Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met hoeveel slagen per minuut roeien jullie?
#10
(11-Nov-2020, 11:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Iedere beginner raad ik altijd aan om rustig aan te doen, maar iets zegt mij dat dit aan jou niet zo besteed is  Rolleyes 
Blush  Ik houd gewoon van de wind in m'n "haren" en snelheid maken. Vroeger reed ik hard met de auto (met name op daarvoor geschikt gemaakte banen), nu doe ik dat op de fiets (vroeger eigenlijk ook al, maar die ligfietsen gaan toch nog heel wat harder). Daarnaast heb ik het gevoel van spierpijn altijd wel lekker gevonden. Ik doe daarbij wel m'n best om op m'n lijf te letten; Zeker met zo'n weinig gebruikte spiergroep wacht ik het herstel rustig af voor ik weer los ga, en hoewel ik er best graag even druk op leg ga ik niet meteen uren rijden. Ik blijf momenteel nog even rond de 20 km, probeer m'n lijf even te laten wennen aan de nieuwe belasting.

(11-Nov-2020, 11:09 PM)Wim -de roetsende schreef: Toch moet je echt uitkijken. Bij het roeien/roeifietsen liggen peesblessures op de loer. Vooral in de onderarmen. Als je daar een peesschedeontsteking krijgt, dan kun je de roeifiets weer te koop zetten.
Dat klinkt wel pittig, en misschien onderschat ik dat ook nog wel doordat ik in het verleden zelden blessures had (ben nu 38, dus langzaamaan moet ik toch ook rekening gaan houden met het feit dat ik geen 18 meer ben Big Grin ) Wat is daar met name de oorzaak van? Puur overbelasting? Of toch ook een bepaalde houding oid?
En is het nou zo dat iemand die ervaring heeft met roeien (skiff) daar dan minder risico op loopt? Dat zou bij mij op zich wel schelen.. de beweging op de fiets is op zich nog wel dusdanig anders dat het als "nieuw" voelt, maar toch.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Met hoeveel slagen per minuut roeien jullie? - door 365cycle - 12-Nov-2020, 01:31 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Fiets heeft de klap...datakneder — 10:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Boyd! Zie de a...365cycle — 09:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen. Zeker bij gev...Hoekie — 08:52 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar to...Atrike — 08:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je zelf...Wim -de roetsende — 06:21 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaa...Veloquest — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaag ...Boyd Maduro — 10:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fiets schakelt ...Martin van Mourik — 09:50 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag om even voor...GertBr — 09:50 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar toe ...Jeroen S — 08:13 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop h...Veloquest — 08:03 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst ...Atrike — 01:53 PM
montage standaard
ik heb houten balken...Veloquest — 01:19 AM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag tussen Goe...LigZeeuw — 10:10 PM
montage standaard
Ik heb twee touwtjes...Merijn — 09:55 PM