Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rondje IJsselmeer voor het goede doel...
#18
(13-Aug-2018, 12:32 PM)ErikvanD schreef: Komend weekend doe ik mee aan de IJsselmeerchallenge. Een ritje rondom het IJsselmeer (of een deel daarvan) voor het goede doel. Het goede doel is het Fonds Gehandicaptensport. Alleen had ik me bij de inschrijving (ergens in maart) niet echt gerealiseerd dat het sponsoren een min of meer verplicht onderdeel was van het deelnemen... 

Er is sprake van een inspanningsverplichting om minimaal 100 euro op te halen. Dus ik heb braaf een sponsorprofiel aangemaakt en erover geschreven op mijn blog en Facebook. En ik heb uiteraard mijn collega's, vrienden en familie op de hoogte gebracht. Tot dusver zonder veel resultaat, mijn enige donateur is Roef tot dusver, nogmaals dank! Gelukkig is het geen keiharde resultaatverplichting...

Het lijkt erop dat veel mensen een beetje "goede doelen verzadigd" zijn. En eerlijk is eerlijk, ik ben er zelf ook niet zo happig op als er een collega/familielid etc. komt "schooien" voor een goed doel. Ik vind dat iedereen zelf mag kiezen of en welke goede doelen hij/zij steunt. Wat ik vooral ook zo krom vind bij dit soort constructies is dat er geen relatie is tussen de sponsoring en de te leveren prestatie. Ik had me ingeschreven voor de 150 km (een rondje rond het Markermeer) en dat rij ik toch wel, of er nu 0 of 1.000 euro aan donaties binnenkomt. Dus waarom zou iemand dan doneren? Overigens, als voor de 19de de 100 euro gehaald is ga ik voor het volle rondje IJsselmeer (285 km)...  Wink

OK, nu mijn vraag: heeft iemand van jullie ook eens meegedaan aan zo'n charity ride? En zo ja, hoe ben je dan met de sponsoring omgegaan? Lukte het om het geld bij elkaar te halen?

En heeft iemand van jullie toevallig welleens het rondje IJsselmeer gedaan op een open (lig)fiets? Is dat te doen? Ik vond de Elfstedentocht best te doen maar de ambiance en de omgeving is daar wel veel leuker denk ik. Hier moet je het nog meer "zelf" doen (zeker als solist) en het volle rondje IJsselmeer is natuurlijk ook nog eens 50 km langer dan de Elfstedentocht...

PS: sponsoren mag uiteraard altijd  Wink

Ik heb een rondje IJsselmeer  gereden op een racefiets vanuit Zoetermeer. Was ongeveer 400 km. En ja dat is te doen binnen 24 uur ;-).
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Rondje IJsselmeer voor het goede doel... - door ErikvanD - 13-Aug-2018, 12:32 PM
RE: Rondje IJsselmeer voor het goede doel... - door Roef Veerman - 20-Aug-2018, 09:41 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM
aandrijving versitaille
ik ben blij met mijn...MennoBrockhus — 08:45 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Na twee en halve wee...datakneder — 08:37 PM