Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warmtevlekken
#1
Hebben jullie na een tocht ook rode plekken ergens op het lichaam. Bij mij bij beide bovenbenen, aan de bovenzijde. Niet elke tocht, maar als het warm is en ik heb een paar uur gefietst, zijn de bovenbenen aardig rood. Naar het schijnt zijn dit warmtevlekken. Heb al geprobeerd om te kijken of dit te voorkomen is door purol (vaseline-achtig) en paardebalsem op de smeren voordat ik op pad ga. Heeft beide niet geholpen het te voorkomen.

Iemand nog raad? Kan er prima mee leven, na een nacht slapen is het weer weg, maar als het makkelijk te voorkomen is zou dat mooi zijn.

Heb dit niet op de conventionele fiets. Maar daar fiets ik ook geen 4+ uren mee in de warmte.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Als ik met een spijkerbroek fiets in de zomer, krijg ik veel last van warmtestuwing. Met korte broeken moet ik mijn benen goed insmeren omdat ik anders erg verbrand. Zonnebrandcrème vind ik eigenlijk smerig. Het voelt zo kleverig aan. Ik vind het niet fijn. Ik ben gaan zoeken naar broeken die heel luchtig waren en toch mijn benen beschermden tegen zonnebrand. Ik ben uitgekomen op afritsbroeken van de Bever. Die voelen nooit heet aan en die warmtestuwing treedt met die broeken bij mij niet op. Of althans, ik heb die nooit waargenomen. Ze zijn wel zo dun dat brandnetels er door heen steken. Ik rits die broeken nooit af. Dus eigenlijk moet ik afritsbroeken hebben die je niet af kan ritsen maar verder wel even luchtig zijn.

Een fietsbroek is aan mij niet besteed, trouwens. Ik vind dat lelijk (niet dat afritsbroeken super fraai zijn, maar beter dan fietsbroeken) en de zeem is is overbodig voor ligfietsers.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
De rode vlekken ontstaan door ontstekingsreacties in de huid. Kan komen doordat de natuurlijke bescherming van de huid is verwijderd. Huidvet en huidflora door zeep en warm douchen verwijderd, waardoor de porie van talg- en zweetklieren verstopt kunnen raken. Altijd zo fris mogelijk douchen, zonder zeep. Wij zijn de enige zoogdieren die de huid sterk ontvetten en met hydraterende drap de huid weer soepel proberen te krijgen. Zonder de beschermende huidflora. Is vaak ook de oorzaak van de zogenaamde zadelpijn.

Tweede oorzaak komt door ons westerse industriele gemaksvoedsel i.p.v. gezonde voeding. Onze laagdrempelig ontstekingsniveau wordt hierdoor verhoogd. Mede door ons nationaal overgewicht. Geldt voor 50% Nederlanders. 

Neem de proef op de som en doe 1 maand mee met de Vegan Challenge en je klacht is verdwenen. Houd wel rekening met wat gewichtsverlies en meer souplesse in de gewrichten. De kwaliteit van je beursslijm verbetert en daarmee de voeding voor jouw kraakbeen.     

https://veganchallenge.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik ben al zevenentwintig jaar vegetariër tot tegen veganistisch aan. Maar ik beschouw het als onzin dat een vleesloos of geheel plantaardig voedingspatroon op dit vlak of soortgelijke vlakken baat zullen bieden. Bepaalde fysieke mankementen komen gewoon voor bij onze diersoort, en staat los van voeding (tenzij die voeding enorm eenzijdig is).
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(10-Jun-2018, 02:10 PM)Lopopodium schreef: Bepaalde fysieke mankementen komen gewoon voor bij onze diersoort, en staat los van voeding (tenzij die voeding enorm eenzijdig is).

Ben ik niet met je eens. Sluitend bewijs betreffende gezondheid en voeding zul je nooit krijgen. Wel zeer aannemelijk bewijs. Voeding bepaalt voor 80 tot 90% onze gezondheid. 10 tot 20% is erfelijk bepaald. Hart- en vaatziekten, kanker, diabetisch type 2, hoge bloeddruk, artrose, jicht, artritis en diverse soorten reuma zijn voornamelijk welvaart ziekten. Royale inname van dierlijke eiwitten bevorderen die ziekten. Daar horen zuivelproducten en eieren bij. Mijn klachten in het verleden verdwenen toen ik zuivel en eieren liet staan. Zuivel wordt ook in verband gebracht met borst- en prostaatkanker. Wij zijn de enige zoogdieren die melk(producten) consumeren van andere zoogdieren. Vegetariër foppen zichzelf.

Maar ieder het zijne. We leven in een vrij land waarin iedereen zich mag doodroken, -drinken, -eten en gedrogeerd sporten tot je er bij neer valt. De overheid leeft met je mee. Als de AOW maar betaalbaar blijf.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Op een open ligger? Als ik in de zon rij wordt ik ook (tijdelijk) rood. Rijdt ik langdurig in de zon... dan verbrand ik.

Een fietsbroek ben ik juist nog naar op zoek, maar dan inderdaad zonder zeem.

(10-Jun-2018, 04:52 PM)PietV* schreef: [..]
Hart- en vaatziekten, kanker, diabetisch type 2, hoge bloeddruk, artrose, jicht, artritis en diverse soorten reuma zijn voornamelijk welvaart ziekten. Royale inname van dierlijke eiwitten bevorderen die ziekten.

Sinds wanneer? Veel van die onderzoeken zijn onder een uiterst klein sample in een kleine leeftijdscategorie, waarbij de onderzoekers zelfs erbij vertellen dat het effect zo maar anders kan zijn in een andere leeftijdscategorie.

(10-Jun-2018, 04:52 PM)PietV* schreef: [...]
Zuivel wordt ook in verband gebracht met borst- en prostaatkanker. Wij zijn de enige zoogdieren die melk(producten) consumeren van  andere zoogdieren. Vegetariër foppen zichzelf.[...]

Maar zeer zeker niet de enige soort die vlees en eieren van andere soorten eet. Is er een woord voor 'wel vlees, geen zuivel'?

[quote="PietV*" pid='4283' dateline='1528642337'][...]
Maar ieder het zijne. We leven in een vrij land waarin iedereen zich mag doodroken, -drinken, -eten en gedrogeerd sporten tot je er bij neer valt. De overheid leeft met je mee. Als de AOW maar betaalbaar blijf.

AOW is een overslagstelsel van huidige werkenden naar langlevenden van vorige generaties. Pensioen een overslagstelsel van kort levenden naar lang levenden binnen dezelfde generatie en beroepsgroep.

De grootschalige overstap van frituren in rundvet naar frituren in plantaardige olie zou ook zomaar eens een belangrijke bijdrage geleverd kunnen hebben aan het uitdijen van de bevolking.
Tevens is de toename van veel van die welvaartsziekten die je noemt gelijk gegaan met het mantra van 'vet is slecht'. Bij nader inzien blijkt dat toch niet te kloppen, en in diverse landen zetten ze nu dan ook de zogenaamde voedsel piramide op z'n kop.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Coen__ zei: Een fietsbroek ben ik juist nog naar op zoek, maar dan inderdaad zonder zeem.

http://www.kangaroo.si/index.php?route=p...path=59_62

Prijs is laag, komen nog wel verzendkosten bij. Dan heb je voor €50 een hele mooie bibshort. Ideaal op de recumbent.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
(23-Jun-2018, 04:15 AM)Coen__ schreef:
(10-Jun-2018, 04:52 PM)PietV* schreef: Hart- en vaatziekten, kanker, diabetisch type 2, hoge bloeddruk, artrose, jicht, artritis en diverse soorten reuma zijn voornamelijk welvaart ziekten. Royale inname van dierlijke eiwitten bevorderen die ziekten.

Sinds wanneer? Veel van die onderzoeken zijn onder een uiterst klein sample in een kleine leeftijdscategorie, waarbij de onderzoekers zelfs erbij vertellen dat het effect zo maar anders kan zijn in een andere leeftijdscategorie.

In het boek "The China Study" (2004), van T. Colin Campbell, staat dat uitgebreid omschreven. Een zeer groot, breed en diepgaand Chinees staatsonderzoek. Daaruit blijkt niet onomstotelijke, maar met zeer grote mate van waarschijnlijkheid, dat voeding de belangrijkste oorzaak is van ziekten als kanker, hart- en vaatziekten, diabetes type 2, hoge bloeddruk, etc. Circa 1 op de 4 Nederlanders leeft met medicijnen. We leven in Nederland zo ongezond, dat een Nationaal darmkankeronderzoek is gestart. Onze liberale overheid doet weinig aan preventie. 
Maar dit is buiten het onderwerp.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM