Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom?
#27
Het is voor mij nogal een lijst als ik alle tweewielige ligfietsen moet opnoemen waar ik ooit voor gekozen heb. Mijn eerste was een GG gimmick met onderstuur. Die had vering en zo'n handig onderstuur en was van alumium dus licht. Dat onderstuur draaide omeen m12 bout die al verboog als je er scheef naar keek, het frame boog onder mijn brute kracht. Ik wilde sneller. Er volgde een 2de hands Valenteijn Lowracer. Die eindigde in de zijkant van een auto. Nog een Valenteijn in overleg met Meindert uitgedacht, 2x 451 met het zitje net iets lager als de naaf. Schrapen over een drempel. Maar met losse handjes rijden met de bagage voor een weekendje Cyclevision achterop. Diverse Baron fietsen volgden, waarbij voor mij het hoogtepunt was bereikt toen Dries er geen zin meer in had. De M5 lowracer is de fijnste commerciele ligfiets die ik heb gehad, ondanks dat het frame niet zo stijf was als ik zou willen. Ook de m5 20-20 was een lekker stadsligfietsje. Met 13 kilo best licht, lekker kort, makkelijk op een fietsendrager te zetten, kon er hard en langzaam mee rijden. Klimmen deed ie ook best lekker, geen problemen in haarspeld bochten zoals de Lowracer.
Met de alu Challenge stoeltjes was ik niet zo gelukkig, heb ik nooit langer dan een halve dag op gezeten. Nooit een gekocht. Mijn voorkeur gaat toch vooral uit naar de vlottere ligfietsen. Nu heb ik nog een heel oude Baron staan en mijn eigenbouw carbon Midracer. Die laatste pak ik het meest als ik geen velomobiel rijd. Die weegt ook ongeveer 13 kilo, is redelijk vlot heeft spatbordjes een achterdrager met een hele grote toptas. Momenteel liggen er 32mm gravelbandjes op. De 28 inch wielen absorberen redelijk wat. De belaste ketting loopt net boven het voorwiel langs, dus ik kan zover insturen als ik wil. Het super smalle stuurtje is aerodynamisch en daardoor zijn de pedalen het breedste punt van de fiets. 3x9 versnellingen is voor het meeste wel genoeg. Daarmee doe ik dingen die ik met de Velomobiel niet doe. 35 km fietsen en daar dan een rondje door het bos rijden. Stukje gravelweg of zo'n schelpen of gravel fietspaadje mee pakken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon


Berichten in dit topic
RE: Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom? - door Jeroen S - 20-Dec-2023, 09:35 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Vandaag een heer op ...Josligfiets — 10:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat mn meesterwerk...ZoefZoef — 10:09 PM
Carbon onderdelen van M5
Ik heb een smal Echo...gideon — 09:19 PM
Quest "opbokken"
Zoals dit eruit ziet...Jeroen S — 09:18 PM
wat ze zeggen
Vandaag riep een m...ZoefZoef — 09:12 PM
wat ze zeggen
Vandaag riep een mei...Wim -de roetsende — 08:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is het qua fiets...ZoefZoef — 08:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb waar respec...Lopopodium — 08:18 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 117...Lopopodium — 08:11 PM
Gevraagd: Flevobike Greenmachine (X)L
Dat zou goed kunnen ...pietandringa — 07:41 PM
Gevraagd: Flevobike Greenmachine (X)L
Zowel bij 4 als 5 ...kuŝbiciklo — 06:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gefietst heb in Belg...GerDilven — 06:53 PM
Gevraagd: Flevobike Greenmachine (X)L
Zowel bij 4 als 5 ba...pietandringa — 06:36 PM
wat ze zeggen
"Ik wil een lig...Bob Hagendijk — 06:18 PM
Gevraagd: Flevobike Greenmachine (X)L
En deze velgen heb...kuŝbiciklo — 06:06 PM
Gevraagd: Flevobike Greenmachine (X)L
Ik heb er een op de ...pietandringa — 05:37 PM
Gevraagd: Flevobike Greenmachine (X)L
Althans, ik dacht ...kuŝbiciklo — 05:02 PM