Ik daar uitgebreid over geschreven in het artikel "Spoort ie of spoort ie niet" in Ligfiets& 2021-1. Als de DF is aangepast met een modificatie op de stuurgeometrie, door het virtueel draaipunt verder naar buiten te plaatsen, kan het zo maar zijn dat de schuurstraal, die normaal bij achterwiel aangedreven voertuigen licht positief is, van positief naar licht negatief is gegaan. Ik heb dat niet kunnen meten. Heb geen DF
Als dat zo is, hebben de bestuurde wielen de neiging om onder invloed van de rolweerstand zich aan de voorzijde naar elkaar toe te rollen. Dus neiging toepoor. Die toespoor wordt versterkt door een negatief camber of wielvlucht.
Dat zal vermoedelijk de reden zijn dat de aangepaste DF een buitenbeentje is voor de afstelling van de sporing.
Ik weet dat de meningen over die modificatie verdeeld zijn.
Als dat zo is, hebben de bestuurde wielen de neiging om onder invloed van de rolweerstand zich aan de voorzijde naar elkaar toe te rollen. Dus neiging toepoor. Die toespoor wordt versterkt door een negatief camber of wielvlucht.
Dat zal vermoedelijk de reden zijn dat de aangepaste DF een buitenbeentje is voor de afstelling van de sporing.
Ik weet dat de meningen over die modificatie verdeeld zijn.