Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw concept/ontwerp Roeifiets --> Zaikbike
#15
(24-Nov-2017, 12:05 PM)Wim -de roetsende schreef: De bestuurder zit eigenlijk behoorlijk rechtop, daardoor moet hij heel diep buigen om een volledige slag te kunnen maken. In het filmpje zie je ook dat zijn rug bijna de gehele slag erg rond gebogen is. Dit is echt niet goed voor je rug. Die moet zoveel mogelijk recht zijn. Je buigt normaal gesproken meer in je bekken.

Zijn hoofdhouding ziet er ook best onnatuurlijk uit. Ik vind dit niet echt een heel goed promo-filmpje.

Derk Thijs is uitgegaan van een ligfiets en heeft vanuit de liggende houding de roeislag ontwikkeld. Daardoor krijg je een totaal andere beweging. Derk heeft in het verleden ook veel met Bram Moens samengewerkt. Dat zie je ook echt terug in de ontwerpen. Ze zijn allebei voorstander van het esthetische ontwerp.

Ben ik met je eens. Achter de Thys roeifietsen zit 30 jaar ervaring en verbeteringen. Vele modellen en aandrijfsystemen zijn telkenmaal verbeterd. Derk heeft een optimaal compromis bedacht tussen stroomlijn en zithoek. Ook de krachtenlijn tussen de boegrol, via het stuur, naar de schouders is optimaal. De armslag ligt vrijwel in de lijn voeten/schouders. Bovendien een optimaal instelbaar stuur in combinatie met de voetenslee.
Daar bovenop de progressieve krachten overdracht op de aandrijving door de snek in diverse maten, in combinatie met de kunststof kabels. Geen overbodige zaken, licht in gewicht en eenvoud in onderhoud.

Dat alles mis ik op de Zaik. De armbewegingen lijken niet op roeiwegingen.Te diep en te breed.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende


Berichten in dit topic
RE: Nieuw concept/ontwerp Roeifiets --> Zaikbike - door PietV* - 24-Nov-2017, 04:06 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
Dus sommige eigena...Merijn — 02:52 PM
Velion / Code naam: VM45
Dat is toch echt w...JanBurp — 02:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Wim -de roetsende h...Hardloper — 02:26 PM
Medeliggers onderweg
gideonaut ik heb b...Gideonaut — 02:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor...Wim -de roetsende — 02:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Als ik het zo hoor. ...Hardloper — 01:59 PM
Medeliggers onderweg
Ja hardloper wist he...Veloquest — 01:48 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vorige maandag brak ...qv-tester — 01:32 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgekn...Gideonaut — 01:29 PM
VM45
In heuvelachtige str...qv-tester — 01:24 PM
Medeliggers onderweg
Dat ziet er leuk u...Wim -de roetsende — 01:15 PM
Medeliggers onderweg
Ja ik ben de gene ...Hardloper — 01:11 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknap...Veloquest — 01:08 PM
VM45
Sales of this type c...Hardloper — 01:03 PM
VM45
Dat is toch echt wel...Wim -de roetsende — 01:02 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknap...Wim -de roetsende — 12:52 PM
Medeliggers onderweg
Is dat de opgeknapte...Gideonaut — 11:36 AM