Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bandendikte?
#27
Ook ik ben een groot liefhebber van Schwalbe Marathon. Zelfs versleten kan je er nog mee door het glas zonder problemen. Alleen een onfortuinlijk nietje of punaise kan je dwars gaan zitten, is mijn ervaring. Ik kom op allerlei soorten ondergrond door het halve land, dus de banden hebben wel wat te lijden. Eens in de twee / drie jaar moet ik een binnenband verwisselen tijdens een tocht. Alleszins acceptabel.
Antwoord }
Bedankt door:
#28
(19-Apr-2017, 09:24 AM)BeruRoniki schreef: De test om een karretje met een zak zand een hellinkje laten afrijden is niet representatief.

*duikt onder de tafel*
Ik heb gereageerd het bericht van emgaron van 14-04-2017, waarbij hij verwees naar een Duitse test op een kleine rol met een diameter van 46 cm. Een onnauwkeurige soort van meting. Ik heb nooit geschreven "over een karretje met een zak zand",

Wim Schermer werkt met een pendel op diverse soorten vlakke ondergronden. De meetresultaten komen overeen met de gebruikerservaringen van diverse rijders.

Als voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=Po_vbIYYYYc

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(20-Apr-2017, 10:29 AM)Escafon schreef: Maar hoe kan het dat ik op een racefiets ook gewoon 10K kilometers niet lek rijdt, ik b dat bedoel dat is heel veel druk en toch dunner, je zou kunnen zeggen dat je met iedere moderne band niet meer lekrijdt door stukjes glas e.d. maar alleen door iets als een rechtopstaande tapijtnagel, op mijn eerste fietsvacantie heb ik lekgereden op zeer lekbestendige banden, toch na 800 meter uit de trein meteen lek, inderdaad een tapijtnagel. Ik ga denk ik voor gewone lekbestendigheid maar veel souplesse en l age rolweerstand. Die ene keer dat je lekrijdt even een bandje verwisselen in 10 minuten heb je er dan allang uit doordat je minder tijd heb gedaan over die 5000 kilometers. (misschien is een reesfietsband eerder lek als je door iets scherps rijdt, maar is de kans dat je door iets scherps rijdt wel weer kleiner.

Bedoel je serieus dat je met de racefiets in 10.000km niet lek hebt gereden? Waar fiets jij dan?

Met de Roeifiets rijd ik niet vaak lek, maar het gebeurt wel soms.

Bij een VM krijgen banden veel meer op hun donder door de zijdelingse krachten, daardoor hebben mensen regelmatig lekke banden. Ik niet, ik rijd met GG.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#30
(14-Apr-2017, 05:29 PM)Escafon schreef: Ik heb nu marathon plus op mijn twintiginsjwieltjes, 20x1.35, is ongeveer wat de dikte voor een ouderwetse fiets is maar ik overweeg om het experiment aan te gaan met iets veel smallers, meer in de richting van racefietsbanden, maar daarvan weer de iets dikkere, wat ik uit ervaring bmet racefietsbanden weet is dat de rolweerstand ook voor een groot deel bepaald wordt vdoor de soepelheid van de zijkanten. Verder is het hebben van meerdere stjes banden voor een fiets best normaal, ik bedoel dat ik dan bijvoorbeeld lekkere dunne bandjes voor tochten door de polder monteer, maar voor dagelijks gebruik wat dikkere, toen ik in frankrijk woonde had ik een mountainbike waar spatborden kinderzitje en de hele reutemeteut opzat, als ik ging mountainbiken haalde ik de hele reutemeteut er gewoon even af, en monteerde ik echte terreinbanden, ik vond het fijner en de moeite waard om banden te verwisselen  dan om compromisbanden te hebben die alles met een zesje doen. 23 millimeterbanden lijken me misschien wel goed voor de hurricane, overdag dan, en buiten amsterdam. Heeft er iemand ervaring met het rijden op een ligfiets met dunne bandjes?

Ik heb een caucho high racer met 28 inch wielen. ik heb voor continental grandprix 4000s 21 mm breed en achter ook de continental grandprix 4000s 25 mm breed op liggen, ik doe er voor 8 bar in en achter zeker 9 tot soms 10 bar in dat ligt eraan of ik in brabant rij ivm met veel stoeptegels. maar als ik in het rivieren land rij en dan met name over de dijken, dus veel asfalt, en dat rijd heerlijk met een heerlijke snelheid van gemiddeld 30/35 km. echt een aanrader
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(20-Apr-2017, 10:29 AM)Escafon schreef: Maar hoe kan het dat ik op een racefiets ook gewoon 10K kilometers niet lek rijdt, ik b dat bedoel dat is heel veel druk en toch dunner, je zou kunnen zeggen dat je met iedere moderne band niet meer lekrijdt door stukjes glas e.d. maar alleen door iets als een rechtopstaande tapijtnagel, op mijn eerste fietsvacantie heb ik lekgereden op zeer lekbestendige banden, toch na 800 meter uit de trein meteen lek, inderdaad een tapijtnagel. Ik ga denk ik voor gewone lekbestendigheid maar veel souplesse en l age rolweerstand. Die ene keer dat je lekrijdt even een bandje verwisselen in 10 minuten heb je er dan allang uit doordat je minder tijd heb gedaan over die 5000 kilometers. (misschien is een reesfietsband eerder lek als je door iets scherps rijdt, maar is de kans dat je door iets scherps rijdt wel weer kleiner.

Escafon, ik ben nog steeds nieuwsgierig naar waar jij dan rijdt. Zie een paar berichten hierboven.

Ik ken heel veel ligfietsers en de gesprekken gaan heel vaak over banden, over rolweerstand en over de lekbestendigheid.

Op mijn tochten zie ik heel erg vaak racefietsers langs de kant van de weg staan met een lekke band.

Hoe kan het dan dat jij nooit lek rijdt? 

Ik zou heel graag willen weten hoe je dat doet, want dan ga ik dat ook doen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#32
Waar ik op mijn reesfiets rijdt? Amsterdam en dat wat vanuit amsterdam bereikbaar is, ik ben even gaan kijken, de bandjes heten Schwalbe lugano, ik rijd echter niet op van die verschrikkelijk dunne bandjes, het is 23 mm, ze mogen opgepompt worden tussen de zes en 9 bar, ik weet niet precies hoe hard ik ze oppomp, ik doe dat een beetje op gevoel, maar ik denk dat ik toch eerder bij die zes bar zit dan bij die negen, ik weeg ook niet heel veel. Wat er ook op staat geschreven is "kevlar guard" dat zal wel betekenen dat er kevlar in verwerkt is, dat rijd je niet zomaar lek. Het is wel zo dat je dan voor een setje banden ongeveer honderddertig gulden kwijt bent, dat wel, maar verder denk ik toch dat lekrijden of niet ook gewoon een grote banale pech of geluksfactor heeft, juist omdat moderne banden met moderne vezels versterkt zijn en dus niet zomaar lekrijden. Ik bedoel dus dat je nu nog maar twee dingen hebt, dingen die een moderne band niet meer kunnen penetreren (stukjes glas, scherpe steentjes roosdoorntjes etc) of dingen waar je echt altijd op lekrijdt, of je moet een vrijwel massief stuk rubber om je velg willen) (een rechtopstaande tapijtnagel, punaises van een goede kwaliteit e.d.)Nogmaals: het aantal keren dat ik de laatste 10 jaar lekgereden heb zijn op de vingers van de hand van een ervaren houthakker te tellen, en ik woon in Amsterdam, heb geen auto en heb een bloedhekel aan trams en bussen.

In het dagelijks verkeer rijd ik overigens niet op een reesfiets, maar mijn stadsfiets, waar ik minstens evenveel kilometers mee maak, rijd ik ook zelden lek.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Jij zegt:
"Ik bedoel dus dat je nu nog maar twee dingen hebt, dingen die een moderne band niet meer kunnen penetreren (stukjes glas, scherpe steentjes roosdoorntjes etc) of dingen waar je echt altijd op lekrijdt,........."

Toch rijdt iedereen die ik ken zijn moderne banden gewoon lek op stukjes glas en scherpe steentjes.

Ik begrijp niet zo goed hoe jij erbij komt, dat dit niet meer kan......?

Bij de LOL-toertochten rijdt er niet vaak iemand lek, maar het gebeurt wel eens.
Als ik blogs lees van mensen, dan rijdt toch iedereen links en rechts wel een keer lek.
En al die mensen rijden met moderne banden.
Zelfs met Marathon+ rijden mensen lek.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#34
(05-May-2017, 08:50 PM)Escafon schreef: Wat er ook op staat geschreven is "kevlar guard" dat zal wel betekenen dat er kevlar in verwerkt is, dat rijd je niet zomaar lek. Het is wel zo dat je dan voor een setje banden ongeveer honderddertig gulden kwijt bent

Hij zal wel euro's bedoelen en dan is het een stevige prijs. Marathon Plus, ook niet eens de goedkoopste kost dit euro bedrag in guldens, als begrijpt wat ik bedoel (ongeveer de helft van de prijs).
 
Met andere woorden: alle waar is naar zijn geld. De Marathon plusbanden gaan wel veel langer mee en daardoor zijn deze banden voor mensen die veel fietsen niet duur in gebruik.
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Ik heb onder de Roeifiets Primo Comet banden gehad MET kevlar en die gingen ook gewoon lek hoor. Vooral de achterband en de voorband ontplofte een keer met een flinke knal. Daar zat ook een kevlar belt in.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#36
(06-May-2017, 11:43 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb onder de Roeifiets Primo Comet banden gehad MET kevlar en die gingen ook gewoon lek hoor. Vooral de achterband en de voorband ontplofte een keer met een flinke knal. Daar zat ook een kevlar belt in.

Ontploffende banden heb ik ook met de marathon plus gehad. 8 bar oppompen in hoogzomer voor een rit was geen goed idee. Knal zei de achterband. Binnen en buiten gescheurd en flink ook.

Ik heb een hekel aan plakken, ookalngaar het met eenzijdige ophanging al veel makkelijker dan elke andere fiets. Ik rijd dus ook al jaren met de plusjes met minder dan een keer plakken per jaar.

Vraag voor de velonauten, werken de plusjes daar ook formidabel? Ik lees hier dat ze met een vm veel meer belast worden namelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#37
Ik bedoelde bij de prijs inderdaad honderddertig gulden, ik ben een oude man moeten jullie maar denken, net zoals het biertje dat ik vanmiddag in Muiden heb gedronken halverwege een fietstochtje vanuit Amsterdam, 4 euro 25, dat is bijna tien gulden voor een biertje, en dat vind ik een fors bedrag.
Antwoord }
Bedankt door:
#38
(06-May-2017, 10:28 PM)Escafon schreef: Ik bedoelde bij de prijs inderdaad honderddertig gulden, ik ben een oude man moeten jullie maar denken, net zoals het biertje dat ik vanmiddag in Muiden heb gedronken halverwege een fietstochtje vanuit Amsterdam, 4 euro 25, dat is bijna tien gulden voor een biertje, en dat vind ik een fors bedrag.

Ik heb de marathon plus nog eens ergens gegoogeld, en bij rolweerstand stond 3 uit zes, en bij lekbestendigheid 6 uit zes, je hebt dus heel veel lekbestendigheid, maar daar krijg je dus aardig wat rolweerstand voor terug.

Verder plak ik al een jaar of 15 geen banden meer, ik gooi er gewoon een nieuw binnenbandje in, dat is sneller, en je hebt niet het risico op losrakende plakkertjes.
Antwoord }
Bedankt door:
#39
(06-May-2017, 08:46 PM)michiel schreef: Ontploffende banden heb ik ook met de marathon plus gehad. 8 bar oppompen in hoogzomer voor een rit was geen goed idee. Knal zei de achterband. Binnen en buiten gescheurd en flink ook.

Op de band staat toch maximaal 5 bar?  Dan is die band ook hard genoeg. Overigens  was ik wel heel blij in de minifietsvakantie van de afgelopen dagen met Marathon Plus. De knooppuntroutes en Rheinradweg gaan over allerlei typen wegdek van zeer verschillende kwaliteit.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#40
(15-May-2017, 09:41 AM)Escafon schreef: Verder plak ik al een jaar of 15 geen banden meer, ik gooi er gewoon een nieuw binnenbandje in, dat is sneller, en je hebt niet het risico op losrakende plakkertjes.

Echt, dat vind ik toch net iets te weinig duurzaam.

Tijdens een tocht gooi ik er ook een nieuwe biba in, maar thuis ga ik de oude wel plakken.

Ik gebruik TipTop-plakkers en Solutie. Gaat prima, nog nooit last van een losse plakker gehad.

Ik zal in een ander draadje eens gaan beschrijven hoe ik banden plak. 
Altijd leuk om van anderen te lezen hoe zij dat doen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#41
(15-May-2017, 09:41 AM)Escafon schreef: Ik heb de marathon plus nog eens ergens gegoogeld, en bij rolweerstand stond 3 uit zes, en bij lekbestendigheid 6 uit zes, je hebt dus heel veel lekbestendigheid, maar daar krijg je dus aardig wat rolweerstand voor terug.
Die rolweerstand is een lineaire weerstand, die in gelijke mate toeneemt met de snelheid. Als je met vrij hoge bandenspanning rijdt is die rolweerstand tussen diverse banden zeer gering door geringe vervorming. Tot 20 km/h zijn er nauwelijks verschillen in weerstand. Wel in comfort bij de juiste bandenspanning.
De zithoek en de hoogte van de trapas bij de comfort ligfietsen is 10x belangrijker dan het geneuzel over banden. Vele comfort ligfietsen hebben namelijk een zithoek van 27 graden of hoger.
Bij velomobielen op een vlakke weg ligt dat anders. Door de stroomlijn kun je met soepele banden een hogere gemiddelde snelheid aan te houden. Ik rij met Schwalbe Shredda en Almotion. Om lekrijden kan ik me niet druk maken. Dat is negatieve energie.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#42
(06-May-2017, 10:28 PM)Escafon schreef: Ik bedoelde bij de prijs inderdaad honderddertig gulden, ik ben een oude man moeten jullie maar denken, net zoals het biertje dat ik vanmiddag in Muiden heb gedronken halverwege een fietstochtje vanuit Amsterdam, 4 euro 25, dat is bijna tien gulden voor een biertje, en dat vind ik een fors bedrag.

Dan moet je wel echt dorst hebben...
Antwoord }
Bedankt door:
#43
een lugano is echt een low budget band van schwalbe 60 TPI , kost een euro of 9 als je goed zoekt, keihard.... geen tot weinig grip maar zo hard dat je bijna nooit zal lekrijden... als je de standaard neemt dan denk ik aan een conti grand prix en verwanten die leveren een stuk meer grip en zijn veel sneller, anderzijds rijd je die vaker lek. meeste mensen rijden ook op dit type banden.... daarom zie je ook vaker wielrenners langs de kant van de weg. 10K met een racefiets lekvrij kan als je elke 500 km je banden vervangt anders heb je , zeker met slecht weer nog wel eens een lekke band te pakken.
Antwoord }
Bedankt door:
#44
pietermels1979,

Die Schwalbe Lugano's heb je zeker onder je beide M5's zitten. Ik rij ook met Schwalbe, de Marathon XR en de Almotion. Heb ik zeker geluk gehad met 2x keer lek op ruim 30.000 km. . Slijtvaste banden met meer dan voldoende grip. Op de juiste spanning bereden zijn die banden comfortabel en de rolweerstand t.o.v. nog soepeler banden valt erg mee. Wielmaat en bandbreedte hebben de grootste invloed op de rolweerstand.
Ik had op meer lekke banden gehoopt. Jammer, omdat bandenplakken mijn hobby is.

Op mijn andere fiets heb ik Chinese banden van het merk Techno. 4,95 per stuk bij de Action. Ook nog niet lek gereden. Soepele band met goede grip.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#45
(22-May-2017, 07:15 PM)PietV* schreef: pietermels1979,

Die Schwalbe Lugano's heb je zeker onder je beide M5's zitten. Ik rij ook met Schwalbe, de Marathon XR en de Almotion. Heb ik zeker geluk gehad met 2x keer lek op ruim 30.000 km. . Slijtvaste banden met meer dan voldoende grip. Op de juiste spanning bereden zijn die banden comfortabel en de rolweerstand t.o.v. nog soepeler banden valt erg mee. Wielmaat en bandbreedte hebben de grootste invloed op de rolweerstand.
Ik had op meer lekke banden gehoopt. Jammer, omdat bandenplakken mijn hobby is.

Op mijn andere fiets heb ik Chinese banden van het merk Techno. 4,95 per stuk bij de Action. Ook nog niet lek gereden. Soepele band met goede grip.

Piet.

mijn M5 20/20 heeft een afwijkende bandenmaat, ik ben geen schwalbe aanhanger en zal die dan ook niet kopen. Ik rijd op de 20/20 met een IRC roadlite en op mijn M5 lowracer met een IRC roadlite voor en een Vittoria rubino endurance in de winter en een veloflex master in de zomer.

als jij vind dat een lugano goed rijd, dan vraag ik me sterk af of je al eens met een fatsoenlijke raceband gereden hebt. Als je dan ook nog gaat praten over banden van de action dan denk ik echt wel dat je het spoor bijster bent!!
Antwoord }
Bedankt door:
#46
Goed lezen jongens.

Escafon rijdt op Schwalbe Lugano's.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#47
(22-May-2017, 07:55 PM)pietermels1979 schreef: als jij vind dat een lugano goed rijd, dan vraag ik me sterk af of je al eens met een fatsoenlijke raceband gereden hebt. Als je dan ook nog gaat praten over banden van de action dan denk ik echt wel dat je het spoor bijster bent!!
Jij schreef met zoveel overtuiging over Schwalbe Lugano: "keihard.... geen tot weinig grip maar zo hard dat je bijna nooit zal lekrijden..." dat ik dacht dat je ervaringsdeskundige was met low budget banden. Nogmaals, het merk, type en maat band is sterk afhankelijk van het gebruik. Massa beladen voertuig, ondergrond, wegverloop en gewenste snelheid.
Als je wat aan de snelheid wilt doen, kun je beter investeren in een betere zithoek. Frontale oppervlakte verkleinen en de stroomlijn verbeteren. Dat geneuzel over banden op comfort ligfietsen zet weinig zoden aan de dijk. Met uitzondering van velomobielen

Maak je vooral niet druk over mijn kennis van voertuigtechniek en banden. Het was een deel van mijn opleiding. Overigens zijn die Action banden top in de prijs/kwaliteit verhouding. Smile

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
#48
Ik vind het verschil in banden echt wel heel essentieel.

De oude Marathon+ banden (versie 2013 en ouder) voelen echt alsof je een anker naast je fiets hebt hangen, als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld een Marathon Racer vouwband.

Neem je nou de Marathon Racer draadband dan merk je veel minder verschil, want dat is een totaal andere band dan de vouwband. Ander materiaal, andere opbouw, andere lekbestendigheid, enz. enz.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#49
Ik ben nog nooit zo bezig geweest met banden, wel een tijdje met Durano's gereden maar die vertoonden snel zwakke zijkanten, één keer scheurde er mijn voorband bij 1000km, dus daar voelde ik mij niet zo veilig bij.
Op mijn lowracer heb ik nu draadbanden, achter een simpele Marathon 559-40 en voor Big Apple 406-50, .....en ik blijf racefietsers nog steeds voor  Big Grin
Als mijn banden versleten zijn leg ik er een snellere om, maar die Marathon wil maar niet slijten.
Antwoord }
Bedankt door:
#50
Ik zie dubbel ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#51
(24-May-2017, 10:32 AM)PietV* schreef:
(22-May-2017, 07:55 PM)pietermels1979 schreef: als jij vind dat een lugano goed rijd, dan vraag ik me sterk af of je al eens met een fatsoenlijke raceband gereden hebt. Als je dan ook nog gaat praten over banden van de action dan denk ik echt wel dat je het spoor bijster bent!!
Jij schreef met zoveel overtuiging over Schwalbe Lugano: "keihard.... geen tot weinig grip maar zo hard dat je bijna nooit zal lekrijden..." dat ik dacht dat je ervaringsdeskundige was met low budget banden. Nogmaals, het merk, type en maat band is sterk afhankelijk van het gebruik. Massa beladen voertuig, ondergrond, wegverloop en gewenste snelheid.
Als je wat aan de snelheid wilt doen, kun je beter investeren in een betere zithoek. Frontale oppervlakte verkleinen en de stroomlijn verbeteren. Dat geneuzel over banden op comfort ligfietsen zet weinig zoden aan de dijk. Met uitzondering van velomobielen

Maak je vooral niet druk over mijn kennis van voertuigtechniek en banden. Het was een deel van mijn opleiding. Overigens zijn die Action banden top in de prijs/kwaliteit verhouding. Smile

Piet.


net zoals Wim ook al schreef zijn banden mijn inziens toch wel essentieel. Als je mijn lijstje met fietsen hebt gezien dan zie je buiten de M5 20/20 dat het niet echt low budget fietsen zijn. en waarom bezuinigen op banden, het enige contact met de weg.  Ik ben een veelrijder, mensen die me volgen op strava weten dat wel. rijd ongeveer 15.000 km per jaar met en zonder bagage. Ik heb ook veel geexperimenteerd met verschillende banden en dan merk je wel degelijk een groot verschil tussen verschillende typen. 
Ga er verder ook niet op in. Ieder zijn mening.
Antwoord }
Bedankt door:
#52
De soort band is zeker een essentieel onderdeel van de fiets. Gelijk een passend frame of een goed gespaakt wiel. Maar niet van doorslaggevende betekenis m.b.t. comfortabel fietsen. De bandbreedte, wieldiameter en de bandenspanning zijn belangrijker.

Bij circa 25 km/h, op een vlakke weg en windstil weer, maakt de rolweerstand ongeveer 25% uit van de totale weerstand. Als merken, bij gelijke type en maat banden, onderling 12% zouden verschillen in weerstand, zou dat bij 25 km/h, circa 3% extra aan totale weerstand opleveren.
Kan er niet koud of warm van worden. Krijg ook niet het gevoel dat er een anker achter m’n fiets hangt.
Rij ook nog met een Marathon XR van 2011. Bijna onverslijtbaar en prima grip. Heb nooit het gevoel gehad dat, op de verharde wegen, mijn fietsbanden tekort schoten in grip.

Als ik echt wat aan de snelheid wil veranderen, dan ga ik veel eerder denken aan een tailbag, dan een andere banden. Maar als speciale dure banden je het gevoel geven dat het beter is. Fietsen is emotie en dan zijn banden erg belangrijk.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM