27-Aug-2023, 12:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Aug-2023, 12:29 PM door Wim -de roetsende.)
Ik hoorde laatst van een LOL-rijder dat Theo van velomobiel.nl hem had geadviseerd om het herstel- en spuitwerk bij Peter de Rond te laten doen. Nou zeg ik niet dat Peter dit niet goed zou kunnen, maar ik was echt wel verbijsterd dat hét velomobielbedrijf van Nederland de klanten doorstuurt.
Het argument was dat sinds Paulus er niet meer werkt ze hier eigenlijk geen tijd meer voor hebben.
Aangezien Peter de Rond nu met pensioen is, heeft hij waarschijnlijk wel meer tijd. Dat is dan weer positief.
Ook Ymte vroeg zich af of ik niet een autospuiter in de buurt heb zitten waar ik eens langs zou kunnen rijden om te vragen of zij het zouden willen doen. Hij besteedt het spuitwerk zelf namelijk ook uit. Dat laatste begrijp ik uiteraard ook echt wel. Dat spuitwerk is behoorlijk specialistisch.
Het herstellen van mijn krassen gaat sowieso €1000,- kosten. Hij schreef dat lakwerk lastig is en dat als ik het perfect wil hebben dat dan alles over moet. Dan moeten alle stickers er dus af (Waarom heb ik er zoveel op geplakt ) en er daarna weer op
Ik accepteer over een x-aantal jaren wel een iets lagere inruilprijs.
Met een paar strookjes tape en een paar extra reflectiestickers zie je er bij mijn vm bijna niets meer van.
Het is mij geen €1000,- (en waarschijnlijk nog wel iets meer) waard. En dan ook nog eens de tijd dat ik de vm kwijt ben én in mijn geval dus ook nog heeeeeel veel stickers die ik niet hoef te verwijderen.
Wat jouw Strada betreft, zou ik er gewoon lekker in blijven rijden om 'm ook na een x-aantal jaren in te ruilen. Een mooiere lak levert echt niet zoveel meer op, dan jij daarvoor toen betaald hebt. Leeftijd en de hoeveelheid kilometers bepalen grotendeels de prijs én uiteraard ook wel het uiterlijk van de vm
Het is simpelweg echt een eigen keuze, maar dat wist je vast al wel.
Het argument was dat sinds Paulus er niet meer werkt ze hier eigenlijk geen tijd meer voor hebben.
Aangezien Peter de Rond nu met pensioen is, heeft hij waarschijnlijk wel meer tijd. Dat is dan weer positief.
Ook Ymte vroeg zich af of ik niet een autospuiter in de buurt heb zitten waar ik eens langs zou kunnen rijden om te vragen of zij het zouden willen doen. Hij besteedt het spuitwerk zelf namelijk ook uit. Dat laatste begrijp ik uiteraard ook echt wel. Dat spuitwerk is behoorlijk specialistisch.
Het herstellen van mijn krassen gaat sowieso €1000,- kosten. Hij schreef dat lakwerk lastig is en dat als ik het perfect wil hebben dat dan alles over moet. Dan moeten alle stickers er dus af (Waarom heb ik er zoveel op geplakt ) en er daarna weer op
Ik accepteer over een x-aantal jaren wel een iets lagere inruilprijs.
Met een paar strookjes tape en een paar extra reflectiestickers zie je er bij mijn vm bijna niets meer van.
Het is mij geen €1000,- (en waarschijnlijk nog wel iets meer) waard. En dan ook nog eens de tijd dat ik de vm kwijt ben én in mijn geval dus ook nog heeeeeel veel stickers die ik niet hoef te verwijderen.
Wat jouw Strada betreft, zou ik er gewoon lekker in blijven rijden om 'm ook na een x-aantal jaren in te ruilen. Een mooiere lak levert echt niet zoveel meer op, dan jij daarvoor toen betaald hebt. Leeftijd en de hoeveelheid kilometers bepalen grotendeels de prijs én uiteraard ook wel het uiterlijk van de vm
Het is simpelweg echt een eigen keuze, maar dat wist je vast al wel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler