Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bescherming tegen het slechtere herfst/winterweer
#19
(26-Aug-2019, 11:59 AM)Joop99 schreef:
(26-Aug-2019, 10:31 AM)Frutsel schreef: Voor zover ik weet wordt de verkleuring getriggerd door UV-licht. Dat werkt niet met koplampen.
Dat is in ieder geval zo voor meekleurende brilleglazen. Die doen het dus ook niet in de auto, daar autoglas UV licht tegenhoudt.
Ik heb het hier over fiets en niet over auto. Als dat waar zou zijn zou de bril in Nederland continue op donker staan. Als je een UV-meter neemt en je gaat meten in bewolkt of zelfs slecht weer, dan zou je je verbazen over de hoeveelheid UV die dan nog aanwezig is. Ik heb een andere overzet bril die ook fotochromatisch is en die werkt perfect zowel op de fiets als in de auto. Dus in hoeverre autoglas UV tegenhoudt weet ik niet, mijn voorruit in ieder geval niet. Mogelijk bij jouw auto wel, geen idee.
Het probleem bij fietsen is dat de brillen met gele glazen niet goed werken, de glazen geven een te donker beeld en de weg is moeilijk te zien, laat staan als het regent oid. Bij de laatste bloedmaan kon ik haast helemaal niets meer zien. Dat is het moment geweest van overstappen op fotochromatisch.

Ik heb meekleurende glazen in mijn bril, en ja, die kleuren dus ook wel op bewolkte dagen. Ze zijn niet zo gevoelig dat ze altijd de hele dag donker zijn, en geloof me, je autoramen stoppen UV licht. (tenzij je een antieke oostblokwagen rijdt, ik ben wel eens verbrand in een Zastava, dus die ramen stopten geen UV) Ik heb dus ook een losse zonnebril opzet voor in de auto.

Eerlijk gezegd ben ik benieuwd naar merk/type van die overzetbril, die wil ik dan waarschijnlijk ook wel hebben namelijk.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Bescherming tegen het slechtere herfst/winterweer - door Frutsel - 26-Aug-2019, 01:42 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Raymond — 07:48 PM
montage standaard
Ik ben afgelopen vri...LigZeeuw — 07:45 PM
Spezi 2024
die kabel steekt wel...Gideonaut — 06:21 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Hoekie — 05:58 PM
montage standaard
Goedkope snelspanner...melle z — 05:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwe...datakneder — 03:59 PM
montage standaard
Bedankt voor de tip,...blokdoorn — 03:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwen ...Atrike — 03:21 PM
montage standaard
Het werkt top! Je ...Duncan — 02:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM