Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optimale 11 speed ligfiets-racer/velomobiel cassette?
#22
(15-Sep-2020, 02:19 PM)Hoekie schreef: 11 tot 15T is perfect. Van 15 tot 20 zit volgens de gear calculators en mijn ervaring te dicht bij elkaar. Of je ideale cadans verschil zou maar een hele kleine 10 rpm zijn.

Ik zeg niet dat mijn gearing passend is voor anderen, maar voor waar ik rij is dit mijn ideale gearing:
(Gemaakt op een simpele en handige site/tool om de juiste gearing te kiezen. Inclusief crank grootte en bandenmaat.
Save van mijn configuratie. Alleen de wielmaat wordt niet goed gesaved blijkbaar. Ik gebruik van achteren Schwalbe G-One Speed 40x406. In werkelijkheid 38 breed zijn)
Als ik hard wil rijden is het cadansverschil bij mij inderdaad minimaal, gisteravond was ook weer aan het schakelen om tussen de 110 en 115 te blijven.
Bij redelijk rustige ritten (kruissnelheid 40) zou het idd wel irritant zijn als de boel zó dicht op elkaar zat, daar heb je gelijk in.

(15-Sep-2020, 06:25 PM)Coen__ schreef: Ja, wat is dat met die bandenmaat? Ik zie het her en der bij Schwalbe ook. 32-622 blijft in de France benaming 700x32C, maar 37-622 wordt opeens 700x35C en 40-622 maken ze 700x38C van.
Ik denk marketingfratsen van bandenfabrikanten ;-) De Schwalbe G-One in 40mm is eigenlijk gewoon ~38mm. Ik heb snelle BMX-bandjes van een ander merk die ook 40-406 zouden moeten zijn, maar die vergroten de draaicirkel van de QV fors t.o.v. de G-One. Raar met dezelfde maat band, maar deze zijn onnauwkeurig naar het andere uiterste: 44mm  Big Grin . De vorm is ook gewoon anders, zeker als ik erin zit zijn ze veel platter en breder dan de G-One.

(15-Sep-2020, 06:25 PM)Coen__ schreef: Maar als je dat over de hele cassette doet is het bereik natuurlijk om te huilen. In de QV heb je ook geen 2e voorblad. Wel optie voor Schlumpf, maar dat brengt een meerprijs van 0,5k(€ en g).
Ik heb idd de Schlumpf, en hoewel ik er wat betrouwbaarheidsproblemen mee heb zou ik 'm eigenlijk niet willen missen. Gebruik 'm best vaak als ik in een te hoge versnelling tot stilstand gekomen ben. Daarnaast had ik kortgeleden in Frankrijk op sommige stukken bergop al spijt dat ik zware boodschappen was gaan doen met de QV, als ik met 6,6 km/h had moeten klimmen @ 20 rpm had ik 'm vermoedelijk geparkeerd  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Optimale 11 speed ligfiets-racer/velomobiel cassette? - door 365cycle - 16-Sep-2020, 02:25 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM