Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Cyclemotor - Een flevoracer met zeer efficiente brandstof motor
#15
Hey hoi!

Het duurde even voor ik kon reageren! En niet voor niks, ik ben vader geworden! Onze dochter is afgelopen woensdag geboren en mag morgen naar huis. We zijn erg dankbaar om dit zo mee te mogen maken! Big Grin

Het project wat ik hier omschreef kwam opborrelen toen we dagen lang achter elkaar zaten te wachten op de geboorte. Met zoveel tijd om handen moet ik dan creatief bezig zijn, anders wordt ik gek!  Blush

Maargoed, ik begrijp ondertussen wat je bedoeld PietV. En hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg en linkjes. Zeer de moeite waard om te lezen. Als ik het goed begrijp kan een minder-validen voertuig zonder kenteken maar met verzkeringsplaatjes de weg op, en een bromfiets niet. Een Spartamet is een bromfiets met typekeuring en vast kenteken, en heeft twee wielen. Mindervaliden voertuigen zijn omschreven als een voertuig met drie of vier wielen, dus moet ik mij daaraan conformeren mocht ik de FlevoMet werkelijkheid willen maken. Klopt dat zo?

Ik zit nu dus te denken een Flevobike/Trike aan te passen tot driewielig minder validen voertuig. Het zou ongeveer hier op gaan lijken:
[Afbeelding: fzqzyy8g.jpeg]

Ook wel omschreven op ligfiets.net:
https://www.ligfiets.net/homebuild/372/a...trike.html

En Wannee.nl:
http://www.wannee.nl/hpv/variatie/var-6.htm

Met deze constructie zou ik stabiliteit winnen en ook de mogelijkheid tot wat bagage ruimte. Het hoe en wat ben ik in mn hoofd mee bezig.
- Als ik de spartamet motor aan het linker wiel plaats, kan ik misschien twee wielen aandrijven.
- Of ik kan enkel het linker of het rechter wiel aandrijven (bij het rechter wiel zou de motor zich gedeeltelijk in de bak bevinden). 
- Of allebei? Tongue 
- Of ik kan de motor demonteren en een ketting laten lopen tussen de motor en een enkele aangedreven as; welke vervolgens de twee achterwielen verbind. Zoals bvb bij de Sinner USVA Comfort. Het voordeel zou hierbij zijn dat ik de wielmaat kan kiezen, ik zou niet aan 26" vast. En nog een voordeel is schijfremmen op beide achterwielen! Een nadeel is verlies van kracht vanwege de ketting.


Omdat ik stabiliteit win denk ik het gevaar uit de achter aangedreven flevobike weg te nemen, zoals aangekaart door Roepers. 

Wat is jullie mening?
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: De Cyclemotor - Een flevoracer met zeer efficiente brandstof motor - door Ataron - 23-Nov-2019, 01:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Uit de media ligfiets nieuws
Vandaag in het AD: ...De tovenaar — 12:02 PM
Bülk 4 more
De Milan GT en Bül...hansBattenberg — 11:02 AM
Schade gereden? Na hoeveel km of tijd?
Ik merk dat ik met z...Jeroen S — 10:29 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Voor mij is dat dage...Jeroen S — 10:17 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Gisteren had ik onve...AndredeBoer — 10:06 AM
M5 M-racer opbouw
Wat betreft de verli...Jeroen S — 10:02 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-wer...Hardloper — 09:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-werel...Wim -de roetsende — 08:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is wel een behoo...365cycle — 01:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al de...Hardloper — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM