Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij (eigenlijk een paar weken geleden al, maar goed) omdat ik meer dan een jaar liggend de ww km's afleg.

Voelt nog helemaal niet zo lang, en verveelt nog zeker niet!
Antwoord }
Bedankt door:
En vandaag ben ik blij dat ik ook een stuk wind mee had. (Wat een storm vandaag!)
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Jan-2018, 11:48 PM)amararock schreef: En vandaag ben ik blij dat ik ook een stuk wind mee had. (Wat een storm vandaag!)

Ik deed gisteren 37 minuten over 6,1 km. Ok, vouwfiets; met een ligfiets fiets ik onder die wind door.

Niels, wind achter de rug, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik blij omdat ik een woning aangeboden heb gekregen die ik heel graag wil huren!
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd!
Met voldoende ruimte voor de Mango?
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, heeeeeeeeeeeeeel veel ruimte, 20m2 voor velomobielen. En nog 2x 10m2 voor andere fietsen, en dan nog 80m2 voor te wonen. Dus ik ga vragen aan mijn woningbouwstichting of ik vrienden op de fiets mag doen. Vind ik leuk, om zo af en toe mensen over de vloer te hebben :-). En misschien geef ik me ook wel op als vierdaagse wandelaars adres :-).
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Proficiat Roef!
Alvast veel plezier en geluk gewenst in het nieuwe huis!

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Leuk man! En lekker veel plek, da's nooit verkeerd. Plek zat ook voor een trike erbij  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Jan-2018, 07:47 PM)ErikvanD schreef: Leuk man! En lekker veel plek, da's nooit verkeerd. Plek zat ook voor een trike erbij  Wink

Dus je kan gerust komen overnachten voor de ronde van 12. Sowieso ga ik vanaf deze plek ook gelijk een toertocht organiseren op koningsdag. Dan ben ik inmiddels wel helemaal gesetteld denk ik.

(09-Jan-2018, 07:44 PM)Frank schreef: Proficiat Roef!
Alvast veel plezier en geluk gewenst in het nieuwe huis!

Hoi Frank, dat gaat vast en zeker lukken. Bedankt!
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik definitief heb kunnen tekenen voor de woning en 19 januari de sleutel al krijg! Nu als een razende alles aan het uitsorteren in inpakken en weggooien :-D!
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd en veel succes in de komende drukke periode!
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, dat gaat goed komen! Ik heb er heel erg veel zin in :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Mooi vooruitzicht en mooi dat het al zo dichtbij is!

Ik ben vandaag blij omdat ik met de Sinner Demon vandaag naar de Zwerver in Groningen ben gegaan. Eigenlijk voor een basiskaart of basisgids van de LF-routes,  maar ik kon niet echt beslissen of ik de duurdere map nam of de enkele kaart. En toen ik zocht bij de fietsgidsen zag ik daar "Fietsen langs de trekvaart. Een tocht tussen tussen Delfshaven en Delfzijl langs de levensaders van de Gouden Eeuw."  
[Afbeelding: uc?export=download&id=1TwHM1JjvDnrp_1quKSySZQWqqad1Vmf0]
Heel veel informatie over de trekvaart uit de 17e tot en met de 19e eeuw en beschreven fietsroutes langs de vaarten tot vlakbij mijn dorp. Ik bleek op de rit naar Groningen voor het grootste deel over zo'n beschreven route afgelegd te hebben. 
Het boek bevat nostalgisch aandoende kaarten
[Afbeelding: uc?export=download&id=1FDQaRlqYG60u375yCEIRSG8WIsCYjg3T]

Niet alleen de fietsroute tussen Delfshaven en Delfzijl wordt beschreven, maar ook langs andere trekvaarten. Het is een leuke inspiratiebron voor fietstochtjes, ook als je niet van plan bent de tussen Delfshaven en Delfzijl te gaan fietsen. 

In ieder geval een inspiratiebron om eens langs trekvaarten naar Leeuwarden te gaan fietsen. En ook via Groningen naar Uithuizen via Damsterdiep en Boterdiep.
Antwoord }
Bedankt door:
Alle GPS systemen ten spijt blijft een "ouderwetse" kaart toch z'n charmes hebben vind ik.
Zeker met begeleidende info zoals historie,cultuur, etc...
Mooie vondst Marco! thumb

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Niet vandaag maar gisteren was ik aan de ene kant blij omdat het reservoir van m'n AirZound na ruim 3 maanden nog steeds op druk was. Tot 2 keer toe nodig gehad om aandacht te trekken / mensen wakker te schudden.
Aan de andere kant minder blij omdat het nodig was. Maar ja, "that's life..."

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
omdat ik naar duiven mag fietsen om een slaapbank en een matras uit te proberen en een keuze te maken. En omdat ik al een hoop mensen heb die komend weekend komen helpen met verven/klussen. Wie er nog zin heeft om ook even te komen is van harte welkom, stuur mij even een pm/mail. Het is in Nijmegen Dukenburg.
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik op MP een hele mooie Dura Ace 7800 new old stock achterderailleur heb gevonden voor een goede prijs voor mijn trike. "Dura Ace, is dat niet volledig over the top?" Absoluut, maar het is echt een klein kunstwerkje en ik wordt er helemaal blij van Smile
Antwoord }
Bedankt door:
omdat ik de sleutel van mijn woning krijg!
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ons huis zonder schade de dag van gisteren overleefd heeft.
Weer genoeg mensen met minder geluk...

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik eindelijk mijn Shockproof weer 100% in orde heb! De SRAM X9 Medium cage bleek toch niet genoeg capaciteit te hebben voor de 61-53-39 en 11-28 combinatie. Dus toch maar een long cage gekocht, die redt het wel.... net... De cage zit wel dicht bij de grond met die 20 inch wielen...

En passant bleek ook dat ik maar 8 van de 9 tandwielen kon schakelen achter. Doordat ik afgelopen jaar mijn achterwiel heb herspaakt met een hele mooie Hügi wegnaaf kwam ik aan beide kanten 2,5 mm breedte tekort (frame is gemaakt voor MTB naaf). Mijn frame kon dat wel hebben maar mijn derailleur was daardoor net niet goed af te stellen. Dus twee ringen ertussen gedaan en viola, schakelt als boter Smile. Dus als er nog iemand interesse heeft in een gloednieuwe X9 9 speed derailleur...

Vandaag ook nog mijn randonneur eindelijk voorzien van een nieuwe crank en een voorderailleur. Op vakantie bleek afgelopen jaar dat de heuvels in Duitsland toch wel erg steil waren voor de 1x10... Ook die aanpassing zat in eerste instantie wat tegen (MTB crank in wegframe...) maar ook dat is helemaal gelukt.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jan-2018, 12:07 AM)ErikvanD schreef: Omdat ik eindelijk mijn Shockproof weer 100% in orde heb! De SRAM X9 Medium cage bleek toch niet genoeg capaciteit te hebben voor de 61-53-39 en 11-28 combinatie. Dus toch maar een long cage gekocht, die redt het wel.... net... De cage zit wel dicht bij de grond met die 20 inch wielen...

Op mijn trike zit ook een long cage derailleur. Onderkant komt op ongeveer 3 tot 4 cm boven de grond, maar tot op heden nog geen problemen ondervonden. Ook niet in lang gras of op bospaden.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jan-2018, 12:07 AM)ErikvanD schreef: En passant bleek ook dat ik maar 8 van de 9 tandwielen kon schakelen achter. Doordat ik afgelopen jaar mijn achterwiel heb herspaakt met een hele mooie Hügi wegnaaf kwam ik aan beide kanten 2,5 mm breedte tekort (frame is gemaakt voor MTB naaf). Mijn frame kon dat wel hebben maar mijn derailleur was daardoor net niet goed af te stellen. Dus twee ringen ertussen gedaan en viola, schakelt als boter Smile

Vandaag ook nog mijn randonneur eindelijk voorzien van een nieuwe crank en een voorderailleur. Op vakantie bleek afgelopen jaar dat de heuvels in Duitsland toch wel erg steil waren voor de 1x10... Ook die aanpassing zat in eerste instantie wat tegen (MTB crank in wegframe...) maar ook dat is helemaal gelukt.

Knap hoor, dat gemier met  net niet passende onderdelen. Dat je niet wanhopig wordt en dat je het nog lukt ook!
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij dat ik nu bijna klaar ben met de verhuizing en nu vrijdag of maandag de sleuteloverdracht al heb! Iedereen is welkom op mijn nieuwe adres. Stuur me een pm als je langs wil komen op Lankforst Nijmegen, dan krijg je ook mijn huisnummer ;-).
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij omdat mijn nieuwe Inoled koplamp bevalt op mijn Sinner Demon. Mijn B&M IQ Fly had het na 10 jaar trouwe dienst begeven. Jan had nog een Inoled koplamp liggen en die mocht ik uitproberen of het mij beviel. Gisteren reed ik er voor het eerst mee in het donker. Dat viel mij niet tegen. Ook de Record is even bij Jan onderhanden genomen. Ketting is ontvet (bij de Demon was dat niet nodig), bedrading bij de dynamo is hersteld en een nieuw B&M achterlicht gemonteerd. De oude Spanninga wilde niet meer aan en bij Jan wilde hij niet meer uit.  Beide fietsen redden het hopelijk tot in het voorjaar. De ketting van de Demon vertoont flink wat slijtage en kleurt wat lichtbruin. Maar schakelen gaat nog goed genoeg. Een ketting vervang ik bij voorkeur niet in het pekelseizoen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij omdat de laatste band met Frans ventiel op m'n VM al een halve week niet gelekt heeft.
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat ik mijn boek Das Liegerad binnen heb! Bij mijn laatste Amazon bestelling mee laten komen voor 5 euro Smile. Uit 1994 dus behoorlijk oldschool maar erg interessant. 

[Afbeelding: Das_Liegerad.jpg]

[Afbeelding: Das_Liegerad_Stoere_Stroomlijn.jpg]

[Afbeelding: Das_Liegerad_Oldschool.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 15 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM