Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De man met de hamer en voeding onderweg
#16
Op het gebied van voeding is geen wetenschappelijk sluitend bewijs te leveren. Tussen de 10 en 20% is genen bepaald. Ook bepaalde chronische ziektes maken dat bewijs niet sluitend.
Ik ben agrarisch opgeleid en altijd veel interesse gehad voor voeding. Weet dat sporten niet helpt om af te vallen, omdat je van sporten meer gaat innemen. Afvallen doe je door gezond te eten met veel vullende vezels. En die zitten in planten. Die hebben celkernen en celwanden.
Bovendien is de base/zuren balans bij veganisten goed. Die hebben veel minder last van gewrichtsklachten. Minder ontstekingen en minder slijtage. Kraakbeen is niet in de bloedsomloop meegenomen, maar wordt gevoed door het beursslijm. Smeermiddel en voeding voor het kraakbeen. Verzuring geeft klachten.
De meeste winst heb ik gehaald uit het weglaten van zuivel en eieren.

Knieklachten? Doe een maand vegan. Vegan gaan vraagt meer aandacht voor voeding. Vitamine B12 tekort ligt na maanden wel op de loer. Gezonde mensen hebben een voorraad van 1 jaar in de lever. Maar één dag vlees en één dag vis in de week is prima. Of B12 slikken.

Een boek over ademhaling is b.v. Zuurstofwinst, ISBN 9789491729676 Ligt ook in de bibliotheken.

In de USA heeft ruim 70% van de inwoners overgewicht door verkeerde leefwijze. Inmiddels is bijna 40% van die inwoners obees. Een groep artsen, tevens voedingsdeskundigen, lopen al jaren te hoop tegen een overheid die onder druk staat van lobbyisten uit de zuivel en vleesindustrie.

Enkele bekende artsen: T. Colin Cambell, John Mc Dougall, Caldwell Esselstyn, Neal Barnard, Michael Greger en Joel Fuhrman.

Een vrij betrouwde site is van Michael Greger: https://nutritionfacts.org/
Greger werkt met een groot team aan vrijwilligers en wordt gesponsord door een filantroop. Het team onderzoekt honderden files die dagelijks de revue passeren en controleren alle onderzoeken op basis van feiten.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: De man met de hamer en voeding onderweg - door PietV* - 24-Dec-2020, 01:24 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is wel een behoo...365cycle — 01:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al de...Hardloper — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM