Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe snel groeit de markt van ligfietsen?
#23
(28-Jan-2019, 08:55 PM)Bart Verbeek schreef: Als ik het goed begrijp, zou je dus een trike breder moeten maken, als je hem hoger wilt maken. Ik neem aan dat dat ook weer op bezwaren stuit? Vergeef mij mijn domme vragen, ik heb over deze zaken nooit eerder nagedacht.

Dat is niet noodzakelijk als je rustig rijdt op een wat vlakke weg. Artikel 5.9.6 lid 2 van de Regeling voertuigen stelt dat fietsen op meer dan twee wielen en fietsen met een zijspanwagen niet breder mogen zijn dan 1,50 m. Trikes mogen dus maximaal 1,50 m. breed zijn. Dat wordt problematisch op vele fietspaden en op vele rijbanen voel je je soms ook minder prettig. De lengte en hoogte van fietsen is niet bepaald. Algemene lengte (voor motorvoertuigen) is 11 m. en hoogte 4 m.

De gebruikseisen zijn, met inbegrip van lading:
Artikel 5.18.28 Regeling voertuigen
  • 1. Fietsen op twee wielen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 0,75 m.
  • 2, Fietsen op meer dan twee wielen en fietsen met zijspanwagen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,50 m.
Artikel 5.18.29 Regeling voertuigen
  • 1 Fietsaanhangwagens achter tweewielige fietsen mogen in aangekoppelde toestand met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,00 m.
  • 2 Fietsaanhangwagens achter fietsen op meer dan twee wielen mogen in aangekoppelde toestand met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,50 m.
 Ook de meer stabiele vierwielers komen er aan. Als de klant vraagt wordt het ontworpen.

Maar elk voertuig dat wordt geconstrueerd en gebouwd is een compromis. Daarom zoveel soorten en maten trikes. En daar komen steeds weer nieuwe types bij. Lichte, lage, snelle, smalle, brede, royale bodem vrijheid zoals bij een Full Fat, enzovoort. Het is een keus die je maakt aan de hand van je wensen en het gebruik. Wil met of zonder ondersteuning rijden. Verhard, onverhard of in heuvelig gebied? Wil je meer comfort, volledig geveerd, opvouwbaar voor vervoer in een auto of meer liggend, licht, niet vouwbaar en ongeveerd, laag en snel? Moet je vaak stoppen of veel klimmen dan is licht erg fijn. Veel bochten in afdalingen, laag zwaartepunt.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe snel groeit de markt van ligfietsen? - door PietV* - 29-Jan-2019, 12:52 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Maar gebeurd dat d...365cycle — 11:12 PM
Wat weegt ie?
Voor of na de period...Coen__ — 11:03 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Wel blij om na een...Coen__ — 11:00 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Lol, volgens mij z...Wim -de roetsende — 10:16 PM
Wat weegt ie?
Ik denk dat terug ga...Willeke_IGKT — 10:09 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
IMHO kan je ze wel...365cycle — 10:04 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Lol, volgens mij zie...365cycle — 09:58 PM
Wat weegt ie?
Het wordt wel een ...datakneder — 09:55 PM
Wat weegt ie?
Maar dan zou "...Wim -de roetsende — 09:43 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Hier nog eentje:Lopopodium — 09:20 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Wie beetje handig is...Hardloper — 09:12 PM
Wat weegt ie?
En ANS is heel pre...datakneder — 08:30 PM
Medeliggers onderweg
Volgens mij kwam...Geboelders — 06:18 PM
Leve de ligsport
Ik weet geen ander...Hoekie — 05:34 PM
Wat weegt ie?
Wat zou dit net we...Bart Verbeek — 04:57 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Ik heb van een w...Hardloper — 04:28 PM
Leve de ligsport
Ik neem toch aan dat...melle z — 02:15 PM