Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jutlandroute
#5
(08-Jan-2021, 11:39 AM)Geboelders schreef: Hoi,

Wij zijn in 2018 een rondje door Jutland gefietst.(https://www.polarsteps.com/GeBoelders/71...denemarken). We hebben van Viborg tot bij Billund (Legoland) deJutland route gevolgd. Ik heb geen idee meer hoeveel onverhard er precies op dat stuk lag, maar mijn algemene herinnering van die vakantie is dat onverharde fietspaden veel voorkomen. Ik ben geen fan geworden van kiezelpaden, maar ze zijn eigenlijk best goed te doen en qua vakantiegevoel zeker te verkiezen boven asfalt. Je moet er ook even aan wennen.

In mijn vakantieverslag geef ik aan dat ik vanwege een pijnlijke rib vanaf Billund over asfalt ben gaan routeren, dat is wel een aanwijzing dat het stuk vanaf Viborg relatief veel onverhard kent, maar helaas was mijn verslaglegging niet zo gedetailleerd. Ik zou er echt wel rekening mee houden dat je een groot deel van de route minder snel rijdt dan je in Nederland zou doen. Een trike geeft wel meer stabiliteit, met een beladen tweewieler fietsen over hobbels was bij tijd en wijle suboptimaal. In het Noorden van Jutland spelen ook hoogteverschillen een grotere rol, is ook iets om rekening mee te houden. Op onverharde paden is klimmen vervelend, maar afdalen zeker ook!

Ik vond het echt heel leuk om in Denemarken te fietsen, wij gaan zeker nog een keer terug!


Afdalen met een trike is juist heeel leuk!!! Hier in het zeer heuvelachtige Värmland in Zweden is buiten de 'hoofdweg' alles onverhard. Grusväg noemen we het hier. Met mijn Sunseeker trike die schijfremmen heeft kan je juist op grusväg lekker hard omlaag knallen. Regelmatig wat bijremmen...Maar ik moet zeggen dat ik dan ook geen aanhanger achter de trike heb. Een aanhanger lijkt mij een behoorlijke beperking. Ik probeer alleen dat mee te nemen op vakantie wat echt nodig is. En hier in Värmland met al die heuvels wil je ook wel zo licht mogelijk. De Sunseeker is al behoorlijk zwaar maar zelfs met de standaard 7 versnellingen kom ik meestal 'boven'(eigenlijk een stuk makkelijker dan mijn Alligt Modern met 21 versnellingen..). Klimmen op een trike gaat nu eenmaal makkelijker,je valt met lage snelheden niet zo snel om...Ok,soms even 'afstappen' en douwen...En omlaag is geen probleem...
Maar mijn advies , probeer zo min mogelijk 'mee' te nemen. Kan er ook minder kapot gaan, een kapotte aanhanger op vakantie lijkt mij niet echt leuk.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Jutlandroute - door Joppe-ice - 07-Jan-2021, 01:44 PM
RE: Jutlandroute - door Fietsbennie - 07-Jan-2021, 05:42 PM
RE: Jutlandroute - door Roepers - 08-Jan-2021, 10:16 AM
RE: Jutlandroute - door Geboelders - 08-Jan-2021, 11:39 AM
RE: Jutlandroute - door Coyore - 08-Jan-2021, 01:14 PM
RE: Jutlandroute - door Fietsbennie - 20-Jan-2021, 05:47 PM
RE: Jutlandroute - door Lopopodium - 08-Jan-2021, 06:08 PM
RE: Jutlandroute - door Roel van Dijk - 22-Jan-2021, 02:04 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...365cycle — 01:41 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Die man tilt gewoo...365cycle — 01:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Anatoly even langs...Wim -de roetsende — 01:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieu...Wim -de roetsende — 12:45 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Als hij iets voor de...365cycle — 12:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieuw ...Hardloper — 12:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die aut...365cycle — 11:57 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik had een gymleraar...Atrike — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik liet mijn velo zi...Hardloper — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die a...Wim -de roetsende — 09:58 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM