en groot licht.
Een lamp met accu heb ik natuurlijk bekeken, alleen wat ga je doen als je accu halverwege leeg gaat? Daar is geen informatie over. Kun je de accu wisselen? Een externe accu aansluiten zal wellicht kunnen, maar het moet dan wel droog blijven.
Dan heb je nog batterij lampen, daar ben ik mee bezig, maar die zijn door de batterijen zwaar en dat kan problemen geven met het bevestigingspunt. Een standaard stuur van een buk fiets geeft natuurlijk geen problemen, maar bij de modellen fietsen waar wij mee bezig zijn is dat allemaal anders en een stuur ziet er bepaald niet zo uit als het stuur van een bukker (op een open ligger).
Wat ik wil is een opzet zoals toegepast bij veel velomobielen, aparte verlichtingsaccu. De schakelaar zit bij velomobielen ergens binnen in. Op een open ligger geeft dat weer een nieuwe uitdaging, eenvoudigste is een lamp voor accu gebruik met een eigen schakelaar. Bij de meeste van die lampen gaat men ervan uit dat de lampen via de fiets controller worden bedient. En als je dus  geen elektrische ondersteuning kiest geeft dat een uitdaging.

op o.a. aliexpres zijn vele combinaties koplamp/hoorn/richtingaanwijzer/ achterlicht/schakelaar te koop.
spanning is vaak variabel b.v.6-72 volt .2de koplamp aansluiten is geen probleem. wordt verkocht als complete set(met bedrading)
of als los onderdeel. aan te sluiten op elk soort accu . wel eerst even kortsluiten met de leverancier.
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door Joop99 - 23-Jul-2023, 05:59 PM
RE: Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door sjefke - 20-Aug-2023, 07:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuw hier!
De Quest heb ik nu i...bucovaina — 06:06 PM
Alve's minivizier
Onder andere omd...Wim -de roetsende — 05:26 PM
Kilometer topic
Ik heb mijn huidige ...Willeke_IGKT — 05:04 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Same here (reactie o...voodoo — 04:44 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus e...Hardloper — 04:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Oei, burgerlijke ong...ZoefZoef — 04:17 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus een...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..een verkoper opeen...ZoefZoef — 03:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Bij 500 watt zonder ...Jeroen S — 03:40 PM
Alve's minivizier
Op de houten had ik ...Jeroen S — 03:35 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM