Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Het is nooit zo handig om mensen met voor- en achternaam te noemen.

Zo heeft Belle er ooit voor gezorgd dat Peter C uit België een flink aantal bekeuringen moest betalen, omdat hij iets te hard op sommige Belgische wegen had gereden.

De politie wist niet wie hij was, totdat Belle hem met voor- en achternaam op haar blog noemde.

Geen idee hoe die Belgische politie die informatie heeft gevonden trouwens.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag was ik op mijn dagelijkse ligfietstocht net mijn dorp Loppersum uitgereden toen ik werd ingehaald door een dorpsgenoot op een ligfiets. Ik ben al eens eerder tegengekomen. Hij reed toen op een ATB-achtige fiets. Hij vertelde mij toen dat hij ligfietsen bouwde. Ik vroeg hem vandaag of dit een van zijn zelfgebouwde ligfietsen was. Dat was zo. Gebouwd uit een tafelpoot van de Gamma. Ik twijfel nog steeds of ik het wel goed begrepen heb. De fiets zag er heel goed uit. Het was een soort high-racer. "En superlicht" vertelde hij mij. Het was nummer zestien. Hij was aan het experimenteren met vering en met remmen. Hij wilde nu een rubberelement proberen. Geen vering was hem niet goed bevallen. En de werking van  de achterrem zorgde vaak voor het uitbreken van het achterwiel. Inderdaad, dat was ook mijn ervaring. Hij wilde nu een fiets met alleen voorrem maken. Maar hij moest verder en ging er als een haas vandoor in een enorm tempo. Hij verdween zo uit het zicht.

Dat was een korte maar leuke ontmoeting.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
"Tja, de echte doe het zelvert kennie zonder de Gamma he!"

Maar wel een leuk verhaal!
Antwoord }
Bedankt door:
(05-Aug-2018, 05:03 PM)ErikvanD schreef: Vandaag op de derde dag van onze fietsvakantie (zie mijn blog) kwam ons een trike voorbij op de Waalbandijk langs de Waal ergens in de buurt van Waardenburg.

[Afbeelding: 20180805_164353.jpg]

Ik denk dat het een Scorpion was.


Nee, het is een Ice-trike.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zag er vandaag drie! Het zag er lang niet naar uit, in de 158 kilometer van Den Haag naar Eindhoven kwam ik de eerste pas tegen bij Kaatsheuvel.

Dit was een lage driewieler, die ik slechts vanop een afstand zag (ik was even onder een viaduct aan het schuilen voor wat regen). De tweede volgde snel, een blauw(achtige) velomobiel aan de noordzijde van Tilburg. De derde was een open tweewieler met onderstuur. Ik zag 'm pas toen hij al voorbij mij was, want ik zat even te rommelen met mijn tas toen ik een pauzemomentje had op een bankje ten zuiden van Tilburg.
Antwoord }
Bedankt door:
Sinds ik in Twente woon kom ik er vrijwel nooit een ligger spontaan in het "wild" tegen. Hooguit mensen die op een van Raam fiets fietsen. Slechts 1x werd ik in de buurt van mijn woonplaats ingehaald door een oranje QV met witte bovenkant terwijl ik net een boodschap had gedaan op mijn "normale" fiets. De berijder was wel een bekende van mij. In mijn vroegere woonplaats Veenendaal kwam ik regelmatig liggers tegen. Ook tijdens mijn rit van en naar Zeeland van de afgelopen 2 weken ben ik ook geen enkele ligfietser tegengekomen behalve Roef en Sake dan maar dat was dan ook gepland.
Antwoord }
Bedankt door:
Zojuist gebeurd: Ik had net mijn ligfiets geparkeerd in de bewaakte fietsenstalling onder de Bieb aan de Oude Boteringestraat in Groningen, komt op de Grote Markt mij een roodwitte ligger voorbij met een korte wielbasis en een bovenstuur. Aangezien hij mij al voorbij was en ik niet meer op mijn ligfiets zat, geen groeten uitgewisseld.
Antwoord }
Bedankt door:
Dezelfde ligger die ik op 1 augustus tegenkwam op mijn rit naar huis, kwam ik gister ook tegen om 18:14 uur op de de Moerdijkseweg t.h.v. Boomkwekerij Nieuwesteeg. Deze keer niet gegroet (was op de Union). Heb nu wel gezien dat het een matzwarte ChroMo M5 lowracer is. Met oranje vlag en de berijder in het geel. En met licht op, dat viel me eigenlijk nog het meeste op want dat zijn meestal e-bikers.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag kwam ik op mijn rondje Reitdiep van ruim 90 km twee keer een medeligger tegen. Eerst bij de Koningslaagte een Hase Pino met een vrouw en een man. We hebben elkaar gegroet. 

Ik was bijna thuis, bij Huizinge, en daar kwam mij een rode Mango tegemoet. Normaal gesproken zou dat Anne H. zijn, maar die is verhuisd naar Drenthe. Ik was heel benieuwd wie dat nu toch zou zijn. Het bleek toch Anne H.  te zijn. Hij paste op het huis van zijn dochter in Eppenhuizen. We hebben elkaar niet gegroet maar hebben een uitgebreid gesprek aangeknoopt. Leuk om elkaar weer te spreken!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Dat betekent dat Anne H zijn huis dus eindelijk verkocht heeft in de provincie Groningen  en in Drenthe is gaan wonen. In zijn huis dat hij al lang in zijn bezit heeft maar niet kon bewonen omdat het kapitaal om dat huis op te knappen in zijn woning in Groningen zat. Heeft hij geen last meer van de aardbevingen
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteravond zag ik er eentje in het donker op de Bezuidenhoutseweg in Den Haag. Het kon er ook twee geweest zijn, de andere fietser kon ik door het donkerte en het groen qua fietssoort niet determineren. Ik was zelf lopend.

Vandaag een tocht gemaakt, maar daarin nul ligfietsers tegengekomen. En ik ging nog wel weer richting Rotterdam en zuiderlijker naar Hoogvliet en Spijkenisse.

Positiever is dat het mijn veertigste lange tocht van het jaar was (5130 kilometer tot nu toe). Maar wel gelijk mijn zwaarste tocht van het jaar, hoewel dat niet kwam door de afstand (slechts 110 kilometer) maar meer door de sterke (zuid)westelijke wind. Het was voor mij 91 kilometer wind volledig tegen of schuin tegen. Pas bij Monster had ik de wind (vol) mee. Desalniettemin mijn gewenste 25 km/uur dat ik elke fietstocht als doel stel toch gehaald. Dat is mijn alle veertig tochten van dit jaar gelukt, om het positief weer af te sluiten!
Antwoord }
Bedankt door:
Afgelopen zaterdag op de Oosvadersdijk tussen Lelystad en Almere-Buiten een tweetal liggers.


Ik was met de auto!
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jul-2018, 03:27 PM)Lopopodium schreef: Vermoed dat de regio Voorne en zuidelijker vanuit Zeeland meer ligfietsers kent dan tussen Den Haag en Amsterdam. Over een tijdje zal er wel weer eens wind uit het zuidwesten komen, en kan ik mijn eigen theorie misschien een beetje bevestigd zien.


Nou, deze theorie kan ook wel weer overboord, wat mij betreft. Vandaag in een rondje van 118 kilometer naar Maassluis, Hellevoetsluis, Rockanje, Maasvlakte, Hoek van Holland en Den Haag maar liefst weer nul ligfietsers.

En de wind draaide met mij mee tijdens de tocht. De wind ging van zuidwest op de heenweg (schuin tegen) naar west tot noord op de terugweg (vol tot schuin tegen). Ik heb dus zo'n beetje 118 kilometer wind tegen gefietst... Lekker hoor.
Antwoord }
Bedankt door:
En gisteren een Flevobike in Hoogland.
Zoeen met voorwielaandrijving.
Antwoord }
Bedankt door:
Flevobikes kom je hoogst zelden tegen. Ik kwam vandaag een wit/beige velomobiel tegen op de Tolweg bij Laskwerd ten zuiden van Appingedam. We hebben elkaar gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
Kwam er gisteren 3 tegen. Een openligger (zeeuwwindje), een Strada en een Evo K8. Bij een Hotel in Goes Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Was dat afgesproken of toeval? Die Evo K8 plaatste mij even voor raadsels, maar ik denk nu dat je een Evo Ks bedoelt.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Was afgesproken. Vandaar de smiley.

Edit: Die Evo zal het inderdaad geweest zijn. Zeer slanke velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag waren het er weer drie, in een tocht van 120 kilometer! Of twee, dat is mij nog niet duidelijk.

De onduidelijk was de eerste. Kwam ik tegen bij Oostvoorne. Het was een velomobielachtig ding. Maar de berijder leek aardig rechtop te zitten in plaats van te liggen. Plus dat ik niet het idee had dat er een fietsende beweging was. Dat kon (leek) ik zien doordat het scherm vrij groot was. In dat opzicht duidelijk anders dan welke velomobiel ook, hoewel het gevaarte verder wel erg op een velomobiel leek qua vorm. Het hele ding was daarentegen niet overdreven hoog; misschien een paar decimeters hoger dan een reguliere velomobiel.

De tweede was een lage tweewieler met een berijder in het knalgeelgroen, kwam ik tegen op de dijk bij het pontje van Nieuw-Beijerland.

De derde was een 'echte' velomobiel, een gele, en kwam ik tegen aan de zuidzijde van Pijnacker.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Aug-2018, 07:33 PM)Lopopodium schreef: De onduidelijk was de eerste. Kwam ik tegen bij Oostvoorne. Het was een velomobielachtig ding. Maar de berijder leek aardig rechtop te zitten in plaats van te liggen. Plus dat ik niet het idee had dat er een fietsende beweging was. Dat kon (leek) ik zien doordat het scherm vrij groot was. In dat opzicht duidelijk anders dan welke velomobiel ook, hoewel het gevaarte verder wel erg op een velomobiel leek qua vorm. Het hele ding was daarentegen niet overdreven hoog; misschien een paar decimeters hoger dan een reguliere velomobiel.

Op de Elfwegentochtparade zag ik ook velomobielachtige voertuigen die 100% elektrisch waren zoals deze:

[Afbeelding: 360.jpg]

Wat het zoiets?

In ieder geval een mooie score 2 (wellicht geen 3) op een dag. 

Groet,
Antwoord }
Bedankt door:
Op zich wel, maar qua wielen niet. Althans, dat heb ik niet gezien / geregistreerd. Maar in twee seconden zie je eigenlijk niet altijd veel...
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Aug-2018, 07:33 PM)Lopopodium schreef: De onduidelijk was de eerste. Kwam ik tegen bij Oostvoorne. Het was een velomobielachtig ding. Maar de berijder leek aardig rechtop te zitten in plaats van te liggen. Plus dat ik niet het idee had dat er een fietsende beweging was. Dat kon (leek) ik zien doordat het scherm vrij groot was. In dat opzicht duidelijk anders dan welke velomobiel ook, hoewel het gevaarte verder wel erg op een velomobiel leek qua vorm. Het hele ding was daarentegen niet overdreven hoog; misschien een paar decimeters hoger dan een reguliere velomobiel. 

Leuk, een raadsel  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Klinkt ook een beetje als een Sinclair.

Die heeft wel een groot 'scherm'. Dat is echter niet doorzichtig.

Ik denk er nog even over na.

De gesloten Evo met doorzichtige kap valt af, want daar lig je gewoon in.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb zo'n ding ook een keer gezien tijdens een rit. Met een meisje van een jaar of 14 aan boord. Ze hoefde niet te trappen.
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Aug-2018, 08:24 AM)ErikvanD schreef: Ik heb zo'n ding ook een keer gezien tijdens een rit. Met een meisje van een jaar of 14 aan boord. Ze hoefde niet te trappen.

Wat is de lol van stilzitten?

N, ?, vdW
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Sep-2018, 09:50 PM)Lopopodium schreef: Morgen ben ik van plan om vanuit Den Haag naar Muiden / Muiderslot te fietsen heen en terug. Grotendeels Muiden en omgeving al gedaan in eenrichtingstochten ooit, maar nog niet heen en terug. Toch een leuke toevoeging aan de 'verzameling'. Blijft bij dit soort tochten toch altijd wel spannend of de geplande kilometers ook daadwerkelijk zo uitpakken. De 183 naar Moerdijk van een paar weken geleden had ik ook zeker twintig kilometer korter ingeschat... Ik verwacht voor morgen 160 / 165.

Het werden er 177, terwijl ik me toch redelijk aan de (rudimentaire) planning gehouden heb. Positief is dat ik de altijd door mijzelf opgelegde doel van 25 km/uur gemiddeld ruim heb gehaald. Het werd 26,33 gemiddeld, en dat vind ik persoonlijk zeer netjes voor een tocht van die afstand en met 98 kilometer wind (schuin) tegen.

In deze tocht toch vier ligfietsen gezien. De eerste was een driewieler. Nouja, half lig- half zitfiets. Deze trok een rolstoelaanhanger met zich mee. Was volgens mij ergens bij Alphen.

De tweede was een tweewieler, een mooie donkerrode fiets met volgens mij grote 28 inch wielen. Dacht dat het een M5 was. Weet even niet meer waar ik deze zag. Ik denk ergens bij Mijdrecht?

De derde en vierde waren twee velomobielen vlak achter elkaar, iets ten zuiden van Abcoude. Die waren waarschijnlijk samen aan het fietsen. Volgens mij waren ze beide wit / rood, een rode onderzijde en een witte bovenzijde.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM